Inteligentne cele w płatnych reklamach
3 min
3 min
Na skróty
Inteligentne cele reklam pozwalają zoptymalizować skuteczność reklam w Google Ads. Dzięki nim najlepsze wizyty na stronie internetowej zostaną oznaczone jako konwersja. Wówczas, za pomocą tak zwanych celów inteligentnych, poprawisz efektywność własnej kampanii, aby wydać jak najmniej, równocześnie zyskując jak najwięcej.
Płatne reklamy w Google Ads to ciągle jedna z najpopularniejszych form pozyskiwania klientów. Nic w tym dziwnego, bowiem rozwiązanie to przynosi wysoką skuteczność. Wystarczy odpowiednio skonfigurować reklamy oraz stawki, aby regularnie generować zysk. Pomagają w tym między innymi cele inteligentne. Zasada działania jest dość prosta: system wykorzystuje zachowanie użytkowników, sesje i ruch, aby zweryfikować, która wizyta użytkownika najprawdopodobniej zakończy się konwersją. Wówczas każda pojedyncza sesja na stronie będzie otrzymywać „ocenę”, a te najwyższe będą uznawane za cele inteligentne.
Zwykle inteligentne cele reklam to kilka procent wszystkich sesji z Google Ads. Aby skorzystać z tego rozwiązania, musisz spełnić kilka wymagań. Wszystkie informacje na ten temat dostępne są w serwisie Support Google:
Gdy inteligentne cele reklam będą już dostępne w Twoim widoku, wystarczy je włączyć i skonfigurować. Możesz zrobić to samodzielnie, ale jeśli nie masz absolutnie żadnej wiedzy na ten temat, polecamy skorzystanie z pomocy specjalistów. Wówczas cele płatnych reklam zostaną ustawione w taki sposób, aby osiągnąć jak najwyższą skuteczność, przy równoczesnym ograniczeniu zbędnych kosztów. Oczywiście pamiętaj o imporcie danych z Google Analytics do Google Ads.
Optymalizacja skuteczności płatnych reklam za pomocą celów inteligentnych opiera się na elastycznej strategii automatycznego określania stawek docelowych CPA. Jeśli chcesz, możesz samodzielnie ustawić CPC. To ile ostatecznie zapłacisz zależy od celów reklam oraz branży. Warto zaznaczyć, że inteligentne reklamy mogą powodować nagłą zmianę celów. Taka sytuacja ma miejsce między innymi podczas dodawania nowej konwersji podczas dostosowywania ustawień i jest to całkowicie normalne.
Inteligentne reklamy powstają samodzielnie dzięki innowacyjnemu systemowi Google. Obrazy oraz teksty dobierane są w taki sposób, aby pasować do konkretnego „miejsca” w sieci reklamowej, w celu zwiększenia skuteczności. Wszelkiego rodzaju kampanie inteligentne doskonale sprawdzają się podczas promowania produktów i usług, aby zachęcić do zakupów nowych klientów.
Nie ulega wątpliwości, że inteligentne reklamy zapewniają wysoką skuteczność. Wystarczy odpowiednio przygotować kampanię i ją skonfigurować. Warto skorzystać z pomocy wykwalifikowanych specjalistów, szczególnie jeśli nie posiadasz żadnego doświadczenia w tej kwestii. Wówczas będziesz mieć pewność, że inteligentne cele reklam będą efektywne.
To szczególnie skuteczne rozwiązanie dla stron internetowych, które w kampaniach nie posiadają skonfigurowanej transakcji e-commerce bądź konwersji z Google Ads. Inteligentne cele świetnie sprawdzają się, gdy implementacja śledzenia konwersji jest niemożliwa lub trudna do realizacji.
Korzystanie z inteligentnych celów reklam z góry narzuca pewne ograniczenia. Przede wszystkim należy pamiętać, że cele reklam nie są podatne na konfigurację, edytowanie, czy dostosowywanie. Możesz sprawdzić je w widoku witryny, ale nie z aplikacji mobilnej. Co więcej, inteligentne cele reklam nie są dostępne w widokach otrzymujących ponad milion działań dziennie.
Ogromnym błędem – popełnianym przez wiele osób – jest konfiguracja inteligentnych reklam samodzielnie bez posiadania jakiejkolwiek wiedzy. To problem, który może narazić na spore straty finansowe nie jednego przedsiębiorcę. Jeśli poważnie podchodzisz do swoich klientów, to skorzystaj z profesjonalnych rozwiązań.
Równie częstym błędem jest wykorzystywanie inteligentnych reklam, bez analizy danych dostępnych w Google Analytics oraz panelu Google Ads. W weryfikacji opłacalności kampanii należy wziąć pod uwagę koszt pozyskania użytkownik oraz wzrost (lub spadek) sprzedaży. Jeżeli możesz skonfigurować śledzenie konwersji, zwykle będzie to nieco lepsze rozwiązanie, niż wdrażanie celów inteligentnych. Jeżeli sprzedajesz produkty lub usługi, pamiętaj, że klientów możesz także pozyskiwać z ruchu organicznego oraz mediów społecznościowych. Płatne reklamy to tylko jedno źródło. Jeżeli Twój budżet na to pozwala, połącz Google Ads z pozycjonowaniem, aby czerpać podwójne korzyści z wyszukiwarki. Niewykluczone, iż z czasem ruch organiczny będzie tak duży, że dalsze płacenie za reklamy stanie się po prostu nieopłacalne.