Jak działa reklama śledząca?
2 min
2 min
Na skróty
Internauta może opuścić Twoją stronę, bo mu się spieszy, nie jest przekonany do skorzystania z oferty albo po prostu nie działa mu internet. Jeżeli nie podejmiesz żadnych działań, bardzo prawdopodobne, że już nigdy nie wróci na witrynę. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, aby zmotywować potencjalnych klientów do ponownego odwiedzenia strony. Jednym z nich jest reklama śledząca. Sprawdź, dlaczego warto z niej skorzystać.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Monetate, że 97% internautów, którzy po raz pierwszy odwiedzają Twoją witrynę, opuszcza ją bez dokonania zakupu. Musisz zdobyć ich zaufanie, przykuć uwagę, pokazać, że warto skorzystać z Twojej propozycji. Dzięki reklamie śledzącej przypomnisz internaucie o określonej ofercie, produkcie czy marce. Zapewne zdarza Ci się, że po odwiedzinach sklepu danej firmy na kolejnych witrynach widzisz jej reklamy m.in. na Youtube czy Facebooku. W pewnym sensie można to nazwać reklamą śledzącą, ale przeważnie używa się pojęcia remarketing. Dzięki takim działaniom niezdecydowani konsumenci mogą jednak skorzystać z oferty. Biorąc pod uwagę wspomniane statystyki, korzystanie z remarketingu należy uznać za konieczność, jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki sprzedażowe.
Przez kampanie remarketingowe przekonujesz internautę, który już zna Twoją markę, do skorzystania z oferty. Mają one sens, kiedy witryna jest już regularnie odwiedzana przez internautów.
Przemawia za tym wiele argumentów, a przede wszystkim skuteczność. Oto korzyści związane z remarketingiem:
Pierwszym krokiem jest dodanie na stronie WWW kodu, który w pewnym sensie śledzi użytkowników. Umieszcza pliki cookies w ich przeglądarkach. Kiedy użytkownik odwiedzi witrynę należącą do danej sieci, przez którą prowadzisz kampanię (np. Google Ads), wyświetli mu się Twoja reklama. W plikach cookies zapisywane są wybory internautów, np. przeglądane produkty lub artykuły dodane do koszyka. Istnieją różne systemy reklamowe, w ramach których możesz prowadzić kampanię, ale dwa najpopularniejsze to:
Promujesz działalność poprzez pozycjonowanie? Warto sięgnąć również po kampanie w ramach systemów reklamowych, a w tym – remarketing. To skuteczne sposoby pozyskiwania klientów.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.