Na skróty
Instagram od dawna nie jest już serwisem, którego funkcjonalność ograniczona jest do publikowania statycznych fotografii lub ilustracji. Użytkownicy mogą dzielić się wspomnieniami również w formie wideo. Przykładem tego są rolki na Instagramie. Co warto o nich wiedzieć? Gdzie są zapisane rolki na Instagramie, a przede wszystkim: jak wykorzystać je do promowania własnego biznesu?
Zdj 1. Instagram Reels – co warto wiedzieć o tej formie przekazu informacji?
Źródło: https://www.plannthat.com/wp-content/uploads/2022/07/instagram-gb20c1209d_1920.jpg
Instagram Reels to stosunkowo nowa funkcja, którą Instagram wprowadził 5 sierpnia 2020 roku. Wtedy też opcja ta miała premierę na świecie. Polscy użytkownicy serwisu społecznościowego mogą używać tzw. rolek na Instagramie od 27 października 2021 roku.
Czym są Instagram Reels, znane też w Polsce jako „rolki na Instagramie”? To krótkie, trwające maksymalnie 90 sekund nagrania, które publikowane są w aplikacji Instagram, w dedykowanym miejscu. Wyświetlają się na głównej tablicy użytkownika, a także w specjalnej zakładce Reels (oznaczonej charakterystyczną ikoną).
Realizacja „rolki” nie jest skomplikowana. Należy wejść w aplikację i wybrać specjalny przycisk +, widoczny w prawym górnym rogu aplikacji. Następnie z wybranych opcji trzeba kliknąć „Rolka” i nagrać wideo (lub wybrać już istniejące).
Instagram daje szeroką możliwość edycji rolki. W aplikacji dostępne są takie opcje jak:
Po stworzeniu określonej rolki, można ją udostępnić publicznie lub określonemu gronu użytkowników. Co ważne, rolki w przeciwieństwie do Instastories nie znikają. Gdzie są zapisane rolki na Instagramie? Znajdziemy je w zakładce Reels w aplikacji oraz na głównej tablicy konta użytkownika.
Zdj 2. Tworzenie instagramowych rolek jest niezwykle proste. Nie wymaga eksperckiej wiedzy
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/mobilny-telefon-urz%C4%85dzenie-jab%C5%82ko-2598295/
Instagram Reels to nie tylko interesujące narzędzie do publikacji swoich wspomnień. Świetnie sprawdza się też jako element prowadzenia marketingu w social mediach. Do czego wykorzystać rolkę na Instagramie?
Rolki pozwalają na skuteczną promocję produktów, budowę zaufania między klientem i sprzedawcą, a także relacjonowanie tego, co dzieje się w firmie. IG Reels skracają dystans z odbiorcą i budują pozytywny wizerunek marki. Jak promować rolki, aby dotarły do większej grupy odbiorców?
Instagram dopuszcza wykupienie kampanii reklamowej dla rolek, które trwają krócej niż 60 sekund i są zrealizowane w pionie, w formacie 9:16. Muszą być też pozbawione elementów, które dotykają praw autorskich osób lub organizacji trzecich. Promować rolki można poprzez standardową opcję „Promuj post”. Tam należy wskazać m.in. budżet kampanii i określić grupę docelową. Promowane rolki będą wyświetlały się odbiorcom na ich tablicach.
Nie ma jednego, konkretnego terminu dotyczącego publikacji rolek na Instagramie. Badania marketingowe zlecone przez twórcę aplikacji Sprout Social wskazują, że publikacja między godziną 10:00 i 14:00 w dni powszechnie (poza wtorkiem i środą, gdzie czas wydłuża się do 16:00). Warto jednak samodzielnie sprawdzać i testować czas publikacji. Może się okazać, że wybrana przez nas grupa docelowa jest aktywna w innych porach dnia.
Rolki na IG warto publikować też niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Aktualnie jest to najszybszy nośnik informacji, ułatwiający trafienie do grupy odbiorców używającej tego serwisu społecznościowego.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.