Social mediaMarketing

Czym są serwisy społecznościowe i jakie są najpopularniejsze?

3 min czytania

Serwisy społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Trudno się dziwić, bo mają one wiele do zaoferowania. Umożliwiają komunikację, dzielenie się informacjami, nawiązywanie nowych znajomości, rozwijanie pasji, a nawet prowadzenie biznesu. Są przy tym bezpłatne i wygodne. Sprawdź, które serwisy społecznościowe są najpopularniejsze.

Co to jest serwis społecznościowy?

Serwis społecznościowy to platforma internetowa, która umożliwia użytkownikom tworzenie profili, komunikowanie się z innymi oraz dzielenie się różnego rodzaju treściami. Internetowy serwis społecznościowy pozwala również na  interakcję z ludźmi ze wszystkich zakątków świata.

Głównym celem takich platform jest budowanie społeczności poprzez wymianę informacji, zdjęć, filmów i opinii.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe

Według raportu “Digital 2023: Global Overview Report” opublikowanego przez Datareportal, liczba użytkowników serwisów społecznościowych na świecie przekroczyła 4,76 miliarda, co stanowi około 60% globalnej populacji. 

Wykres zawarty w raporcie ilustruje nie tylko informacje o tym, jakie są serwisy społecznościowe, ale przede wszystkim, jak wygląda ich popularność. Najpopularniejszy serwis społecznościowy to Facebook (około 2,96 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie). Tuż za nim plasuje się YouTube z 2,5 miliarda użytkowników, a następnie WhatsApp z ponad 2 miliardami. Dynamiczny wzrost odnotowują również Instagram i TikTok.

Co ciekawe, dość wysoko znalazła się też aplikacja WeChat, która nie jest jeszcze tak bardzo popularna w Polsce. Chociaż jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, kierowana jest głównie na rynek chiński.

Czym są serwisy społecznościowe i jakie są najpopularniejsze?

Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report 

Zobacz  Jak wykorzystać white papers w strategii marketingowej?

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce

  • Facebook

Facebook to wciąż najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Pozwala na tworzenie profili, dodawanie znajomych, publikowanie postów oraz uczestniczenie w grupach zainteresowań.

  • YouTube

YouTube to platforma umożliwiająca udostępnianie i oglądanie filmów wideo. Jest to ogólnoświatowy serwis społecznościowy, w którym użytkownicy mogą subskrybować kanały, komentować oraz oceniać treści. 

  • Instagram

Instagram skupia się na udostępnianiu krótkich filmów (Instagram Reels) i zdjęć (kiedyś główny profil działalności platformy, dzisiaj już nie cieszą się taką popularnością). 

  • LinkedIn

LinkedIn to platforma profesjonalna, służąca do nawiązywania kontaktów biznesowych. Jako popularny serwis społecznościowy, umożliwia budowanie sieci zawodowej oraz poszukiwanie ofert pracy.

  • TikTok

TikTok to aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów. Dzięki kreatywnym możliwościom edycji wideo, bardzo szybko podbił serca młodszych użytkowników i stał się jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych wśród młodzieży. 

  • Komunikatory

Komunikatory, w tym m.in.Messenger, WhatsApp i Skype, umożliwiają bezpośrednią komunikację tekstową, głosową i wideo. Stanowią integralną część serwisów społecznościowych i ułatwiają utrzymanie stałego kontaktu z bliskimi. 

Marketing w serwisach społecznościowych

Nie da się ukryć, że media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Obecność na tych platformach może więc okazać się kluczem do biznesowego sukcesu. Wykorzystując platformy społecznościowe, firmy mogą budować relacje z klientami oraz prowadzić skuteczną promocję produktów i usług. 

Istnieją dwa główne sposoby dotarcia do odbiorców w tych kanałach:

  • Budowanie ruchu organicznego.
  • Docieranie do użytkowników z kampanii płatnych.

Reklama w serwisach społecznościowych pozwala firmom na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Mając na uwadze trend wzrostowy popularności social mediów, warto zacząć działać w tym temacie już dzisiaj.

Zobacz  Wyskakujące okienka i reklamy pop-up – rodzaje i zastosowanie

Autor: Anna Sarysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy