MarketingSocial media

Dlaczego warto inwestować w social media marketing?

5 min czytania
social media marketing

Media społecznościowe w XXI wieku są na szczycie najczęściej otwieranych zakładek i najchętniej pobieranych aplikacji mobilnych. Wraz z upływem czasu dostrzegamy, że popularność poszczególnych platform ulega zmianie – zaczęliśmy w 2006 r. od serwisu Nasza Klasa, a następnie rozgościliśmy się na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, Twitterze i TikToku. Nie zmieniają się jednak nasze upodobania do Social Mediów i tego, co oferują – czyli rozrywkę i najpopularniejsze informacje ze świata czy kontakt ze znajomymi. W dzisiejszym artykule przedstawimy powody, dla których warto inwestować w social media marketing i kompleksowo wyjaśnimy to zagadnienie. Zaczynajmy!

Social media marketing – co to jest?

Social media marketing to zaawansowane działania reklamowe promujące Twoją firmę i produkty lub usługi na różnych platformach społecznościowych m.in. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, a nawet TikTok. Warto dbać o to, aby tworzony content był dostosowany przede wszystkim do danego serwisu i społeczności, która go regularnie ogląda. Pomoże to zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, liczbę konwersji, a także pozyskać stałych i opłacalnych klientów.

Jak powinien wyglądać social media marketing?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie pt.: „Jak powinien wyglądać social media marketing?”. Zależy to bowiem od założeń marketera kierującego danym projektem oraz filozofii konkretnego przedsiębiorstwa. Rekomendujemy jednak, aby na TikToka wstawiać materiały odpowiadające standardom tutejszej społeczności – w granicach 10-15 sekund, z atrakcyjnymi przejściami czy wstawkami w edukacyjnym lub bardziej humorystycznym wydźwięku.

Odbiorcy Instagrama oczekują natomiast designerskich fotografii oznaczonych tematycznymi hasztagami, po których będą mogli wyszukać interesujące wstawki. LinkedIn to wszystko, co związane z biznesem, pracą i edukacją w celu stawania się lepszym przedsiębiorcą czy etatowym pracownikiem.

Ostatni z naszego zestawienia – Twitter cieszy się równie dużą popularnością jak Facebook oraz Instagram, jednak treści, które tam widzimy, są bardziej poważne, edukacyjne i polityczne.

Zobacz  Automatyzacja email marketingu. Czym jest i jak ją wdrożyć?

Social media marketing – dobór kanałów

Dobór kanałów w kontekście social media marketingu jest bardzo ważny. Dzięki profesjonalnym działaniom w mediach społecznościowych dotrzemy do odpowiedniej grupy docelowej, która będzie zainteresowana oferowanymi przez nas produktami oraz usługami. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze serwisy społecznościowe w 2022 roku i sposoby ich wykorzystania!

social media marketing

Facebook

Facebook pomaga zbudować świadomość marki. Najchętniej korzysta z niego pokolenie X i millenialsi. Sprawdzi się w relacji pomiędzy przedsiębiorstwami, a klientami indywidualnymi (B2C).

Instagram

Z Instagrama korzystają przede wszystkim millenialsi oczekujący interesujących, bardzo ładnych i twórczych treści, niekiedy zakrzywiających rzeczywistość (szczególnie w przypadku influencerów).

LinkedIn

LinkedIn to doskonałe pole manewru dla agencji headhunterskich oraz firm stawiających na rozwój biznesu i kontakty B2B. Internauci tego serwisu to pokolenie X, millenialsi oraz tzw. baby boomers (generacja osób urodzonych w latach 1946-1964).

Twitter

Z Twittera korzysta głównie pokolenie X, ale zdarzają się również millenialsi zainteresowani treściami znajdującymi się na tym serwisie. Jest to idealne miejsce, gdy kierujemy nasze produkty lub usługi dla firm (B2B) oraz do konsumentów (B2C).

TikTok

TikTok, czyli pokolenie Z urodzone po 1995 roku, które nie zna życia bez internetu i social mediów. Znajdują się tam treści zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe. Zasięgi na TikToku są znacznie tańsze od tych na Facebooku czy Instagramie – w 2022 roku jest to bardzo opłacalna platforma reklamowa.

YouTube

YouTube to doskonały kanał marketingowy służący do reklamowania niemal każdego produktu lub usługi. Pozwala w łatwy sposób zwiększyć świadomość marki poprzez treści rozrywkowe, edukacyjne czy instruktażowe. Z YouTube’a korzystają ludzie w granicach 10-70 roku życia.

Snapchat

Snapchat pozwala przeprowadzać ciekawe, oryginalne i efektywne kampanie reklamowe skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw w bardzo zróżnicowanej tematyce. Najbardziej rentowni odbiorcy Snapchata mają od 15 do 35 lat.

Zobacz  Jak wykorzystać white papers w strategii marketingowej?

Content marketing i social media – jak przyciągnąć klientów?

Content marketing w połączeniu z mediami społecznościowymi jest doskonałą okazją na pozyskanie stałych i opłacalnych klientów. Przed rozpoczęciem działań zarobkowych należy jednak zaplanować harmonogram, wyznaczyć mierzalne cele, grupę odbiorców i przeprowadzić analizę konkurencji. Efektywność treści na poszczególnych kanałach powinniśmy dodatkowo regularnie weryfikować, aby wiedzieć, które rozwiązania sprawdzają się najlepiej.

Dlaczego warto inwestować w social media marketing?
Media Journalism Global Daily News Content Concept
  • harmonogram działań – bez znaczenia, czy Twoim celem jest sprzedaż, czy poprawa wizerunku marki, warto uspójnić plan wdrażania contentu z harmonogramem publikacji treści;
  • mierzalne cele – zawsze stawiaj konkretny i mierzalny cel (np. sprzedaż, PR lub wzrost świadomości na temat danej marki);
  • odbiorcy – ustal, do kogo chcesz skierować swój produkt lub usługę i odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego akurat oni mieliby skorzystać z rozwiązań, które oferujesz;
  • analiza konkurencji – skrupulatna analiza konkurencji pozwoli zweryfikować aktualne trendy rynkowe i stworzyć jeszcze bardziej atrakcyjną strategię contentową;
  • weryfikacja efektywności treści – ostatnim krokiem jest monitoring efektów umożliwiający sprawdzenie, które materiały warto tworzyć na jeszcze większą skalę.

Polecamy kreować przede wszystkim posty ofertowo-sprzedażowe, treści dotyczące bieżących wydarzeń, autorskie materiały i tzw. virale zwiększające rozpoznawalność Twojej marki w sieci.

Dlaczego warto inwestować w social media marketing? – podsumowanie

Świadoma inwestycja w social media marketing pozwoli zwiększyć dochody Twojego przedsiębiorstwa, pozyskać opłacalnych klientów i poprawić jego wizerunek wśród internautów. Warto reklamować się na różnych portalach społecznościowych, jednak pamiętajmy, że ofertę dot. usług specjalistycznych przyjmie lepiej społeczność LinkedIna, niż TikToka. Wybiegi modelingowe natomiast udostępniajmy na Instagramie, Facebooku czy Tiktoku, nie na Twitterze.

Zobacz  Czym jest agencja social media?

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat social media marketingu.

#1 Czy muszę reklamować swoją firmę na wszystkich najpopularniejszych portalach społecznościowych?

Absolutnie nie. Dobór kanałów reklamowych powinien być uzależniony od Twojej grupy docelowej, wizji, jaką sobie założyłeś oraz przewidywanych efektów (np. lepsza sprzedaż, zwiększenie świadomości internautów o firmie). Początkowo warto wypróbować komunikację na jednym dodatkowym kanale społecznościowym (np. TikTok), odpowiednio go rozwinąć i zacząć spieniężać, a następnie założyć Snapchata itd.

#2 Instagram czy Fanpage na Facebooku?

Biorąc pod uwagę standardy panujące w 2022 roku – polecamy czynnie prowadzić zarówno Instagrama, jak i Fanpage na Facebooku. Wynika to z faktu, iż reklamy na obu tych platformach są bardzo korzystne, a użytkowników z Facebooka można łatwo przekierować bezpośrednio na Instagrama.

#3 Czym różni się Instagram od Facebooka?

Facebook wyróżnia się przede wszystkim aspektem merytorycznym. Działając na tej platformie, możesz dzielić się istotnymi informacjami w kontekście własnej działalności gospodarczej. Instagram natomiast pozwala udostępniać odbiorcom interesujące treści multimedialne oraz interaktywne.

#4 Jaki jest najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie?

Aktualnie najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie jest Facebook, a zaraz po nim odnotowaliśmy YouTube’a (pod kątem aktywnych użytkowników).

Źródła:

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4.5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy