Instagram wciąż zyskuje na popularności. Coraz więcej osób z niego korzysta. Jego potencjał dostrzegają także różnorodne firmy. To aplikacja pozwalająca na kilka rodzajów promocji. Jaką z nich wybrać i w jaki sposób można wykorzystać Instagram do darmowej reklamy swoich usług i produktów?
Na skróty
Profil firmy
Pierwszym krokiem jest założenie konta firmy na Instagramie. Jest wiele rodzajów profilów, dlatego należy zrobić to z uwagą. Ważne jest to, aby założyć konto biznesowe. Ma to wiele plusów. Przede wszystkim możesz śledzić dane dotyczące tego jak wiele i jakich użytkowników obserwuje Twoje konto, w jakim są wieku, jakiej płci. Dowiesz się również tego jakie posty były najpopularniejsze. Ponadto będziesz mieć możliwość dodawania treści płatnych. Prowadzenie firmowego konta to doskonały sposób na to, aby promować swoją firmę, pokazywać ją z różnych perspektyw i informować o nowościach czy też współpracach. Wiele firm decyduje się na to, aby przekazywać konto firmowe swoim pracownikom na zmianę. Każdy z nich przejmuje konto co jakiś czas, pokazuje czym się zajmuje. Doskonałym sposobem będzie pokazywanie procesów: produkcji, wysyłki i innych. Dzięki temu zmniejszysz dystans między Tobą i klientwm.
Jak założyć konto biznesowe?
Po założeniu profilu należy odszukać w menu z prawej strony opcję “przełącz na profil firmowy”. Zostaniesz przekierowany do połączenia konta z Facebookiem. Od tego momentu w wygodny sposób będziesz prowadzić firmowy profil na Instagramie, który będzie miał więcej opcji niż indywidualny profil użytkownika.
Współpraca z twórcami
Coraz popularniejsze stają się współprace marek z twórcami na Instagramie. To dobry sposób na reklamę. Nie jest najtańszy, ponieważ instagramerzy cenią sobie nie tylko czas poświęcony na przetestowanie produktów, stworzenie zdjęć i atrakcyjnych opisów. Płacisz im za polecenie, biorą więc na siebie dużą odpowiedzialność. Mają duże zaufanie swoich widzów i fanów, nie mogą ich zawieść, bo wtedy stracą popularność i “twarz”. O wiele trudniej jest naprawić wizerunek marki osobistej niż firmy, każda współpraca wiąże się więc z ryzykiem.
O tym w jaki sposób współpracować z instagramerami pisaliśmy w tym artykule. Warto jednak wspomnieć, iż to metoda, która przynosi firmie bardzo dużo korzyści. Twórca polecając produkt albo usługi Twojej firmy jest w stanie nie tylko przekonać do transakcji wielu swoich obserwatorów, ale będzie także współtwórcą wizerunku. Pamiętaj o tym, aby odpowiednio dobierać osoby, z którymi chcesz współpracować. Bierz pod uwagę zachowanie danego Influencera, sprawdź czy nie jest kontrowersyjny. Wiele marek ucierpiało wizerunkowo właśnie przez to, że zdecydowały się na współpracę z osobą, której zachowanie w sieci nie było zgodne z wartościami firmy.
Płatne reklamy
Płatne reklamy na Instagramie są jednym ze sposobów aby rozpowszechnić profil firmy wśród nowych odbiorców. Najczęściej są to posty, albo instastories, które wyświetlają się osobom spełniającym kryteria, które zaznaczyłeś przy ustawianiu parametrów. Takie promowanie marki jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale tylko wtedy, gdy już masz sporo postów. Jeśli użytkownicy aplikacji odwiedzą Twój profil wskutek płatnej reklamy, a okaże się, że nie udostępniasz tam zbyt wiele treści, to są małe szanse na to, że na tym zyskasz. Pamiętaj także o tym, aby uzupełnić informacje o firmie – powinny być kompletne. Muszą zachęcać do odwiedzenia Twojej witryny.
Konkursy
Konkursy są bardzo popularne i korzysta z nich wiele marek. Dzięki nim otrzymujesz reklamę i zasięg jedynie za kilka nagród rzeczowych. Jednak nie popełniaj błędów innych i staraj się stworzyć taki konkurs, który oprócz jasnego regulaminu i zasad będzie miał także mierzalne i sprawiedliwe systemy oceny. Możesz również przeprowadzać konkury za pośrednictwem influencera. Jeśli masz już współpracę z jakąś znaną osobą, to wykorzystaj to. Niech ona przeprowadzi konkurs wśród swoich widzów i wybierze wygranych. Dzięki temu nie będziesz musiał samodzielnie przeglądać prac konkursowych, a ponadto społeczność influencera poczuje się doceniona i wyróżniona.
Na Instagramie nowe zdjęcia, nagrania i ankiety pojawiają się niezwykle często. To miejsce tętni życiem! Dlatego pamiętaj o regularności, dłuższy czas bez aktywności może sprawić, że Twoja marka będzie zapomniana. Ustal harmonogram dodawania nowych zdjęć, zaplanuj rodzaje publikacji i stwórz strategię. Dzięki temu z łatwością będziesz regularnie dodawać kolejne materiały, które przyciągną nowych odbiorców.
Interakcje
Instagram to miejsce do bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Jeśli zależy Ci na budowaniu profesjonalnego wizerunku, to pamiętaj o tym, aby odpowiadać na komentarze i wiadomości. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami. Nie zapomnij także o moderacji komentarzy – w wielu z nich może pojawić się spam, którego nie chcesz. Regularnie przeglądaj wszystkie odpowiedzi odbiorców i dbaj o swoje miejsce w sieci.