Jak skutecznie łączyć sprzedaż w sklepie ze sprzedażą na Allegro?
3 min
3 min
Na skróty
Polska znajduje się wśród najszybciej rosnących rynków e-commerce. To oznacza, że większość osób nie tylko chętnie robi zakupy w sieci, ale również coraz więcej sklepów przenosi swój biznes do sieci lub prowadzi go dwutorowo. Sprzedając w sklepie i na Allegro, masz pewność, że Twój towar trafi do naprawdę dużego grona klientów, a jak wiadomo to pierwszy krok do satysfakcjonujących zysków.
Platforma Allegro obecnie liczy sobie około 28 milionów użytkowników. Ponad połowa internautów w naszym kraju, przynajmniej jeden raz zrobiła zakupy za pomocą serwisu. Poradników na temat tego, jak sprzedawać na Allegro powstaje coraz więcej, są one również coraz lepiej merytorycznie przygotowane. Warto zasięgnąć w nich opinii, jeśli poszukujesz sprawdzonych i skutecznych sposobów na to, jak sprzedawać w sklepie i na Allegro.
Handel stacjonarny w dobie koronawirusa ustąpił miejsca temu internetowemu. Nie jest zatem bez znaczenia sprawne przejście z dotychczas obranego systemu na inny, który również działa. Kluczem do powodzenia każdej operacji jest jej dobre rozplanowanie, o czym wie niejedna osoba, która łączy w swoim biznesie obie formy sprzedaży. Nie chodzi tu tylko o dropshipping – tak naprawdę każdy sklep może prowadzić równolegle internetowy kanał sprzedaży i robić to z powodzeniem. Jako przykład niech posłużą niektóre sklepy spożywcze, które podczas pandemii radziły sobie doskonale z zaistniałą sytuacją, wprowadzając handel swoimi towarami do aplikacji i platform handlowych.
Część firm, prowadząc handel za pośrednictwem Internetu i sklepu stacjonarnego, oprócz sprzedawania za pośrednictwem Allegro, również z innych możliwości, takich jak stworzenie strony internetowej. Wiąże się to jednak z kupnem domeny, legalizacją procesu dokonywania płatności itd. Wielu przedsiębiorców preferuje w związku z tym wystawianie pojedynczych przedmiotów na Allegro.
W zależności od tego, jak dużym asortymentem dysponujesz, dbaj o to, by aktualizować na bieżąco jego ilość. Nie może dojść do sytuacji, kiedy ktoś kupując on-line nie otrzymał swojego towaru, bo został on wyprzedany w sklepie stacjonarnym. Organizacja pracy na magazynie jest kluczowa, podobnie jak korzystny system dostaw. Najlepiej, by czas oczekiwania na dostarczenie przesyłki był maksymalnie jak najkrótszy. W poradnikach dotyczących tematu sprzedaży w sklepach internetowych zostało opisanych wiele wskazówek dotyczących tego, jak przy okazji wykupowanych abonamentów, ostatecznie maksymalnie obniżyć koszty całej operacji.
Pamiętaj, że sprzedaż internetowa nie musi oznaczać drastycznych obniżek cen za towary. Ceń swoje produkty wysoko – nieprzesadnie, jednak pamiętaj o konieczności zwracania się poniesionych kosztów. Co do tego, jak sprzedawać na Allegro i przede wszystkim za ile – istnieje wiele teorii. Nie można jednak sugerować się jedynie tym, by proponować atrakcyjne dla nabywców ceny. Pod żadnym pozorem, nie powinno się zaniżać wartości towaru.
Warto również rozplanować czas trwania danej aukcji. W przypadku produktów spożywczych powinna ona trwać nieco krócej – wtedy możliwe jest lepsze określanie stanu towarów na magazynie – dotyczy to głównie produktów uniwersalnych, takich jak mąka, cukier itd. Dobrze też na końcu aukcji zamieścić CTA (call to action) – niech kupujący wiedzą, że zależy Ci na ich opinii, wówczas zaczną chętniej wystawiać oceny i pisemne, dłuższe opinie. Co prawda Allegro tak czy inaczej o to dba, jednak przypomnienie o tym nie zaszkodzi. Chwal się również zdobytymi certyfikatami.
Niezwykle istotne sprzedając w sklepie i na Allegro, jest prezentowanie sprzedawanych produktów. Niezależnie od tego jakiej wielkości jest dana rzecz, warto zadbać o prezentację 3D lub film, który pokaże zastosowania przedmiotu. To przykuwa uwagę kupujących i często jest decydującym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu.
Oprócz wyżej wymienionych wskazówek, które mogą być niezwykle przydatne dla sprzedawców, warto zadbać o dodatkowe opcje – np. elastyczny czas dostępności infolinii dla klientów lub możliwości przedłużenia gwarancji.
Powyższe wskazówki można wdrożyć niemal od razu, jednak warto pamiętać o tym, że czasem na swój sukces na portalach trzeba zaczekać i cierpliwie wdrażać nowe rozwiązania.