Pozycjonowanie to trudny proces, składa się z wielu działań i elementów. Jednak jest kilka technik, które może stosować każdy. Nawet osoba, która ma małe doświadczenie w pozycjonowaniu i nie za bardzo rozumie niektóre mechanizmy. Oczywiście poniższe sposoby nie sprawią, że Twoja strona nagle trafi na pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak pracując nad wymienionymi w tym tekście elementami wyprzedzisz konkurencję, która nie skupia się na tych działaniach.
Na skróty
Prowadzenie bloga firmowego
Wiele osób uważa, że samo posiadanie strony firmowej w zupełności wystarczy. Jednak to właśnie blog może być sposobem na znaczne podniesienie pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Nie tylko jeśli chodzi o słowa kluczowe, ale także o samo linkowanie. Odbiorcy treści, jeśli uznają, że są one ciekawe, będą dzielić się linkami do Twojej witryny. Wpłynie to zarówno na pozycjonowanie, jak i popularność. Na blogu firmowym możesz dodawać artykuły dotyczące sprzedawanych przez Ciebie produktów, albo tworzonych usług. Pokazuj różnorodne sposoby wykorzystania, konserwacji, czyszczenia czy też używania rzeczy znajdujących się w Twoim sklepie – dopasuj to do branży, w której działasz. Możesz weryfikować to, jakie pytania są zadawane przez użytkowników najczęściej. Blogi, które dostarczają informacje są poczytne i popularne. Możesz także zamieszczać treści dotyczące nowych współprac biznesowych, które dodatkowo pokażą odbiorcom Twoją pozycję na rynku. Dobrą metodą będzie tworzenie wzmianek dotyczących służbowych wyjazdów, szkoleń i konferencji. Publikuj regularnie i zaciekawiaj swoją branżą – dzięki temu zainteresujesz swoją marką i pokażesz, że jesteś profesjonalistą.
Pozycjonowanie poprzez aktualizowanie treści
Roboty Google wyróżniają te strony, które są często aktualizowane. Wynika to z tego, iż oceniają taką witrynę jako dostarczającą najnowsze, aktualne informacje. Wiadome jest, że wiele danych się starzeje, a nowe badania, teorie czy zjawiska wciąż się pojawiają. Dlatego regularnie, co kilka miesięcy, aktualizuj wszystkie treści. Dodawaj nowe grafiki, rozbudowuj strukturę i dostarczaj najnowszych informacji. Aktualizacja tekstów umieszczanych dawno temu i publikowanie linków do nich na mediach społecznościowych może sprawić, że przyciągniesz na swojego bloga duży ruch. Nowe osoby z chęcią zainteresują się także innymi treściami, część z nich zostanie na dłużej i będzie chciała poznać Twoją firmę, jak również kupić Twoje produkty.
To sprawi, że zwiększy się ruch na Twojej witrynie. Użytkownicy internetu będą na nią zaglądać co jakiś czas przekonani, że przeczytają nowe treści. Ponadto nowe wpisy możesz wykorzystywać do używania słów kluczowych, a także w sposób marketingowy. Reklamuj wpisy na różnorodnych serwisach społecznościowych oraz we wszystkich miejscach w internecie, w których masz profil firmowy. Chwal się nowymi wpisami, niech ludzie się o nich dowiedzą. Możesz tworzyć także ankiety na Instagramie lub Faceboock, które sprawią, że Twoi klienci będą sami wskazywać Ci tematy warte poruszenia.
Unikalne i potrzebne treści
Pozycjonowanie opiera się także na tym, aby treścią odpowiadać na potrzeby odbiorców. Dlatego warto tworzyć teksty informacyjne, traktujące o konkretnym problemie. Dużym powodzeniem cieszą się artykuły poradnikowe. Internauci często wprowadzają do Google zapytania zawierające sformułowania takie jak: „w jaki sposób” „jak” „czy” „jak wybrać” „czym jest”. Odpowiadaj na te pytania dotyczące Twojej branży, a ruch na Twojej stronie się zwiększy. Wszystkie treści publikowane na Twojej witrynie internetowej powinny być unikalne, czyli oryginalne. Nie kopiuj niczego od innych. Roboty Google to zauważą i Twoja witryna będzie niżej w wynikach wyszukiwania. Nie bój się jednak robić reaserchu. Sprawdzaj co do powiedzenia na dany temat mają inni, ale nie powtarzaj tego samego. Poszerz temat, pokaż inną perspektywę, zwróć uwagę na konsekwencje, albo po prostu stwórz tekst, który będzie wartościowym źródłem wiedzy. Zadbaj o to, aby wszystkie publikowane przez Ciebie materiały były profesjonalne i pisane ładnym językiem. Nawet najbardziej profesjonalna treść nie będzie czytana, jeśli będzie napisana trudnym językiem.
Jak można poprawić pozycjonowanie Google za pomocą zdjęć? Poprzez uatrakcyjnianie wpisów grafikami, a także zadbanie o to, aby zawsze miały opisy alternatywne. Urozmaicaj treść ciekawymi i interesującymi grafikami, zdjęciami, animacjami. Wszystkie obrazy dodawane na Twojego bloga firmowego oraz sklep internetowy powinny mieć opisy alternatywne. Ma to kilka pozytywnych zastosowań. Przede wszystkim roboty Google wiedzą, co znajduje się na grafikach, jaka jest ich zawartość i z jaką tematyką się wiążą. Warto wplatać w opisy alternatywne słowa kluczowe. Zastępują obrazy wtedy, gdy grafika nie może się załadować. Czytelnicy będą wiedzieli co jest przedstawione na zdjęciach (gdy będą mieli słabe łącze internetowe).
Podsumowanie – jak poprawić pozycjonowanie Google
Prowadzenie firmowego bloga wpływa na popularność twojej marki. Jednocześnie oddziałuje na pozycjonowanie i sprawia, że Twoja witryna jest wyżej w wynikach wyszukiwania. Im większy ruch na stronie, tym lepiej dla Ciebie. Jeśli teksty będą odpowiadały na zapytania klientów, a ponadto zostaną dobrze stworzone pod względem marketingowym, to twoja konwersja wzrośnie – zauważysz ogromne zyski. Pamiętaj o tym, aby wszystkie wpisy były ozdobione grafikami czy wykresami. Dzięki temu będą bardziej atrakcyjne i często czytane. Nie rezygnuj z regularnego dodawania nowych tekstów. Ponadto dbaj o unikalność wszystkich treści. Te wszystkie sposoby, to jedynie kilka drobiazgów wpływających na pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Jednak warto je stosować, ponieważ są kolejnymi puzzlami w układance o tytule “profesjonalne SEO”.