E-commerce

E-commerce outsourcing – na czym polega?

3 min czytania
E-commerce outsourcing – na czym polega?

Zlecałeś kiedyś zadania zewnętrznym specjalistom? Jeśli nie, to powinieneś rozważyć outsourcing szczególnie ze względów rozwojowych. Delegując konkretne prace dla fachowców dajesz sobie czas na wykonywanie priorytetowych zadań, na których znasz się najlepiej. Dzięki temu zwiększysz rentowność swojej firmy oraz wyskalujesz ją zdecydowanie szybciej, niż może Ci się wydawać. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, na czym polega e-commerce outsourcing!

E-commerce outsourcing – na czym polega?

E-commerce outsourcing – co to jest i na czym polega?

Outsourcing e-commerce to proces, w którym delegujesz zadania związane z prowadzeniem sklepu internetowego firmie zewnętrznej. Może to być np. zarządzanie zapasami, logistyka, obsługa klienta czy marketing cyfrowy. 

Wykorzystując doświadczenie fachowców, zyskujesz dostęp do zaawansowanych narzędzi i metod. Przyczynia się to do efektywniejszego zarządzania Twoim biznesem. Outsourcing umożliwiający optymalizację kosztów pozwala również skupić się na strategicznych aspektach działalności. Dzięki temu rozwiązaniu, Twoja firma może szybciej reagować na zmiany rynkowe oraz rozwijać się bez ponoszenia nadmiernych kosztów operacyjnych.

Wybierz kompleksową strategię SXO – wypozycjonuj swoją firmę wyżej niż konkurencja!

E-commerce outsourcing – na czym polega?

Zdj 1. Największe wyzwania biznesów e-commerce.

Źródło: Micro Sourcing.

Jakie działania możesz zlecić specjalistom w ramach outsourcingu e-commerce?

Lista działań, które możesz zlecić specjalistom w ramach e-commerce outsourcingu:

  • Zarządzanie zapasami – efektywne monitorowanie i kontrolowanie stanów magazynowych;
  • Obsługa logistyczna – zarządzanie wysyłką, zwrotami i wymianami produktów;
  • Obsługa klienta – profesjonalna komunikacja z klientami oraz rozwiązywanie ich problemów;
  • Marketing cyfrowy – promocja sklepu i produktów w mediach cyfrowych, w tym w mediach społecznościowych;
  • Optymalizacja SEO, UX i UI – poprawa widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarkach internetowych;
  • Zarządzanie treścią – tworzenie i aktualizowanie treści na stronie internetowej, w tym opisów produktów;
  • Analiza danych – monitorowanie i analizowanie danych sprzedażowych (ułatwia to podejmowanie decyzji biznesowych);
  • Rozwój i utrzymanie techniczne platformy – zapewnienie sprawności technicznej sklepu internetowego oraz jego aktualizacji.
Zobacz  Czy pozycjonowanie stron jest trudne? Wyjaśniamy

Każde z tych działań wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, dlatego zlecając je zewnętrznym ekspertom, zyskujesz pewność, że będą one wykonywane na najwyższym poziomie.

Sprawdź stan optymalizacji swojego e-commerce już dziś! Wykonaj darmowy audyt SEO i wyprzedź konkurencję!

E-commerce outsourcing – ile kosztuje i komu jest dedykowany?

Koszt outsourcingu e-commerce zależy od wielu czynników, takich jak:

  • zakres zleconych usług, 
  • wielkość Twojego biznesu,
  • specyfika branży. 

Zazwyczaj opłaty są kalkulowane na podstawie stałego abonamentu miesięcznego lub procentu od wartości sprzedaży. Dla małych firm koszty te mogą być relatywnie niskie (do kilku tysięcy złotych netto miesięcznie). W kontekście większych przedsiębiorstw, wymagających kompleksowej obsługi, koszty będą oscylowały w granicach kilku lub kilkunastu tysięcy złotych netto miesięcznie.

Outsourcing e-commerce dedykowany jest przedsiębiorcom na różnych etapach rozwoju ich działalności. Dla start-upów i małych firm okazuje się to sposób na szybką adaptację rynkową bez konieczności inwestycji w zasoby i infrastrukturę. Średnie i duże przedsiębiorstwa za sprawą outsourcingu są w stanie zoptymalizować istniejące procesy, zyskać dostęp do nowoczesnych technologii i specjalistycznej wiedzy.

E-commerce outsourcing – na czym polega?

Zdj 2. Przykładowe rozwiązania outsourcingu e-commerce jednej z zagranicznych firm digitalowych.

Źródło: Vsourz.

Dlaczego warto zdecydować się na e-commerce outsourcing?

Zalety e-commerce outsourcingu:

  • Dostęp do specjalistycznej wiedzy i doświadczenia – korzystanie z umiejętności zewnętrznych specjalistów w zakresie e-commerce;
  • Skupienie na kluczowych aspektach biznesu – koncentracja na rozwoju produktu i strategii rynkowej, podczas gdy operacyjne aspekty są zarządzane przez zewnętrzną firmę;
  • Redukcja kosztów operacyjnych – obniżenie wydatków związanych z zatrudnieniem, szkoleniem i utrzymywaniem wewnętrznego zespołu;
  • Dostęp do nowoczesnych technologii – wykorzystanie zaawansowanych narzędzi i oprogramowania, które mogą być kosztowne przy samodzielnej implementacji;
  • Zwiększenie efektywności – optymalizacja procesów operacyjnych przekładająca się na lepszą wydajność i szybsze osiąganie wyników.
Zobacz  Jak odzyskać konto Google?

Wybierz pozycjonowanie swojego e-commerce i zdobądź dodatkowych klientów niskim kosztem w perspektywie długofalowej. W razie pytań, pozostajemy dyspozycyjni!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy