Jak szybciej wypozycjonować nową witrynę? Google podpowiada!
2 min
2 min
Na skróty
Założenie nowej strony internetowej to zawsze ekscytujący moment, ale wyzwanie pojawia się w momencie budowania ruchu organicznego. Pozycjonowanie strony (SEO) jest kluczowym elementem tej układanki. Im szybciej Twoja witryna zostanie zaindeksowana przez Google, tym szybciej zobaczysz pierwsze efekty. Poniżej znajdziesz praktyczne porady, które pomogą Ci osiągnąć sukces w krótszym czasie.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/global-positioning-system-destination-marker-perforated-paper_53876-30308.jpg?t=st=1728380263~exp=1728383863~hmac=e63daa61473c232c81ab7f6ef7a464e6cbdd514b4a1056b6ef390f0b17e30feb&w=740
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli nowych stron jest publikowanie domeny z nieprzygotowaną stroną startową. Google szczególnie nie przepada za tzw. stronami holdingowymi generowanymi automatycznie przez serwery. John Mueller, specjalista z Google, radzi, aby w momencie, gdy witryna nie jest jeszcze gotowa, trzymać DNS wyłączony lub ustawić spersonalizowaną stronę oczekującą. Taki krok zapobiegnie problemom związanym z opóźnioną indeksacją strony, ponieważ Google nie będzie traktować witryny jako „zaparkowanej” lub pustej.
Od pierwszego dnia działania nowej witryny, jej struktura i zawartość muszą być ukierunkowane na skuteczne pozycjonowanie stron. Odpowiednie słowa kluczowe i treści to podstawa. Zamiast tworzyć ogólne witryny, skoncentruj się na słowach kluczowych, które mają niską konkurencję, ale są istotne dla Twojej branży. Przykładowo, zamiast celować w szerokie frazy typu „buty”, lepiej stworzyć treści dla fraz o długim ogonie, np. „najlepsze buty do biegania po asfalcie”.
Na wczesnym etapie działania nowej strony warto rozpocząć proces zdobywania linków zwrotnych. Ważne, aby były to odnośniki z renomowanych i powiązanych tematycznie źródeł. Możesz zacząć od rejestracji witryny w katalogach branżowych oraz mediach społecznościowych.
Zdj 1. Wskazówki Reddit na temat pozycjonowania nowej witryny.
Źródło: www.reddit.com/r/SEO/comments/1fsmljz/brand_new_domain_what_are_the_first_3_things/
Kolejnym krokiem jest tzw. reactive PR, czyli działania mające na celu szybkie budowanie linków dzięki bieżącym wydarzeniom i nowinkom w Twojej branży. Publikowanie aktualnych informacji będzie prowadziło do zdobywania linków z wartościowych portali informacyjnych. Dzięki temu zwiększysz widoczność swojej strony i szybciej zbudujesz autorytet w Google.
Nie można zapomnieć o technicznych aspektach SEO. Odpowiednia konfiguracja witryny od strony technicznej pozwala Google na szybsze zrozumienie jej struktury. Pamiętaj o:
Pozycjonowanie nie ogranicza się jedynie do działań na stronie. Aktywność w mediach społecznościowych oraz na innych platformach zewnętrznych wspiera SEO i buduje markę. Zakładając konta na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze, zyskujesz dodatkowe możliwości zdobycia ruchu i linków zwrotnych.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.