NewsPozycjonowanie

Jak poprawić budżet indeksowania w SEO? Najlepsze praktyki Google!

3 min czytania
Jakie praktyki SEO nie wpływają dobrze na Twoją witrynę?

Poprawne zarządzanie budżetem indeksowania to ważny element sukcesu. Szczególnie w przypadku dużych stron internetowych, Google zaleca stosowanie przemyślanych rozwiązań, umożliwiających optymalne wykorzystanie zasobów indeksowania. W najnowszych wytycznych Google podkreśla znaczenie spójnej struktury linków między wersjami mobilnymi a desktopowymi stron. W tym artykule dowiesz się, jakie kroki podjąć, aby zapewnić skuteczne indeksowanie i zwiększyć widoczność swojej witryny.

Jak poprawić budżet indeksowania w SEO? Najlepsze praktyki Google!

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/people-working-laptop-meeting_53876-64855.jpg?t=st=1730978845~exp=1730982445~hmac=204dcce36214ca9f0631ebb6016c3fe761f6b9e4effa1836dd26933cec78d716&w=1380

Co to jest budżet indeksowania?

Budżet indeksowania to określona liczba stron, które Google może zaindeksować na Twojej witrynie w danym czasie. W przypadku dużych stron np. portale informacyjne czy sklepy internetowe z tysiącami produktów – optymalne zarządzanie tym budżetem decyduje o szybkim odkrywaniu nowych treści przez Google. Jeśli nie zostanie to odpowiednio zoptymalizowane, możesz mieć do czynienia z sytuacjami, gdy istotne strony pozostaną długo niezaindeksowane.

Dlaczego Google kładzie nacisk na spójność struktury linków?

Google opublikował aktualizację, w której zwraca uwagę na znaczenie spójności struktury linków między wersją mobilną a desktopową. Jeżeli Twoja strona ma osobne wersje HTML dla obu formatów, każda z wersji powinna mieć dostęp do pełnego zestawu linków, niezależnie od używanego urządzenia. Wynika to z faktu, że Google stosuje indeksowanie mobilne jako priorytet – oznacza to, że odkrywanie nowych stron jest uzależnione od dostępności linków właśnie na wersji mobilnej.

Co więcej, brak spójnych linków między wersjami prowadzi do opóźnień w indeksowaniu oraz niższej widoczności nowych treści. Dlatego najlepiej jest dostosować wszystkie linki do obu wersji lub, alternatywnie, dodać brakujące linki do pliku mapy witryny.

Zobacz  Google oznacza obrazy wygenerowane przez AI!

Pozycjonowanie stron ma na celu optymalizację budżetu indeksowania, bezpośrednio przekładając się na szybsze indeksowanie i poprawę widoczności.

Jak poprawić budżet indeksowania w SEO? Najlepsze praktyki Google!

Zdj 1. Wytyczne Google dot. zarządzania budżetem indeksowania.

Źródło: developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/large-site-managing-crawl-budget?hl=pl#updates

Kiedy optymalizacja budżetu indeksowania jest szczególnie istotna?

Optymalizacja budżetu indeksowania przynosi najwięcej korzyści dla:

  • witryn mających ponad milion podstron oraz serwisów regularnie aktualizowanych, np. raz na tydzień;
  • stron o średniej wielkości, które posiadają ponad 10 000 stron i aktualizują treści codziennie;
  • witryn z dużą liczbą URL-i oznaczonych w Google Search Console jako „Wykryte – obecnie niezaindeksowane”.

Jakie są najlepsze praktyki w zarządzaniu budżetem indeksowania?

Optymalizacja budżetu indeksowania wymaga działań, które usprawniają proces odkrywania treści przez Google. W tym przypadku:

Zadbaj o spójność linków na obu wersjach strony

Upewnij się, że na mobilnej wersji strony dostępne są wszystkie linki, które znajdują się na wersji desktopowej. To szczególnie ważne, gdy masz osobne wersje HTML dla obu formatów.

Aktualizuj mapę witryny

Jeśli nie możesz zintegrować wszystkich linków na wersji mobilnej, uwzględnij je w mapie witryny. W ten sposób Google łatwo odnajdzie wszystkie istotne podstrony.

Regularnie analizuj i monitoruj statystyki indeksowania

Śledź w Google Search Console statystyki indeksowania, szczególnie dla stron o dużej liczbie URL-i. Google często oznacza URL-e jako „Wykryte – obecnie niezaindeksowane”. W takich przypadkach ważne jest, aby dokładnie sprawdzić, czy struktura linków na stronie okazuje się optymalna i nie powoduje problemów z indeksowaniem.

Zobacz  Pozycjonowanie ShopGold – Poradnik SEO

Wykorzystaj dane z Google Search Console

Użyj na tym etapie sekcji „Statystyki indeksowania” w Google Search Console – zidentyfikujesz wówczas obszary wymagające poprawy. Dzięki temu sprawnie zareagujesz na wszelkie zmiany, które wpłyną na szybkość indeksowania i odkrywanie nowych treści.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy