Reklama kawy powinna być jak sam ten napój – przyjemna w smaku, delikatna w odbiorze i pobudzająca. Prowadząc sprzedaż kawy w sieci, należy opracować odpowiednią kampanię marketingową. Zakłada ona m.in. optymalizację pod kątem SEO, efektowną prezentację produktów oraz wybór właściwych kanałów komunikacji z klientem.
Reklama kawy – główne wyzwania
Sprzedaż kawy online wymaga opracowania odpowiedniej strategii marketingowej. Powodem jest oczywiście duża konkurencja, która stale rośnie w siłę. Klienci kupują kawę nie tylko w specjalistycznych sklepach, ale również w marketach online, co dodatkowo utrudnia osiągnięcie zadowalających wyników. Opracowując strategię, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników branżowych:
- ciekawy sposób prezentacji produktów – w sklepie online klient nie poczuje zapachu kawy, dlatego należy przedstawić ją w taki sposób, aby słowa i grafika prowokowały węch,
- różnorodna oferta – klienci poszukują produktów nietuzinkowych, lubią nowości, zwłaszcza te słabo dostępne w innych miejscach,
- uczciwość – współczesny klient to klient świadomy, dlatego nieprawdziwe informacje mogą poważnie zaszkodzić marce,
- sezonowość zmian – sezonowość dotyka wielu branż, a kluczem do sukcesu jest obserwacja zmian w zwyczajach zakupowych klientów.
Promocja sklepu internetowego
Bez dobrej strategii marketingowej nie ma efektywnej reklamy kawy, ale nie można zapominać o innym, ważnym aspekcie, jakim jest promowanie sklepu internetowego. Klienci muszą przede wszystkim odnaleźć go w wyszukiwarce, co przy dużej konkurencji nie jest takie proste. To właściciel strony musi więc podjąć działania, których celem jest umiejscowienie sklepu na pierwszej stronie wyszukiwań. W tym miejscu z pomocą przychodzi SEO, skupiające się na:
- aspektach technicznych strony www,
- frazach kluczowych,
- treści,
- grafice,
- linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym,
- ogólnej strukturze strony,
- pozycjonowaniu lokalnym.
Źródło: https://www.upfrontoperations.com/blog/digital-marketing-strategy-for-coffee-shop
Media społecznościowe – które portale wybrać?
Prowadząc sklep online z kawą, nie można pominąć reklamy w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz trafić do klientów detalicznych, dobrym wyborem będzie Facebook, Instagram lub TikTok. Klientów biznesowych znajdziesz natomiast na LinkedIn – możesz zaproponować dostawę nietuzinkowych rodzajów kawy do firmy. Jak wyglądają reklamy kawy w social media? Warto dzielić się wiedzą na temat konkretnych gatunków, prezentować nowości dostępne w sklepie oraz informować klientów o promocjach.
Reklama kawy – strategie największych graczy rynkowych
Producenci kawy wdrażają coraz bardziej przemyślane strategie marketingowe, oparte nie tylko na obowiązujących trendach, ale i na współpracy. Lavazza, jedna z najpopularniejszych marek, postawiła na zrównoważony rozwój. W swojej kampanii stosuje storytelling, opowiadając historię kolumbijskiej plantatorki o imieniu Johana. Firma spożywcza Four Sigmatics ulepszyła skład produktów i postawiła na reklamy w telewizji streamingowej, zwiększając świadomość marki. Natomiast palarnia Caffe Vergnano wybrała Amazon Ads, znajdując dla swoich produktów nowe rynki zbytu.
Kampanie mailingowe a sprzedaż kawy
Spersonalizowane kampanie mailingowe to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Dzięki nim możesz zaoferować wybranej grupie klientów rabaty, a dodatkowo zbierać opinie, które pomogą ulepszyć ofertę. Reklama kawy w postaci kampanii mailingowej może być też skierowana do potencjalnych klientów, którzy dopiero rozważają zakup. Pamiętaj, aby stosować odpowiedni, dopasowany do konsumenta język.
Reklamy kawy: kreatywne, zwięzłe i nastawione na zaspokajanie potrzeb klienta – to one zwiększają sprzedaż w dobie rosnącej konkurencji. Bez względu na to, czy promujesz sklep, lokalną palarnię kawy lub kawiarnię, wykorzystaj potencjał sklepu internetowego i mediów społecznościowych. Zadbaj o ciekawe treści, atrakcyjne promocje i bogatą ofertę produktową, którą stale będziesz poszerzać.
Autor wpisu: Dorota Tkocz