MarketingReklama

Jak wykorzystać priming w marketingu?

3 min czytania
Jak wykorzystać priming w marketingu?

Dane, które pozostawiają użytkownicy stron internetowych, są bardzo cenne dla specjalistów od marketingu. Stale ewoluuje również sposób ich wykorzystania. Aktualnie ogromne znaczenie dla firm, które chcą uwidocznić się w sieci, ma priming. Poniżej dowiesz się, czym jest torowanie (czyli priming) i dlaczego jes skuteczny.

Czym jest priming?

Priming jest zjawiskiem, które polega na zwiększeniu prawdopodobieństwa wykorzystania określonej kategorii poznawczej w procesach percepcyjnych oraz myślowych. Mówiąc językiem dużo prostszym, polega to na tym, że przekazy marketingowe widzą osoby, które wykazują konkretną postawę konsumencką. Za wszystko odpowiada możliwość szczegółowego targetowania i prognozowania kolejnych kroków, które zostaną podjęte przez internautów. W ten sposób za pomocą torowania możliwe jest dotarcie do użytkowników z wysokim potencjałem nabywczym. Przyszłość reklamy to bowiem przewidywanie tego, co zamierzają zrobić użytkownicy. 

Jeszcze niedawno torowanie nie było tak rozpowszechnione w działaniach marketingowych, a co za tym idzie, wykorzystywany był głównie retargeting. Tym sposobem osobom, które dla przykładu zakupiły określony produkt, wyświetlały się reklamy, które zachęcały na przykład do ponownego skorzystania z oferty. Tym samym bardzo często marki zrażały swoich klientów do siebie natrętnymi materiałami. W dobie coraz bardziej rozwijającej się sztucznej inteligencji i rosnących możliwości narzędzi analitycznych, agencje marketingowe bardzo często wykorzystują właśnie torowanie, aby dotrzeć z jak największą skutecznością do konsumentów.

Jak wykorzystać priming w marketingu?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron i audyt SEO

Dlaczego priming sprawdza się w marketingu?

Torowanie jest czymś względnie nowym w marketingu. Nie oznacza to jednak, że najlepsze agencje marketingowe w naszym kraju nie mają w tym zakresie doświadczenia. 

Zobacz  Reklama hotelu w Internecie – Poradnik

Priming sprawdza się w marketingu, gdyż polega między innymi na inteligentnym przewidywaniu działań konsumentów. Dodatkowo jego rolą jest zwiększenie prawdopodobieństwa, aby przekazy reklamowe doprowadziły do konwersji. W jaki sposób można to zrobić? Między innymi za pomocą:

  • działania na wyobraźnię kolorami,
  • nawiązywania do reprezentowanej marki,
  • zadawania bezpośrednich pytań,
  • tworzenia chwytliwych haseł.

Priming wykorzystuje między innymi barwy. W związku z tym specjaliści z agencji marketingowej skutecznie dobierają je tak, aby wzbudzały pożądane skojarzenia. Tym sposobem kolor fioletowy nawiązuje do oryginalności, a czerwony do aktywności, energii oraz siły. 

Nawiązywanie do reprezentowanej marki jest możliwe między innymi, gdy agencja zachęca klientów na przykład do szukania loga firmy. Tę strategię przyjął między innymi McDonald’s, która nakłaniała swoich klientów do znajdowania „złotych łuków”. 

Kluczowe jest również zadawanie bezpośrednich pytań. Ten aspekt pozwala szczegółowo zbadać potrzeby klientów. Hasła, które zachęcają do działania, mogą sprawić, że odbiorcy chętniej sięgną po produkty lub usługi. Przykładowo firma Nike jest znana ze swojego sloganu „Just Do It”.

Jakie zalety ma torowanie w marketingu?

Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingowej i zajmie się ona torowaniem, możesz liczyć na następujące korzyści:

  • dotrzesz do użytkowników z samego początku lejka sprzedażowego,
  • zanotujesz wysoki współczynnik konwersji,
  • firma będzie publikować komunikaty dopasowane do potrzeb użytkowników,
  • Twoje reklamy nigdy nie będą nachalne.

Priming stanowi zatem doskonały sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak o tym, aby torowanie oddać w ręce specjalistów, którzy od wielu lat działają na rynku. Tego typu kampanie powinny przede wszystkim być przeprowadzone w odpowiedni sposób. Jeżeli skontaktujesz się z agencją marketingową, dowiesz się jeszcze więcej na temat primingu.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy