Google o wpływie 503 status code na SEO!
2 min
2 min
Nie musieliśmy długo czekać! 18 kwietnia Google wypuścił oficjalne wideo na temat 503 status code i jego wpływie na SEO.
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/coding_53876-25854.jpg?t=st=1713871821~exp=1713875421~hmac=67765d5e98c878327e3bec72ca7525127916cafcaab51609583a60f7cdce204e&w=826
Kod statusu 503 oznaczający aktualny brak dostępności serwisu nie musi zagrażać Twojej obecności w wyszukiwarce Google, o ile takie zdarzenia są krótkotrwałe i sporadyczne.
Podczas kwietniowej sesji pytań i odpowiedzi Google Search Central SEO, Gary Illyes, doświadczony analityk trendów dla webmasterów Google, podkreślił, że krótkie przerwy w dostępności strony nie wpływają negatywnie na częstotliwość indeksowania przez Google.
Co więcej, okazjonalne 15-minutowe przestoje w działaniu witryny nie są uznawane za tzw. przedłużony czas obniżający wskaźnik indeksowania.
Zdj 1. SEO Office Hours na YouTube.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=byZyonmPTLo
Mimo że ciągła dostępność serwisu jest idealnym scenariuszem, Google nie wymaga jej do utrzymania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony internetowe często przechodzą przez okresy konserwacji czy aktualizacji, napotykając w konsekwencji nieplanowane przerwy.
Dopóki są one krótkie (do 15 minut) i rzadkie (maksymalnie kilka razy w ciągu danego kwartału), prawdopodobnie nie wpłyną znacząco na proces indeksowania.
Zdj 2. Stan indeksacji w Google – analiza GSC.
Źródło: search.google.com.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.