E-commerce outsourcing – na czym polega?
3 min
3 min
Na skróty
Zlecałeś kiedyś zadania zewnętrznym specjalistom? Jeśli nie, to powinieneś rozważyć outsourcing szczególnie ze względów rozwojowych. Delegując konkretne prace dla fachowców dajesz sobie czas na wykonywanie priorytetowych zadań, na których znasz się najlepiej. Dzięki temu zwiększysz rentowność swojej firmy oraz wyskalujesz ją zdecydowanie szybciej, niż może Ci się wydawać. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, na czym polega e-commerce outsourcing!
Outsourcing e-commerce to proces, w którym delegujesz zadania związane z prowadzeniem sklepu internetowego firmie zewnętrznej. Może to być np. zarządzanie zapasami, logistyka, obsługa klienta czy marketing cyfrowy.
Wykorzystując doświadczenie fachowców, zyskujesz dostęp do zaawansowanych narzędzi i metod. Przyczynia się to do efektywniejszego zarządzania Twoim biznesem. Outsourcing umożliwiający optymalizację kosztów pozwala również skupić się na strategicznych aspektach działalności. Dzięki temu rozwiązaniu, Twoja firma może szybciej reagować na zmiany rynkowe oraz rozwijać się bez ponoszenia nadmiernych kosztów operacyjnych.
Wybierz kompleksową strategię SXO – wypozycjonuj swoją firmę wyżej niż konkurencja!
Zdj 1. Największe wyzwania biznesów e-commerce.
Źródło: Micro Sourcing.
Lista działań, które możesz zlecić specjalistom w ramach e-commerce outsourcingu:
Każde z tych działań wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, dlatego zlecając je zewnętrznym ekspertom, zyskujesz pewność, że będą one wykonywane na najwyższym poziomie.
Sprawdź stan optymalizacji swojego e-commerce już dziś! Wykonaj darmowy audyt SEO i wyprzedź konkurencję!
Koszt outsourcingu e-commerce zależy od wielu czynników, takich jak:
Zazwyczaj opłaty są kalkulowane na podstawie stałego abonamentu miesięcznego lub procentu od wartości sprzedaży. Dla małych firm koszty te mogą być relatywnie niskie (do kilku tysięcy złotych netto miesięcznie). W kontekście większych przedsiębiorstw, wymagających kompleksowej obsługi, koszty będą oscylowały w granicach kilku lub kilkunastu tysięcy złotych netto miesięcznie.
Outsourcing e-commerce dedykowany jest przedsiębiorcom na różnych etapach rozwoju ich działalności. Dla start-upów i małych firm okazuje się to sposób na szybką adaptację rynkową bez konieczności inwestycji w zasoby i infrastrukturę. Średnie i duże przedsiębiorstwa za sprawą outsourcingu są w stanie zoptymalizować istniejące procesy, zyskać dostęp do nowoczesnych technologii i specjalistycznej wiedzy.
Zdj 2. Przykładowe rozwiązania outsourcingu e-commerce jednej z zagranicznych firm digitalowych.
Źródło: Vsourz.
Zalety e-commerce outsourcingu:
Wybierz pozycjonowanie swojego e-commerce i zdobądź dodatkowych klientów niskim kosztem w perspektywie długofalowej. W razie pytań, pozostajemy dyspozycyjni!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.