Na skróty
Przez lata fora internetowe były jedną z ulubionych form komunikacji online. W sieci nic nie trwa wiecznie, dlatego wraz z rosnącą popularnością Facebooka wielu użytkowników zaczęło dołączać do grup działających w tym serwisie. Czym one są i jak możesz je znaleźć? Co warto o nich wiedzieć?
Grupa na Facebooku jest wydzieloną przestrzenią stworzoną przez jednego z użytkowników, do której mogą dołączać inne osoby zarejestrowane w serwisie. Można w nich nawiązywać kontakty, zdobywać wiedzę, publikować wpisy, komentować i nie tylko. W dużej mierze to zastępstwo dla for internetowych, przy czym nie jest ono idealne.
Ogromna popularność grup na Facebooku bierze się m.in. z liczby użytkowników tego serwisu. Zerknij na poniższą grafikę. Facebook.com we wrześniu 2024 roku był trzecią pod względem liczby odwiedzin stroną WWW w Polsce.
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-wrzesien-2024/
Ile jest grup na Facebooku? Już w 2022 roku było ich powyżej 10 mln, a korzystało z nich ponad 1,8 miliarda użytkowników na całym świecie. Serwis nie publikuje jednak regularnie aktualnych danych. Popularność tej formy komunikacji spowodowała, że grupy stały się ważnym elementem, jeśli chodzi o marketing na Facebooku. Dzięki nim możesz docierać bezpośrednio do zainteresowanych Twoją branżą czy konkretnymi produktami lub usługami.
Z menu w serwisie wybierz Grupy, a wtedy wyświetli Ci się wyszukiwarka. Wpisz interesującą Cię frazę, a wtedy Facebook wyświetli grupy z nią związane. Ciekawą opcją jest Odkryj. Kiedy ją wybierzesz, serwis zaproponuje Ci grupy, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twojej aktywności czy też obecności w nich Twoich znajomych.
Poprzez grupy możesz dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Niektóre osiągają miliony członków. Poniżej znajdziesz największe według stanu na sierpień 2024 roku. Jak widzisz, top 3 ma powyżej 7 milionów użytkowników.
Źródło: https://blog.oneupapp.io/largest-fb-groups/
To trudne do oceny. Teoretycznie wartość wynosi tyle, ile miesięczny przychód pomnożony przez liczbę miesięcy – 12, 24 czy 36. Dochody z grupy zależą od wielu czynników – sposobu zarabiania na niej, tematyki i nie tylko. Cześć administratorów promuje inne marki poprzez programy afiliacyjne, inni prowadzą działania dla własnej marki – oferowanych usług czy sklepu WWW.
Ile zatem jest warta grupa na FB? Od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wycena to całkiem inna kwestia – zależna od tego, czy właściciel w ogóle zamierza ją sprzedać.
Jednocześnie pamiętaj: sprzedawanie grup nie jest zgodne z regulaminem Facebooka. Poza tym taka transakcja wymaga szczególnej ostrożności, aby nie doszło do oszustwa.
Ogromna liczba grup powoduje, że coraz trudniej wypromować własną. Nie ma już branż, w których nie działałoby co najmniej kilka grup. Oto kilka sposobów na to, aby zwiększyć szansę na uzyskanie dużej liczby członków:
To tylko wybrane sposoby na wypromowanie grupy na FB. Szukaj innych, obserwuj poczynania konkurencji. To może Cię zainspirować do działania.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.