NarzędziaSocial media

Hootsuite – narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach

3 min czytania
Hootsuite - narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach

Media społecznościowe są dziś wszechstronnie wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Mają wiele funkcji reklamowych, ułatwiając dotarcie do ogromnej grupy odbiorców treści. Liczba portali social media i mnogość ich możliwości sprawia, że ciężko zarządzać nimi z poziomu ich wewnętrznego panelu administracyjnego. Z pomocą może przyjść Hootsuite. Co to takiego?

Hootsuite - narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach

Zdj 1. Hootsuite ułatwia prowadzenie mediów społecznościowych

Źródło: https://www.socialpilot.co/wp-content/uploads/2023/02/Hootsuite.jpg

Zarządzanie reklamami i publikacjami wirusowymi w kilku różnych serwisach społecznościowych na raz to zadanie karkołomne. Instagram, Facebook, TikTok i wiele innych portali ma swoje panele administracyjne (chociaż np. IG i Facebook ze względu na wspólnego właściciela można połączyć już z poziomu ich API). To oznacza, że każdy post musisz planować osobno, włączać kampanię reklamową, kontrolować stan treści promocyjnych logując się na każde konto itd. 

Hootsuite – co to takiego?

Zarządzanie mediami społecznościowymi z poziomu kilku paneli administracyjnych na raz to nie tylko problem praktyczny, ale też kwestia niższych efektów. Kampanie marketingowe oparte na social mediach muszą być skorelowane ze sobą (a najlepiej dodatkowo połączone z SEO, które poprowadzi dla Ciebie agencja SEO).

W istocie do realizacji działań w social media konieczne jest wyspecjalizowane narzędzie, ułatwiające kontrolę nad wszelkimi aspektami związanymi z publikacją, planowaniem i analizą treści w mediach społecznościowych. Narzędziem tego rodzaju jest Hootsuite. To specjalna platforma, która powstała w 2008 roku. Pozwala na jednoczesne zarządzanie takimi mediami społecznościowymi jak m.in. X (dawniej Twitter), Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube i TikTok. To jeden z najbardziej znanych i rozbudowanych programów tego typu. 

Zobacz  DeepSeek vs ChatGPT – jakie są różnice?

Jakie możliwości ma Hootsuite?

Hootsuite umożliwia skuteczne analizowanie danych, badanie trendów w mediach społecznościowych, śledzenie wzmianek o marce, publikację treści i modyfikowanie jej, według własnych potrzeb. Wszystko możesz oprzeć na zaplanowanej wcześniej strategii, która pozwoli skorelować ze sobą wszelkie działania.

To jednak niejedyne możliwości, jakie ma Hootsuite. Oprogramowanie sprawdza się także w prowadzeniu mediów społecznościowych i administrowaniu treści publikowanych w social mediach. Narzędzie ułatwia przeglądanie i moderowanie komentarzy, odpowiadanie na wpisy użytkowników i ich wiadomości, interakcję z innymi użytkownikami, a także aktualizowanie wcześniej publikowanych treści.

Dodajmy, że system Hootsuite ułatwia także zarządzanie płatnymi reklamami, które publikowane są w mediach społecznościowych i analizowanie danych z poszczególnych kampanii. To narzędzie, które ma ogromne możliwości, a z jego funkcjonalności korzystają użytkownicy na całym świecie. Dane pokazują, że działania w social mediach na Hootsuite opiera około 20 proc. przedsiębiorców.

Hootsuite - narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach

Zdj 2. Możliwości Hootsuite są naprawdę ogromne. 

Źródło: https://blog.hootsuite.com/wp-content/uploads/2022/10/Response-time-metrics-in-Hootsuite-Analytics.png 

Zalety i wady Hootsuite – na to zwróć uwagę

Hootsuite to bardzo rozbudowane narzędzie, które pozwala na wszechstronne zastosowanie w małym biznesie i w dużych korporacjach. Jakie są jego zalety?

  • Narzędzie pozwala na obsługę różnych mediów społecznościowych i skorelowanie działań, dopasowując je do obowiązującej strategii.
  • System jest łatwy w obsłudze, ma przyjazny interfejs i pełne wsparcie użytkownika. Nie powinieneś mieć problemów z obsługą.
  • Oprogramowanie jest stabilne i działa bardzo płynnie i szybko. To poprawia efektywność pracy, nawet w przypadku tzw. kryzysów w mediach społecznościowych (wymagających natychmiastowej reakcji).
  • Producenci udostępnili wersję na przeglądarki oraz dedykowane API do obsługi najpopularniejszych mediów społecznościowych.
Zobacz  Czym są grupy na Facebooku i jak je znaleźć?

Nie znaczy to, że Hootsuite nie ma wad. Wśród najpopularniejszych warto wymienić szczególnie brak darmowej wersji (umożliwiającej przetestowanie pełnej funkcjonalności produktu lub korzystanie do mniejszych zastosowań) i wysoką cenę abonamentu. Ta zaczyna się od 76,50 zł za pakiet bazowy, przez 398 zł (pakiet Team), aż po 2411 zł za rozbudowany i wszechstronny pakiet Biznes. Trzeba podkreślić jednak, że wraz z wysoką ceną otrzymamy naprawdę duże możliwości.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy