Performance marketing

Dopasowanie przybliżone do wyrażenia i ścisłe w Google Ads

3 min czytania
Dopasowanie przybliżone do wyrażenia i ścisłe w Google Ads

W ramach kampanii Google Ads możesz określić rodzaj dopasowania dla poszczególnych słów kluczowych. Dzięki temu ustalasz, w jakim stopniu fraza ma odpowiadać zapytaniu użytkownika, aby reklama mogła być wyświetlona w przypadku danego zapytania. To od tego zależy, czy środki na działania będą optymalnie wykorzystane, a kreacja wyświetli się komuś, kto jest faktycznie zainteresowany Twoją ofertą. Przyjrzymy się dwóm typom dopasowania – do wyrażenia i ścisłemu.

Rodzaj dopasowania w Google Ads

Google Ads daje możliwość skorzystania z 3 typów dopasowania. Najszerszym jest przybliżone, które oznacza, że wyniki wyszukiwania mogą być luźno powiązane ze słowem kluczowym. Istnieje jednak duże ryzyko, że reklama będzie się wyświetlać na zapytania, które mają niewiele wspólnego z Twoją ofertą. W tym przypadku szczególnej uwagi wymaga monitorowanie zapytań, po których pozyskujesz ruch i uzupełniasz listę wykluczających się słów kluczowych. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko nieoptymalnego wykorzystywania środków. Co ciekawe, część korzystających z Google Ads nie zdaje sobie sprawy, że mogą dodawać wykluczające się słowa kluczowe

Dopasowanie przybliżone do wyrażenia i ścisłe w Google Ads

Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/02/20/stop-burning-your-adwords-budget

Co warto wiedzieć o pozostałych rodzajach dopasowania – do wyrażenia i ścisłemu. Co oznaczają?

Dopasowanie do wyrażenia

W przypadku wyboru takiego dopasowania reklama wyświetli się wynikach wyszukiwania, jeśli zawierają one wyrażenia o takim samym znaczeniu co słowa kluczowe. To, czego szukają użytkownicy, może być uszczegółowieniem znaczenia frazy. W tym przypadku dotrzesz do większej liczby odbiorców niż przy dopasowaniu ścisłym. Aby dodać dane słowo w dopasowaniu do wyrażenia, skorzystaj z cudzysłowu, czyli np. „pralka ładowana od góry”. Poniżej anglojęzyczne przykłady obrazujące, jak działa dopasowanie do wyrażenia:

Zobacz  Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Dopasowanie przybliżone do wyrażenia i ścisłe w Google Ads

Źródło: Support Google

Jeśli chodzi o przykład polskojęzyczny, to weźmy pod uwagę frazę „transport z Poznania do Katowic”. W przypadku wyboru dopasowania do wyrażenia reklamy pojawią się, gdy użytkownik wyszuka frazy np. „transport z Poznania do Katowic” lub „Poznań transport do Katowic”. Kolejność słów nie ma wpływu na wyświetlanie, gdyż jasne jest znaczenie słowa kluczowego w wyszukiwaniu. Jeśli jednak internauta wyszuka „transport z Katowic do Poznania”, reklama się nie pokaże. W przypadku tego dopasowania zmiana kolejności słów ma znaczenie tylko wtedy, gdy zmienia się znaczenie słowa kluczowego. 

Dopasowanie ścisłe

Reklamy będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, jeśli wysłane zapytanie będzie takie samo jak słowo kluczowe. Może być zapisane z błędem, w odmiennej liczbie czy skrótowo. Fraza może również zawierać te same słowa, ale w innym szyku. Dzięki takiemu dopasowaniu masz dużo większą kontrolę nad wyświetlaniem reklam. Dotrzesz do najmniejszej liczby odbiorców, ale za to najprawdopodobniej zainteresowanych ofertą. 

Takie frazy dodaje się w Google Ads w kwadratowych nawiasach, np. [firma przeprowadzkowa Kielce]. Na poniższej grafice znajduje się przykład słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym. 

Dopasowanie przybliżone do wyrażenia i ścisłe w Google Ads

Źródło: Support Google

Który wybrać typ dopasowania?

Jeśli dobrze znasz swoją grupę docelową lub wiesz, jakie słowa konwertują, wybierz dopasowanie ścisłe. To dobre rozwiązanie, jeżeli masz mocno ograniczony budżet. Chcesz dotrzeć do większego grona odbiorców i dopiero ich poznajesz? W takim razie postaw na dopasowanie do wyrażenia. Najlepiej, aby wyborem typu dopasowania zajmowała się doświadczona agencja SEO/SEM, która zoptymalizuje działania.

Zobacz  Czym jest i jak wykorzystać Lookalike Audience w kampaniach na Facebooku i Instagramie?

FAQ: Dopasowanie przybliżone i ścisłe w Google Ads

Na czym polega dopasowanie słów kluczowych w Google Ads?

Dopasowanie słów kluczowych określa, kiedy reklama wyświetla się użytkownikom w sieci wyszukiwania po wpisaniu danego słowa kluczowego lub jego wariantów.

Jak działa dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone to domyślne dopasowanie w Google Ads. Pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów także wtedy, gdy wpiszą wyrazy pokrewne lub synonimy, a nie tylko słowa kluczowe.

Czym różni się dopasowanie ścisłe od przybliżonego?

Dopasowanie ścisłe wyświetla reklamy tylko wtedy, gdy użytkownik wyszuka dane słowo kluczowe lub jego bardzo bliskie odmiany. Dopasowanie przybliżone działa szerzej, obejmując także nowych słów kluczowych, które mogą być powiązane z ofertą.

Co to jest modyfikator dopasowania przybliżonego?

Modyfikator dopasowania przybliżonego był opcją umożliwiającą precyzyjniejsze dopasowanie, ale obecnie został zastąpiony przez inteligentniejsze działanie dopasowania przybliżonego.

Dlaczego warto dodawać wykluczające słowa kluczowe?

Wykluczające słowa kluczowe pomagają uniknąć wyświetleń na zapytania niezwiązane z ofertą, co zwiększa trafność i ogranicza niepotrzebne koszty kampanii w sieci wyszukiwania.

Jak dopasowanie słów kluczowych pomaga zdobywać potencjalnych klientów?

Odpowiednie wykorzystanie dopasowania ścisłego i przybliżonego pozwala reklamom wyświetlać się użytkownikom szukającym podobnych produktów lub usług, a tym samym skuteczniej pozyskiwać potencjalnych klientów.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy