Jak skutecznie reklamować produkt w sieci?
3 min
3 min
Na skróty
Skuteczna reklama produktu w internecie może opierać się o różne sposoby związane z organicznymi wynikami wyszukiwania, płatnymi wynikami sponsorowanymi, mediami społecznościowymi, a nawet e-mail marketingiem oraz influencer marketingiem. Chcesz wiedzieć, jak skutecznie reklamować produkt w sieci? W takim razie przeczytaj ten artykuł!
Biorąc pod uwagę obecne standardy oraz nieustannie wzrastającą popularność digital marketingu, jednymi z najlepszych sposobów na reklamę produktów w sieci są m.in.:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Pozycjonowanie strony internetowej polega na optymalizacji jej zawartości oraz struktury w taki sposób, aby była ona jak najwyżej w wynikach organicznych wyszukiwarek, zwłaszcza Google.
Odpowiedni dobór fraz kluczowych oraz właściwa realizacja strategii SEO spowoduje, że klienci po wpisaniu dowolnej branżowej frazy w wyszukiwarkę (np. rower górski dla dziecka), zauważą w TOP 5 wyników wyszukiwania (czyli na górze pierwszej strony) właśnie Twój sklep internetowy. To bardzo ważne, ponieważ według badań HubSpot, 68% kliknięć w Google obejmuje pięć pierwszych wyników.
Zdj 1. Organiczne wyniki wyszukiwania Google.
Źródło: Serwis Google.
Reklama produktu w sieci za pomocą Google Ads jest droższa niż SEO w perspektywie długofalowej. W tym przypadku płacisz za każde kliknięcie – od 40-50 groszy do nawet kilkunastu złotych. Jeżeli Twoja kampania spełnia standardy jakości Google, możesz znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania już w dzień ustawienia reklamy.
Dla przykładu – SEO wymaga minimum 3-6 miesięcy skrupulatnych działań, aby osiągnąć pierwszą stronę w Google, natomiast generowanie ruchu jest wówczas całkowicie darmowe (kwestia zdobycia pierwszej strony wyników na wybrane frazy kluczowe).
Przechodząc do meritum: Google Ads można ustawić w zakresie tekstowym (kampania tekstowa) lub pod kątem wyników zakupowych (Google Shopping). Płatne (sponsorowane) wyniki wyszukiwania na frazę pt.:”buty męskie sportowe” przedstawiają się następująco:
Zdj 2. Wyniki tekstowe oraz Google Shopping – kampania Google Ads w praktyce.
Źródło: Wyszukiwarka Google.
Produkt w sieci możesz reklamować poprzez kampanie Facebook Ads, LinkedIn Ads, Instagram Ads oraz Twitter Ads, w zależności od wybranej grupy docelowej.
Istnieje również opcja reklamy, wykorzystując standardowe posty na Facebooku. Warunek jest jeden – musisz mieć dosyć sporą publikę (tak, jak np. Sephora).
Zdj 3. Reklama produktów Sephora w social media.
Źródło: Fanpage Sephora na Facebooku.
W przypadku e-mail marketingu sprawa jest prosta. Wystarczy, że zbierzesz listę mailingową od odbiorców (np. poprzez aktywne zapisy do newslettera), a następnie roześlesz liczne rabaty i promocje (w oprawie contentu edukacyjnego) na daną kategorię produktową, w której znajduje się wybrany produkt.
Influencer marketing wzbudza zaufanie i jest skutecznym narzędziem w promocji produktów i usług. Dzięki współpracy z popularnymi influencerami, firmy mogą dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców w sposób bardziej autentyczny i przekonujący. Wykorzystanie postaci, które są już cenione przez społeczność, pozwala budować pozytywny wizerunek marki oraz skaluje szanse na osiągnięcie większego zasięgu i zaangażowania.
Zdj 4. Influencer marketing w wykonaniu znanej osoby dla firmy Sephora.
Źródło: Fanpage Sephora na Facebooku.
Zadbaj o zatrudnienie influencera, który jest renomowany w środowisku. Przed rozpoczęciem współpracy zweryfikuj kontrowersje z nim związane i przelicz opłacalność w stosunku do jego popularności. Zazwyczaj są to koszty rzędu kilku lub kilkunastu tysięcy złotych za jednego posta reklamowego (w przypadku najbardziej znanych postaci).
Przy wyborze kanałów marketingowych do reklamy produktów w sieci kieruj się przede wszystkim preferencjami Twojej grupy docelowej. Zadbaj o wysoką jakość każdej kreacji reklamowej, a jeśli trzeba – rozpocznij współpracę z profesjonalistami, aby nie marnować potencjału swojego biznesu. Prawidłowo zaprojektowane reklamy przyniosą zwrot z inwestycji w ciągu kilku miesięcy. Jeżeli masz wątpliwości odnośnie działania Twojej strony lub pytania dot. reklamy w internecie – skontaktuj się z ekspertami Semcore.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.