Biznes

Czym są i jak zdobyć certyfikaty Google?

2 min czytania
certyfikaty Google

Agencje marketingowe i freelancerzy testują różne sposoby na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Nakłaniają ich do skorzystania z oferty przez wartościowy content, chwytliwe przyciski wzywające do działania (np. CTA) oraz certyfikaty Google. W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze informacje o sposobie trzecim – czyli certyfikatach Google udowadniającym klientom najwyższą jakość usług świadczonych przez podmioty będące Certyfikowanymi Partnerami Google. Zapraszamy do lektury!

Certyfikaty Google – co to jest?

Certyfikaty Google to nic innego jak sposób na potwierdzenie swoich umiejętności w zakresie działań kampanii linków sponsorowanych Google Ads. Persony oraz podmioty posiadające konkretne odznaczenia są mianowane certyfikowanymi partnerami Google, co wzbudza zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Testy umożliwiające zdobycie certyfikatów Google Ads można wykonać poprzez platformę Skillshop. 

certyfikaty Google

Jakie certyfikaty Google można aktualnie uzyskać?

Poniżej przedstawiamy 5 podstawowych certyfikatów, jakie można uzyskać od Google za pozytywny wynik egzaminu:

  • Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam,
  • Certyfikat Google Ads związany z reklamami produktowymi,
  • Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji mobilnych,
  • Certyfikat Google Ads z reklam displayowych,
  • Certyfikat Google Ads z reklam w sieci wyszukiwania.

Istnieje jeszcze jedno odznaczenie – certyfikat Google Ads z reklam wideo. Nie jest on jednak brany pod uwagę przy uzyskiwaniu statusu Partnera Google. 

Dlaczego warto być certyfikowanym Partnerem Google?

Przedsiębiorstwa lub jednostki indywidualne (tzw. freelancerzy) będące certyfikowanymi partnerami Google są bardziej wiarogodne niż konkurencja. Wzbudzają zaufanie wśród potencjalnych konsumentów, wyglądają na liderów i ekspertów branżowych, a dodatkowo gwarantują wysoką jakość usług ze względu na potwierdzone umiejętności i regularne doszkalanie się z dziedzin, w których działają.

Zobacz  Co to jest ZenDesk?

Jak zostać certyfikowanym Partnerem Google?

Nie jest to łatwe i możliwe dla każdego. Otóż Certyfikowanym Partnerem Google może zostać wyłącznie podmiot, który wyróżnia się ponadprzeciętną efektywnością kampanii linków sponsorowanych, a dodatkowo zainwestował na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy ok. 40 000 zł na działania reklamowe w Google (dane na 20.06.2022 r.). 

W większości przypadków są to jednak agencje marketingowe zajmujące się kompleksową obsługą klientów – nie tylko pod względem Google Ads, ale także w kontekście pozycjonowania (freelancerzy rzadko uzyskują tytuł certyfikowanego Partnera Google).

Czym są i jak zdobyć certyfikaty Google? – podsumowanie

Certyfikaty Google są bardzo popularnym sposobem na potwierdzenie wysokiej jakości świadczonych usług reklamowych związanych z Google Ads. Zdobyć je może każdy, kto spełni odpowiednie kryteria opisane w dzisiejszym artykule. Pozwalają one udowodnić potencjalnym klientom, że mamy odpowiednią wiedzę i umiejętności do wykonywania swojej pracy, która skutkuje najczęściej dowożeniem satysfakcjonujących rezultatów.

certyfikaty Google

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat certyfikatów Google?

Jak często trzeba odnawiać certyfikaty Google?

Certyfikaty Google tracą swoją ważność po upływie 12 miesięcy. Wówczas trzeba ponownie wykonać testy potwierdzające umiejętności.

Jak uzyskać dostęp do egzaminów Google Ads?

W celu uzyskania dostępu do egzaminów Google Ads należy założyć konto na platformie Skillshop. 

Jak przygotować się do egzaminów Google Ads?

Egzaminy Google Ads są dosyć proste, jeśli specjalizujemy się w danej dziedzinie. Rekomendujemy jednak wykorzystać wiedzę dostępną w darmowych samouczkach Google (np. developers.google.com).

Zobacz  Na czym polega strategia cen niskich i jak ją skutecznie wdrożyć?

Jak wykorzystać certyfikat Google?

Certyfikat Google można między innymi umieścić na stronie głównej lub powiesić przy wejściu w siedzibie firmy – żeby klienci mieli pewność odnośnie kompetencji, którymi dysponujemy.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy