Czym są i jak zdobyć certyfikaty Google?
3 min
3 min
Na skróty
Agencje marketingowe i freelancerzy testują różne sposoby na pozyskiwanie potencjalnych klientów. Nakłaniają ich do skorzystania z oferty przez wartościowy content, chwytliwe przyciski wzywające do działania (np. CTA) oraz certyfikaty Google. W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze informacje o sposobie trzecim – czyli certyfikatach Google udowadniającym klientom najwyższą jakość usług świadczonych przez podmioty będące Certyfikowanymi Partnerami Google. Zapraszamy do lektury!
Certyfikaty Google to nic innego jak sposób na potwierdzenie swoich umiejętności w zakresie działań kampanii linków sponsorowanych Google Ads. Persony oraz podmioty posiadające konkretne odznaczenia są mianowane certyfikowanymi partnerami Google, co wzbudza zaufanie wśród potencjalnych klientów.
Testy umożliwiające zdobycie certyfikatów Google Ads można wykonać poprzez platformę Skillshop.
Poniżej przedstawiamy 5 podstawowych certyfikatów, jakie można uzyskać od Google za pozytywny wynik egzaminu:
Istnieje jeszcze jedno odznaczenie – certyfikat Google Ads z reklam wideo. Nie jest on jednak brany pod uwagę przy uzyskiwaniu statusu Partnera Google.
Przedsiębiorstwa lub jednostki indywidualne (tzw. freelancerzy) będące certyfikowanymi partnerami Google są bardziej wiarogodne niż konkurencja. Wzbudzają zaufanie wśród potencjalnych konsumentów, wyglądają na liderów i ekspertów branżowych, a dodatkowo gwarantują wysoką jakość usług ze względu na potwierdzone umiejętności i regularne doszkalanie się z dziedzin, w których działają.
Nie jest to łatwe i możliwe dla każdego. Otóż Certyfikowanym Partnerem Google może zostać wyłącznie podmiot, który wyróżnia się ponadprzeciętną efektywnością kampanii linków sponsorowanych, a dodatkowo zainwestował na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy ok. 40 000 zł na działania reklamowe w Google (dane na 20.06.2022 r.).
W większości przypadków są to jednak agencje marketingowe zajmujące się kompleksową obsługą klientów – nie tylko pod względem Google Ads, ale także w kontekście pozycjonowania (freelancerzy rzadko uzyskują tytuł certyfikowanego Partnera Google).
Certyfikaty Google są bardzo popularnym sposobem na potwierdzenie wysokiej jakości świadczonych usług reklamowych związanych z Google Ads. Zdobyć je może każdy, kto spełni odpowiednie kryteria opisane w dzisiejszym artykule. Pozwalają one udowodnić potencjalnym klientom, że mamy odpowiednią wiedzę i umiejętności do wykonywania swojej pracy, która skutkuje najczęściej „dowożeniem” satysfakcjonujących rezultatów.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat certyfikatów Google?
Certyfikaty Google tracą swoją ważność po upływie 12 miesięcy. Wówczas trzeba ponownie wykonać testy potwierdzające umiejętności.
W celu uzyskania dostępu do egzaminów Google Ads należy założyć konto na platformie Skillshop.
Egzaminy Google Ads są dosyć proste, jeśli specjalizujemy się w danej dziedzinie. Rekomendujemy jednak wykorzystać wiedzę dostępną w darmowych samouczkach Google (np. developers.google.com).
Certyfikat Google można między innymi umieścić na stronie głównej lub powiesić przy wejściu w siedzibie firmy – żeby klienci mieli pewność odnośnie kompetencji, którymi dysponujemy.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.