Jak wykorzystać grafiki informacyjne w marketingu?
3 min
3 min
Na skróty
Marketing wizualny to bardzo skuteczna forma przekazu. Wielu odbiorców szybciej i efektywniej analizuje materiały graficzne, niż długie fragmenty tekstu. Jednym z kluczowych elementów wdrożenia wizualnego contentu są grafiki informacyjne. Czym są i gdzie można je wykorzystać? Dlaczego warto to robić? Podpowiadamy!
Zdj 1. Ciekawe infografiki, wykresy, dynamiczne obrazki – wszystko to zwiększa atrakcyjność tekstu!
Źródło: https://pixabay.com/photos/chart-analytics-woman-young-3373119/
Visual content to istotny element content marketingu, zwiększający czytelność przekazu treści. Według badań przeprowadzonych przez ekspertów marki Vengage odbiorca analizuje infografiki 60 razy szybciej niż standardowy tekst.
Grafika informacyjna (znana również jako infografika) to element graficznej wizualizacji tekstu, sprawiający, że ten jest łatwiejszy do zrozumienia i przeanalizowania. Jest świetną alternatywą dla długich akapitów tekstu. Umożliwia m.in. pokazanie danych liczbowych i ułatwiają podkreślenie najważniejszych informacji, zawartych w treści.
Pamiętaj, że infografika musi być zrozumiała dla odbiorcy i przekazywać istotne dla niego treści. Grafiki informacyjne muszą prezentować też odpowiednią jakość wizualną. Jak przygotować ciekawe i zrozumiałe infografiki?
Pamiętaj, aby z jednej strony grafika informacyjna była zrozumiała i utrwalała przekaz, a z drugiej – wyróżniała się. Zwróć uwagę, aby nie „przeładować” liczbą infografik. W content marketingu tekst nadal ma niebagatelne znaczenie!
Zdj 2. Infografika może dotyczyć naprawdę wszystkiego. Warto pomyśleć o jej wdrożeniu w przypadku dłuższych tekstów
Źródło: https://pixabay.com/photos/sketch-doodle-idea-drawing-set-457719/
Grafiki informacyjne to wszechstronnie wykorzystywane elementy w promocji marki. Umożliwiają dotarcie do odbiorców w content marketingu, poprzez wiele różnych dróg. Gdzie znajdą zastosowanie tego typu elementy?
Warto przygotować grafiki w taki sposób, aby na każde z wyżej wymienionych nośników reklamowych przygotować ich inną wersję (przedstawiającą te same dane). Dzięki temu użytkownik nie będzie miał wrażenia powielania informacji i lepiej je przyswoi.
Jakiego rodzaju korzyści przynosi stosowanie grafik informacyjnych w marketingu sieciowym? Okazuje się, że dają one wiele możliwości.
Oczywiście! Infografika świetnie wpisuje się w koncepcję SXO (połączenie SEO i UX – user experience). Poprawia czytelność strony internetowej i wpływa na skuteczność narzędzi reklamowych. Publikując tego typu visual content na swoich mediach społecznościowych, w prezentacji firmowej lub w opisach kategorii czy produktu robisz ukłon w stronę użytkowników, którzy lepiej przyswoją przekazane przez Ciebie informacje.
Pamiętaj, że nowoczesne i ciekawe infografiki przygotuje dla Ciebie profesjonalny grafik, który może być freelancerem lub częścią firmy marketingowej. Wyspecjalizowana w content marketingu agencja SEO również świadczy usługi przygotowywania grafik informacyjnych, które można użyć w celu poprawienia optymalizacji witryny, zwiększając np. liczbę linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony.