Jak działa algorytm Facebooka?
3 min
3 min
Na skróty
Jeżeli decydujesz się na opublikowanie jakiejś treści na przykład na firmowym profilu, algorytm wyświetla ją tylko niektórym odbiorcom. Wiele zależy w tym przypadku między innymi od zaangażowania, które wygeneruje Twój post. W tym artykule omawiamy, jak działa algorytm Facebooka. To od niego zależy, co i komu pojawia się na osi czasu.
Algorytm Facebooka to system, dzięki któremu uzupełniany jest ranking Aktualności. Celem jego działania jest przewidywanie przyszłych zachowań użytkowników. W związku z tym największą widoczność osiąga na FB taka treść, którą algorytm uzna za wartościową i oceni, że prawdopodobnie wzbudzi ona spore zainteresowanie.
Facebook działa również w taki sposób, że wyświetla Ci w aktualnościach to, co najbardziej może Cię zainteresować. Nie ma możliwości, aby zmieściły się tam wszystkie publikowane przez Twoich znajomych treści, gdyż nie starczyłoby na to miejsca. Jeżeli dla przykładu zobaczyłbyś wyłącznie najnowsze materiały, prawdopodobnie przegapiłbyś posty, które są publikowane w momencie, gdy śpisz.
Za prawidłowe działanie algorytmu Facebooka odpowiada sztuczna inteligencja. Roboty Facebooka regularnie bowiem badają wszelkie czynniki, które mogą mieć wpływ na odbiór posta. W dalszej kolejności oceniają stopień jego ważności. Jest on indywidualny dla każdego użytkownika. Jeżeli zależy Ci na tym, aby trafiać z treścią publikowaną w tym medium społecznościowym do realnie zainteresowanych skorzystaniem z Twojej oferty, mądrą decyzją jest skorzystanie z usług sprawdzonej agencji marketingowej.
Algorytm Facebooka uznaje Twój wpis za wartościowy w sytuacji, gdy:
Jeżeli treści, które opublikowałeś, zostaną polubione przez algorytm Facebooka, możesz liczyć na spory zasięg. W związku z tym przede wszystkim linkuj swoje wpisy i promuj je w różnych miejscach. W żaden sposób nie ma to związku ze spamowaniem. Ponadto dobrze jest określić grupę docelową, a następnie nawiązać z nią dyskusję. Z tego powodu warto na przykład zadawać odbiorcom pytania. Nierzadko osoby, które osiągają doskonałe efekty promowania działalności na Facebooku, wykorzystują również niestandardowe formaty. Chodzi tutaj na przykład o zdjęcia 3D lub 460 stopni.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepów oraz kampanie Google Ads
Algorytm Facebooka z upływem czasu staje się coraz bardziej zaawansowany oraz inteligentny. Wszystko wynika z tego, że przechodzi on ważne zmiany. Dla przykładu w grudniu 2020 roku Facebook opublikował długą listę mechanizmów, które wdrożył. Dzięki temu użytkownicy mają większą kontrolę nad swoją aktywnością, a także treściami, które im się wyświetlają. Aktualnie zatem materiały, które pojawiają się użytkownikom, zależą między innymi od tego:
Facebook tworzy profil psychologiczny osób, a następnie kieruje do nich odpowiedni przekaz. Tym bardziej zatem ważne dla właścicieli firm jest skorzystanie z wysokiej klasy usługodawców. Topowe agencje marketingowe potrafią bowiem wdrożyć działania, które są zgodne z najnowszymi aktualizacjami algorytmu Facebooka.
Odpowiednie działania, które Twoja firma prowadzi na Facebooku, mogą przynieść nadspodziewanie dobre rezultaty. Konieczne jest jednak zoptymalizowanie publikowanych treści pod algorytm Facebooka. Aby było to możliwe, warto skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej. Przypadkowe działania, które są podejmowane na własną rękę, nie dadzą długofalowych efektów. Uważamy, że warto maksymalnie wykorzystać potencjał algorytmu Facebooka, gdyż jest to zaawansowany i inteligentny system, który daje możliwość precyzyjnego dobrania grupy docelowej.