News

Google o wpływie 503 status code na SEO!

1 min czytania
Grafika SEO News

Nie musieliśmy długo czekać! 18 kwietnia Google wypuścił oficjalne wideo na temat 503 status code i jego wpływie na SEO.

Google o wpływie 503 status code na SEO!
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/coding_53876-25854.jpg?t=st=1713871821~exp=1713875421~hmac=67765d5e98c878327e3bec72ca7525127916cafcaab51609583a60f7cdce204e&w=826

Kod statusu 503 oznaczający aktualny brak dostępności serwisu nie musi zagrażać Twojej obecności w wyszukiwarce Google, o ile takie zdarzenia są krótkotrwałe i sporadyczne.

Podczas kwietniowej sesji pytań i odpowiedzi Google Search Central SEO, Gary Illyes, doświadczony analityk trendów dla webmasterów Google, podkreślił, że krótkie przerwy w dostępności strony nie wpływają negatywnie na częstotliwość indeksowania przez Google. 

Co więcej, okazjonalne 15-minutowe przestoje w działaniu witryny nie są uznawane za tzw. przedłużony czas obniżający wskaźnik indeksowania.

Google o wpływie 503 status code na SEO!

Zdj 1. SEO Office Hours na YouTube.

Źródło: www.youtube.com/watch?v=byZyonmPTLo

Ciągła dostępność serwisu nie jest wymaga do utrzymania wysokich pozycji w SERPach

Mimo że ciągła dostępność serwisu jest idealnym scenariuszem, Google nie wymaga jej do utrzymania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony internetowe często przechodzą przez okresy konserwacji czy aktualizacji, napotykając w konsekwencji nieplanowane przerwy.

Dopóki są one krótkie (do 15 minut) i rzadkie (maksymalnie kilka razy w ciągu danego kwartału), prawdopodobnie nie wpłyną znacząco na proces indeksowania.

Google o wpływie 503 status code na SEO!

Zdj 2. Stan indeksacji w Google – analiza GSC.

Źródło: search.google.com.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy