Reklama

Jak działa reklama śledząca?

3 min czytania
Jak działa reklama śledząca?

Internauta może opuścić Twoją stronę, bo mu się spieszy, nie jest przekonany do skorzystania z oferty albo po prostu nie działa mu internet. Jeżeli nie podejmiesz żadnych działań, bardzo prawdopodobne, że już nigdy nie wróci na witrynę. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, aby zmotywować potencjalnych klientów do ponownego odwiedzenia strony. Jednym z nich jest reklama śledząca. Sprawdź, dlaczego warto z niej skorzystać.

Reklama śledząca – na czym to polega?

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Monetate, że 97% internautów, którzy po raz pierwszy odwiedzają Twoją witrynę, opuszcza ją bez dokonania zakupu. Musisz zdobyć ich zaufanie, przykuć uwagę, pokazać, że warto skorzystać z Twojej propozycji. Dzięki reklamie śledzącej przypomnisz internaucie o określonej ofercie, produkcie czy marce. Zapewne zdarza Ci się, że po odwiedzinach sklepu danej firmy na kolejnych witrynach widzisz jej reklamy m.in. na Youtube czy Facebooku. W pewnym sensie można to nazwać reklamą śledzącą, ale przeważnie używa się pojęcia remarketing. Dzięki takim działaniom niezdecydowani konsumenci mogą jednak skorzystać z oferty. Biorąc pod uwagę wspomniane statystyki, korzystanie z remarketingu należy uznać za konieczność, jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. 

Przez kampanie remarketingowe przekonujesz internautę, który już zna Twoją markę, do skorzystania z oferty. Mają one sens, kiedy witryna jest już regularnie odwiedzana przez internautów.  

Jak działa reklama śledząca?

Źródło: https://www.business2community.com/marketing/what-are-retargeting-ads-and-why-should-your-business-use-them-02423076

Dlaczego warto inwestować w reklamę śledzącą?

Przemawia za tym wiele argumentów, a przede wszystkim skuteczność. Oto korzyści związane z remarketingiem:

  • Zwiększenie liczby zamówień – według Baymard Institute średni współczynnik porzuceń koszyków wynosi 70,19%, co oznacza, że 7 na 10 internautów nie zamawia tego, co dodaje do koszyka. Dzięki remarketingowi część z nich skorzysta z Twojej oferty. 
  • Lepiej konwertuje niż standardowe reklamy banerowe/tekstowe – według Business2community remarketing osiąga nawet 10 razy lepsze wyniki, co nie oznacza, że należy zrezygnować ze standardowej reklamy, dzięki której internauta dowiaduje się o marce. 
  • Wyższy wskaźnik konwersji – pojedyncza kampania remarketingowa może prowadzić do wzrostu tego współczynnika nawet o 100% i więcej.
  • Większe zaangażowanie – reklamy remarketingowe na Facebooku są 3 razy bardziej angażujące niż zwykłe reklamy w tym serwisie.
Zobacz  Dopasowania słów kluczowych - jak się w tym wszystkim połapać?

Jak rozpocząć kampanię remarketingu?

Pierwszym krokiem jest dodanie na stronie WWW kodu, który w pewnym sensie śledzi użytkowników. Umieszcza pliki cookies w ich przeglądarkach. Kiedy użytkownik odwiedzi witrynę należącą do danej sieci, przez którą prowadzisz kampanię (np. Google Ads), wyświetli mu się Twoja reklama. W plikach cookies zapisywane są wybory internautów, np. przeglądane produkty lub artykuły dodane do koszyka. Istnieją różne systemy reklamowe, w ramach których możesz prowadzić kampanię, ale dwa najpopularniejsze to:

  • Google Ads – to największy system reklamowy w sieci. Można wyświetlać internautom reklamy tekstowe, graficzne i wideo. W ramach remarketingu dynamicznego możesz promować te produkty, które oglądał użytkownik. W wielu przypadkach warto również wyświetlać reklamy remarketingowe w YouTube i witrynach należących do sieci Google Adsense – po wcześniejszych interakcjach z brandowym contentem wideo. 
  • Facebook Ads – dane o użytkownikach wchodzących w interakcję z Twoją marką zbiera Piksel Meta i używa do optymalizacji kampanii na Facebooku, Instagramie i w sieciach partnerskich. Jako źródło danych do remarketingu możesz wskazać, np. listy klientów, odwiedzone aplikacje, wyświetlenia filmów albo aktywność w witrynie. Dostępne są różne formaty reklam m.in. graficzna, wideo czy karuzelowa. 

Promujesz działalność poprzez pozycjonowanie? Warto sięgnąć również po kampanie w ramach systemów reklamowych, a w tym – remarketing. To skuteczne sposoby pozyskiwania klientów. 

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Szymon Machniewski
Szymon Machniewski Copywriter
Przedsiębiorca i copywriter związany z branżą SEO od 2004 roku, co czyni go jednym z najbardziej doświadczonych twórców w tym zestawieniu. Od 15 lat tworzy artykuły blogowe, treści sprzedażowe oraz eksperckie materiały w tematyce finansów, nieruchomości, ubezpieczeń i marketingu online. Jego styl cechuje maksymalna konkretność — wierzy, że najlepszy tekst to taki, który w jak najmniejszej liczbie znaków dostarcza jak najwięcej informacji. Stawia na merytorykę, fakty i praktyczne wskazówki, opierając swoje treści na źródłach rządowych, badaniach i analizach branżowych. Aktualności i trendy traktuje jako narzędzie do bieżącego udoskonalania contentu i dopasowywania go do potrzeb użytkowników. Po pracy Szymon pozostaje aktywny — gra w piłkę nożną i angażuje się w pomoc dzieciom. Motywuje go działanie według planu, realizowanie celów i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. To twórca, który patrzy na content nie tylko jak na tekst, ale jak na narzędzie, które ma realny wpływ na decyzje i wiedzę odbiorców.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy