Jak wybrać firmę SEO do współpracy?
3 min
3 min
Na skróty
Wybór kompetentnej i doświadczonej firmy SEO wpływa na ostateczny efekty prac nad pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Im więksi profesjonaliści będą pracować przy treściach czy dostosowaniu witryny do współczesnych trendów, tym większa szansa, że pozyskasz większą liczbę klientów. To proste! Jak wybrać firmę SEO i na co zwrócić przy tym uwagę? Co jest istotne przy poszukiwaniu podmiotu, który zajmie się budowaniem ruchu na stronie? Sprawdźmy to!
Zdj. 1 SEO wpływa na ruch użytkowników na Twojej stronie internetowej. Z tego względu warto postawić na kompetentną agencję do współpracy
Czym zajmuje się agencja SEO? Do zadań tego rodzaju firmy zaliczymy między innymi przeprowadzenie audytu SEO, optymalizację witryny od strony technicznej i marketingowej, linkowanie (tzw. link-building) i wszelkie inne działania skupiające się wokół budowy ruchu na stronie. Szeroki zakres powierzonych działań sprawia, że powinieneś wybrać wyłącznie wyspecjalizowaną firmę, która poradzi sobie z wszystkimi, wymienionymi zadaniami.
Jak wybrać firmę SEO? Przede wszystkim sprawdź, co mówią o niej inni klienci. Szanująca się agencja SEO dba o opinie o swojej pracy, przykładając dużą uwagę do relacji z każdym podmiotem, z którym współpracuje. W jaki sposób sprawdzić, czy dana firma jest rzeczywiście godna zaufania?
Zdj. 2 Wyspecjalizowana agencja SEO powinna znać tzw. techniki White Hat SEO, czyli działania zgodne ze wszystkimi wymogami silników wyszukiwarki.
Wyspecjalizowane agencje SEO korzystają z najnowszych rozwiązań technologicznych, zaawansowanego oprogramowania i własnych rozwiązań, wpływających na poprawę widoczności strony wśród grupy docelowej. W jaki sposób zweryfikować, czy określona firma ma dostęp do know-how, które jest niezbędne do pracy przy pozycjonowaniu witryny?
Warto znaleźć agencję, która rozlicza się w miesięcznym abonamencie. Dzięki temu firmie będzie zależało na prowadzeniu wydajnych działań przez cały okres trwania umowy. Pamiętaj, aby sprawdzić jak transparentna będzie współpraca. Skup się na wzroście ruchu na stronie oraz konwersji – to ostateczne i pożądane wyniki działań SEO.
Agencje o mało rzetelnym profilu działalności będą naciskały na rozliczenie za szybki efekt uzyskania satysfakcjonującej pozycji w Google. To bardzo ryzykowne działanie, które nie przynosi długofalowych korzyści. Nie warto brnąć w tego rodzaju system rozliczania prac.
Pozycjonowanie nie jest wyścigiem. Pozyskanie satysfakcjonujących rezultatów wymaga czasu. Podobnie podejdź do wyboru profesjonalnej, cenionej i kompleksowej firmy prowadzącej działania marketingowe, w tym optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek.
Pamiętaj, że działania przy wyborze firmy SEO muszą być – podobnie jak samo pozycjonowanie – kompleksowe, transparentne i przemyślane. Czas gra na twoją korzyść. Im więcej czasu poświęcisz na przeanalizowanie oferty wybranej agencji SEO, tym większe prawdopodobieństwo, że dobrze trafisz.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.