Marketing

Jak efektywnie promować kawę w sieci? Podpowiadamy!

3 min czytania
Jak efektywnie promować kawę w sieci? Podpowiadamy!

Reklama kawy powinna być jak sam ten napój – przyjemna w smaku, delikatna w odbiorze i pobudzająca. Prowadząc sprzedaż kawy w sieci, należy opracować odpowiednią kampanię marketingową. Zakłada ona m.in. optymalizację pod kątem SEO, efektowną prezentację produktów oraz wybór właściwych kanałów komunikacji z klientem.

Reklama kawy – główne wyzwania

Sprzedaż kawy online wymaga opracowania odpowiedniej strategii marketingowej. Powodem jest oczywiście duża konkurencja, która stale rośnie w siłę. Klienci kupują kawę nie tylko w specjalistycznych sklepach, ale również w marketach online, co dodatkowo utrudnia osiągnięcie zadowalających wyników. Opracowując strategię, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników branżowych:

  • ciekawy sposób prezentacji produktów – w sklepie online klient nie poczuje zapachu kawy, dlatego należy przedstawić ją w taki sposób, aby słowa i grafika prowokowały węch,
  • różnorodna oferta – klienci poszukują produktów nietuzinkowych, lubią nowości, zwłaszcza te słabo dostępne w innych miejscach,
  • uczciwość – współczesny klient to klient świadomy, dlatego nieprawdziwe informacje mogą poważnie zaszkodzić marce,
  • sezonowość zmian – sezonowość dotyka wielu branż, a kluczem do sukcesu jest obserwacja zmian w zwyczajach zakupowych klientów.

Promocja sklepu internetowego 

Bez dobrej strategii marketingowej nie ma efektywnej reklamy kawy, ale nie można zapominać o innym, ważnym aspekcie, jakim jest promowanie sklepu internetowego. Klienci muszą przede wszystkim odnaleźć go w wyszukiwarce, co przy dużej konkurencji nie jest takie proste. To właściciel strony musi więc podjąć działania, których celem jest umiejscowienie sklepu na pierwszej stronie wyszukiwań. W tym miejscu z pomocą przychodzi SEO, skupiające się na:

  • aspektach technicznych strony www,
  • frazach kluczowych,
  • treści,
  • grafice,
  • linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym,
  • ogólnej strukturze strony,
  • pozycjonowaniu lokalnym.
Zobacz  ABM

Jak efektywnie promować kawę w sieci? Podpowiadamy!

Źródło: https://www.upfrontoperations.com/blog/digital-marketing-strategy-for-coffee-shop 

Media społecznościowe – które portale wybrać?

Prowadząc sklep online z kawą, nie można pominąć reklamy w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz trafić do klientów detalicznych, dobrym wyborem będzie Facebook, Instagram lub TikTok. Klientów biznesowych znajdziesz natomiast na LinkedIn – możesz zaproponować dostawę nietuzinkowych rodzajów kawy do firmy. Jak wyglądają reklamy kawy w social media? Warto dzielić się wiedzą na temat konkretnych gatunków, prezentować nowości dostępne w sklepie oraz informować klientów o promocjach. 

Reklama kawy – strategie największych graczy rynkowych

Producenci kawy wdrażają coraz bardziej przemyślane strategie marketingowe, oparte nie tylko na obowiązujących trendach, ale i na współpracy. Lavazza, jedna z najpopularniejszych marek, postawiła na zrównoważony rozwój. W swojej kampanii stosuje storytelling, opowiadając historię kolumbijskiej plantatorki o imieniu Johana. Firma spożywcza Four Sigmatics ulepszyła skład produktów i postawiła na reklamy w telewizji streamingowej, zwiększając świadomość marki. Natomiast palarnia Caffe Vergnano wybrała Amazon Ads, znajdując dla swoich produktów nowe rynki zbytu. 

Kampanie mailingowe a sprzedaż kawy

Spersonalizowane kampanie mailingowe to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Dzięki nim możesz zaoferować wybranej grupie klientów rabaty, a dodatkowo zbierać opinie, które pomogą ulepszyć ofertę. Reklama kawy w postaci kampanii mailingowej może być też skierowana do potencjalnych klientów, którzy dopiero rozważają zakup. Pamiętaj, aby stosować odpowiedni, dopasowany do konsumenta język. 

Reklamy kawy: kreatywne, zwięzłe i nastawione na zaspokajanie potrzeb klienta – to one zwiększają sprzedaż w dobie rosnącej konkurencji. Bez względu na to, czy promujesz sklep, lokalną palarnię kawy lub kawiarnię, wykorzystaj potencjał sklepu internetowego i mediów społecznościowych. Zadbaj o ciekawe treści, atrakcyjne promocje i bogatą ofertę produktową, którą stale będziesz poszerzać.

Zobacz  Czym zajmuje się dział marketingu w firmie?

Autor wpisu: Dorota Tkocz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy