Czym są serwisy społecznościowe i jakie są najpopularniejsze?
2 min
2 min
Na skróty
Serwisy społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Trudno się dziwić, bo mają one wiele do zaoferowania. Umożliwiają komunikację, dzielenie się informacjami, nawiązywanie nowych znajomości, rozwijanie pasji, a nawet prowadzenie biznesu. Są przy tym bezpłatne i wygodne. Sprawdź, które serwisy społecznościowe są najpopularniejsze.
Serwis społecznościowy to platforma internetowa, która umożliwia użytkownikom tworzenie profili, komunikowanie się z innymi oraz dzielenie się różnego rodzaju treściami. Internetowy serwis społecznościowy pozwala również na interakcję z ludźmi ze wszystkich zakątków świata.
Głównym celem takich platform jest budowanie społeczności poprzez wymianę informacji, zdjęć, filmów i opinii.
Według raportu “Digital 2023: Global Overview Report” opublikowanego przez Datareportal, liczba użytkowników serwisów społecznościowych na świecie przekroczyła 4,76 miliarda, co stanowi około 60% globalnej populacji.
Wykres zawarty w raporcie ilustruje nie tylko informacje o tym, jakie są serwisy społecznościowe, ale przede wszystkim, jak wygląda ich popularność. Najpopularniejszy serwis społecznościowy to Facebook (około 2,96 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie). Tuż za nim plasuje się YouTube z 2,5 miliarda użytkowników, a następnie WhatsApp z ponad 2 miliardami. Dynamiczny wzrost odnotowują również Instagram i TikTok.
Co ciekawe, dość wysoko znalazła się też aplikacja WeChat, która nie jest jeszcze tak bardzo popularna w Polsce. Chociaż jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, kierowana jest głównie na rynek chiński.
Źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report
Facebook to wciąż najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Pozwala na tworzenie profili, dodawanie znajomych, publikowanie postów oraz uczestniczenie w grupach zainteresowań.
YouTube to platforma umożliwiająca udostępnianie i oglądanie filmów wideo. Jest to ogólnoświatowy serwis społecznościowy, w którym użytkownicy mogą subskrybować kanały, komentować oraz oceniać treści.
Instagram skupia się na udostępnianiu krótkich filmów (Instagram Reels) i zdjęć (kiedyś główny profil działalności platformy, dzisiaj już nie cieszą się taką popularnością).
LinkedIn to platforma profesjonalna, służąca do nawiązywania kontaktów biznesowych. Jako popularny serwis społecznościowy, umożliwia budowanie sieci zawodowej oraz poszukiwanie ofert pracy.
TikTok to aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów. Dzięki kreatywnym możliwościom edycji wideo, bardzo szybko podbił serca młodszych użytkowników i stał się jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych wśród młodzieży.
Komunikatory, w tym m.in.Messenger, WhatsApp i Skype, umożliwiają bezpośrednią komunikację tekstową, głosową i wideo. Stanowią integralną część serwisów społecznościowych i ułatwiają utrzymanie stałego kontaktu z bliskimi.
Nie da się ukryć, że media społecznościowe cieszą się ogromną popularnością. Obecność na tych platformach może więc okazać się kluczem do biznesowego sukcesu. Wykorzystując platformy społecznościowe, firmy mogą budować relacje z klientami oraz prowadzić skuteczną promocję produktów i usług.
Istnieją dwa główne sposoby dotarcia do odbiorców w tych kanałach:
Reklama w serwisach społecznościowych pozwala firmom na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Mając na uwadze trend wzrostowy popularności social mediów, warto zacząć działać w tym temacie już dzisiaj.
Autor: Anna Sarysz