Efekt kuli śnieżnej a marketing
3 min
3 min
Na skróty
Efekt kuli śnieżnej to nie tylko zjawisko występujące w przyrodzie. Ma miejsce także w marketingu, a odpowiednio wykorzystane daje sporo korzyści. Wielu marketerów korzysta z tej metody regularnie, aby budować zasięgi, generować leady oraz optymalizować konwersję.
Efekt kuli śnieżnej w marketingu to strategia, polegająca na systematycznym zwiększaniu widoczności i konwersji w długofalowej perspektywie. Istotnym elementem jest dynamika podejmowanych działań oraz osiąganych efektów – te powinny być coraz większe.
Aby wykorzystać efekt kuli śnieżnej w marketingu, ważne są oryginalność i wyjątkowość. To przede wszystkim te aspekty przemawiają do ludzi w dzisiejszych czasach. W dużym skrócie efekt kuli śnieżnej to wszystko, co jest potrzebne, aby uczynić markę sławną. Proste udostępnianie postów w mediach społecznościowych również okazuje się rewolucyjne, jeśli chodzi o budowanie swojej bazy klientów. Buduj swoje strategie marketingowe w taki sposób, aby posty na temat Twoich produktów w mediach społecznościowych osiągały spore zasięgi – z pomocą przychodzi marketing wirusowy. Zastanów się, co sprawia, że Twój produkt jest wyjątkowy. Jak chcesz go sprzedać swojemu klientowi?
Dawniej marketing był stosunkowo prostym procesem. Wszystko skomplikowała – a w pewnym sensie także ułatwiła – digitalizacja. Dziś marketerzy mają dostęp do wielu danych. Sęk w tym, że trzeba zrobić z nich stosowny użytek. Bez tego na nic przydadzą się spływające informacje (np. z narzędzi analitycznych). Pracuj nad kreatywnymi sposobami przyciągania klientów, a następnie monitoruj zachowania społeczności.
Efekt kuli śnieżnej w marketingu ma sprawić, że strategia będzie napędzać kolejne działania. Ostatecznie marka ma rosnąć, podobnie jak sprzedawane dobra: produkty lub usługi.
Istotne jest, aby zrozumieć, że konkurencja również może stosować różne techniki marketingowe, z myślą o podboju rynku. Globalizacja sprawiła, że świat stał się o wiele mniejszy, co bezpośrednio wpływa na rywalizację różnych marek. Na dzisiejszym rynku przetrwają tylko najsilniejsi. Cyfrowe strategie marketingowe muszą zawierać aktualne informacje z narzędzi analitycznych. Bez danych tworzenie strategii marketingowej jest jak spacerowanie w ciemności.
Odpowiedzią na potrzeby współczesnych biznesów jest między innymi agencja marketingowa. To organizacje, które odpowiadają za promocję marki, wraz z oferowanymi produktami lub usługami. Poszczególne agencje wykorzystują różne strategie, aby generować przychody dla swoich klientów. Doskonałym tego przykładem są:
Problemem wielu marek jest fakt, że nie stosują praktycznie żadnej strategii marketingowej. Co wtedy? Trudno spodziewać się pozytywnych wyników. Potencjalni klienci, którzy szukają produktu z pewnością go znajdą, ale nie będzie to wyrób organizacji, która nie jest odpowiednio widoczna, na przykład w sieci przy pomocy wyszukiwarki.
Ludzie uwielbiają natychmiastowe rezultaty. To naturalne, że chcemy widzieć potwierdzenie, że nasze wysiłki się opłacają, i to natychmiast. Niestety, rzeczywistość nie zawsze działa to dokładnie w ten sposób. Kiedy zapisujesz się na siłownię, nie otrzymujesz natychmiastowego sześciopaku. Kiedy zapisujesz się na zajęcia z gotowania, wiedza o tym, jak zrobić pyszne i delikatne suflety, nie jest automatycznie pobierana do twojego mózgu.
W ten sam sposób działa marketing. Efekt kuli śnieżnej jest o tyle dobry, że zakłada dynamikę i ciągły wzrost – to przepis na sukces – a społeczność lubi sukcesy i chętnie korzysta z oferty tych marek, które są rozpoznawalne. Dlatego pamiętaj, aby o marketingu należy myśleć w kontekście długoterminowej inwestycji, ale takiej, która daje naprawdę satysfakcjonujący zwrot.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.