Usługi finansowe to cały czas rozrastający się sektor przedsiębiorczości w Polsce. W kraju powstają kolejne firmy leasingowe, kredytowe, fundusze inwestycyjne, a także przedsiębiorstwa świadczące usługi consultingowe. W jaki sposób wybić się ponad konkurencję? Jakie działania musisz podjąć, jeżeli chcesz skutecznie promować działalność finansową w sieci?
Zdj 1. Promowanie usług finansowych to rozbudowany proces. Należy uważać na kilka elementów, aby go poprawnie wykonać
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/finanse-pieni%C4%85dze-biznes-8206242/
Dlaczego warto reklamować usługi finansowe w sieci? Przede wszystkim tego rodzaju działalność ma szeroką grupę docelową, do której łatwiej trafić przez działania w Internecie. Coraz więcej usług finansowych zdigitalizowało się też w sposób częściowy lub w całości. Poza tym Internet jest tańszym i bardziej skutecznym narzędziem reklamy. Zanim jednak przejdziesz do promocji swojej marki, musisz wiedzieć o kilku istotnych zasadach.
Reklama usług finansowych – o tym musisz pamiętać
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że usługi finansowe uznawane są przez Google za tzw. sektor wrażliwy. Oznacza to, że pod względem SEO lub reklam Google Ads mają kategorię YMYL. Co to takiego jest YMYL? To z angielskiego Your Money, Your Life, czyli treści, które muszą być potwierdzone w rzeczywistości, mieć ekspercki charakter i podlegają najwyższemu standardowi nadzoru, aby zapewnić ochronę użytkownika.
Branża finansowa traktowana jako YMYL może być reklamowana przez najpopularniejsze rozwiązania marketingowe w sieci, jednak reklama powinna być oparta o zasady E-A-T. To trzy główne elementy, podkreślające profesjonalizm usługi i jej rzetelność.
- E, czyli expertise – publikacja treści współtworzonych z ekspertami, którzy mają doświadczenie i wiedzę w zakresie usług finansowych. Mogą to być naukowcy, analitycy, dziennikarze finansowi lub osoby, które zbudowały przez lata nazwisko w sektorze finansów.
- A, czyli Authoritativeness – chodzi o publikację informacji, które mają odnośniki do wiarygodnych źródeł, są poparte badaniami lub odnoszą się do zewnętrznych wypowiedzi ekspertów. Chodzi tu głównie o publikacje treści na blogu.
- T, czyli Trustworthiness – witryna, która świadczy usługi finansowe musi być dobrze zabezpieczona, certyfikowana, oparta na nowoczesnych rozwiązaniach chroniących dane użytkownika i pliki przed działaniami hakerów.
Zanim rozpoczniesz działania reklamowe dla usług finansowych, skup się na dostosowaniu swojej witryny do powyższych zasad. Zwróć uwagę na fakt, że usługi finansowe muszą być świadczone za pośrednictwem strony www o zrozumiałej dla odbiorcy treści i intuicyjnej w obsłudze. To niezwykle ważny element, wpływający na współczynnik konwersji.
Zdj 2. Pod YMYL podlega każdy rodzaj usług finansowych
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/ekran-dotykowy-palec-technologia-6091015/
W jaki sposób reklamować usługi finansowe w sieci?
Zacznij od dopasowanie strony do wytycznych E-A-T. Umieść biogram, zakładkę o nas, uzupełnij źródła w treściach blogowych. Następnie zbuduj strategię marketingową, która będzie wskazywać najważniejszą drogę reklamowania treści. Tu istotne znaczenie ma charakter grupy docelowej. Do młodszych odbiorców dotrzesz za pomocą mediów społecznościowych, starsi mogą zareagować na prawidłowe pozycjonowanie (o tym szerzej w dalszej części tekstu).
Jakie narzędzia mogą być skuteczne w promowaniu usług o charakterze finansowym?
- Kompletna wizytówka Google z dobrymi opiniami i uzupełnionymi danymi kontaktowymi.
- Kampania Google Ads przeprowadzona na portalach trafiających do określonej grupy docelowej.
- Budowanie profili w mediach społecznościowych takich jak Facebook, czy LinkedIn. Możesz postawić też na niestandardowe rozwiązania jak np. konto na TikToku.
Promowanie usług finansowych za pomocą SEO i UX
Zwróć uwagę, że inaczej reklamuje się usługi consultingowe, inaczej leasing i kredyt, a inaczej fundusze inwestycyjne. Każda z tych usług trafia do innych odbiorców. Co jednak istotne, każdy rodzaj usługi finansowej możesz sprawnie zrealizować za pomocą SEO i UX
Pozycjonowanie stron finansowych oprzyj na dokładnym i rzetelnym zbudowaniu witryny zgodnej z E-A-T i prawidłowo, precyzyjnie dobranych słowach kluczowych. Zwróć też uwagę na user experience. Klient powinien móc sprawdzić wszystkie informacje na temat Twojej działalności, mieć ułatwiony kontakt do Ciebie lub Twoich pracowników (np. przez przyjazny formularz), a droga ewentualnych zamówień powinna odbywać się w sposób płynny i przejrzysty. To klucz do budowania odpowiedniej pozycji w oczach klienta i samej wyszukiwarce Google.