Jak poprawić wizerunek firmy w internecie? Przewodnik dla przedsiębiorców
3 min
3 min
Na skróty
Budowanie PR w sieci to jeden z kluczowych elementów strategii wizerunkowej. Pozwala wyszczególnić atrybuty marki, które są najważniejsze z punktu widzenia klientów. Jeśli Twoja firma nie prezentuje się najlepiej w sieci lub z jakichś powodów jej reputacja uległa pogorszeniu, ten poradnik jest dla Ciebie!
Pierwsze wrażenie jest kluczowe dla klienta. Liczy się nie tylko wygląd zewnętrzny, ale również to, co firma ma do zaoferowania. To od jej wizerunku zależy, czy przedstawi się jako profesjonalny, godny partner, czy też zleje się w jedno tło z konkurencją. O wizerunek firmy, podobnie jak swój własny, trzeba dbać na co dzień. Najistotniejsze są działania podejmowane w sieci, ponieważ to tutaj informacje rozchodzą się z prędkością światła, a co raz trafi do internetu, zostaje tam już zawsze. Dobry wizerunek trzeba więc zbudować, a następnie podtrzymać.
Źródło: https://www.qualtrics.com/experience-management/brand/brand-image/
Budowanie pozytywnego wizerunku marki to działanie wielotorowe, które skupia się na następujących elementach:
Nie bez znaczenia jest obecna sytuacja rynkowa, która tworzy grunt do podejmowania odpowiednich działań. Prowadzisz salon kosmetyczny? Postaw na wysokiej jakości produkty oparte na naturalnych składnikach, ponieważ tego właśnie oczekuje od Ciebie większość klientów.
Nadszarpnięty wizerunek firmy trzeba w zasadzie budować od podstaw. W rzadkich przypadkach wystarczy poprawić kluczowe błędy, które mają wpływ na negatywne postrzeganie marki przez klientów. Lepiej jednak sprawdzić, czy obraz marki ma solidne podstawy. Zastanów się, czego oczekują klienci, z kim chcą współpracować i jakie wartości cenią? Odpowiedź na te pytania poznasz natomiast dopiero wtedy, gdy określisz grupę docelową. Zupełnie inne potrzeby mają nastolatkowie, inne osoby dojrzałe, a jeszcze inaczej patrzą na marki seniorzy.
Poprawa wizerunku firmy wymaga przygotowania solidnej strony internetowej, która będzie przedstawiać markę w najlepszym świetle. Powinny znaleźć się w niej informacje dotyczące:
Dobrym sposobem na poprawę wizerunku jest dzielenie się wiedzą. W tym celu możesz prowadzić bloga, na którym będziesz umieszczać wpisy z cennymi wskazówkami dla klientów. Czytelne grafiki, angażujące, wyczerpujące temat teksty i dodatki w postaci materiałów wideo przyciągają kupujących.
Każda firma chciałaby otrzymywać wyłącznie pozytywne opinie, ale wbrew pozorom negatywne też są potrzebne. To dzięki nim zdobywasz wiedzę na temat procesów, które wymagają usprawnienia. Odpowiadając na nie, okazujesz klientom troskę, jednocześnie pokazując, że każdy, kto skorzystał z oferty, jest dla Ciebie ważny. Dlatego nie bój się negatywnych opinii – zamiast tego wypracuj skuteczną metodę odpowiadania na zarzuty klientów.
Media społecznościowe to potężne narzędzie, które może posłużyć do poprawy wizerunku firmy. Prowadząc profil, postaraj się:
W zwiększaniu zasięgów pomaga płatna reklama, którą możesz dopasować do budżetu. Pamiętaj jednak, że w social media najważniejsza jest regularność – podstawowa zasada mówi, że trzeba tam być, a nie bywać. Z drugiej strony, liczy się umiar, ponieważ bombardowanie użytkowników treścią może przynieść efekty odwrotne do oczekiwanych.
Autor wpisu: Dorota Tkocz