Jak wykorzystać w pozycjonowaniu podpowiedzi wyszukiwania?
3 min
3 min
Na skróty
Korzystając z wyszukiwarki, z pewnością zauważyłeś podpowiedzi Google – dzięki nim w łatwy sposób możesz znaleźć odpowiedzi na różne pytania, a także informacje związane z interesującym Cię tematem. Jak działa autouzupełnianie? Algorytm tworzy je na podstawie różnych czynników, między innymi takich jak podobieństwo haseł, popularność zapytań oraz lokalizacja. Co wspólnego mają jednak ze sobą podpowiedzi wyszukiwania i pozycjonowanie? Już tłumaczymy!
Podpowiedzi Google mają na celu ułatwienie nam wyszukiwania informacji – sugerowane hasła przyspieszają wyszukiwanie i są pomocne zarówno w przypadku mobilnej wersji przeglądarki, jak i na ekranie komputera. Jak już wcześniej zostało wspomniane, tworzone są one na podstawie zapytań wszystkich użytkowników. Jak większość działań w wyszukiwarce, również podpowiedzi użytkowników konta Google są personalizowane. Wcześniejsze wyszukiwania zapisywane są na Twoim profilu, opcję tę jednak można wyłączyć wyszukując zakładkę aktywność w internecie i aplikacjach. Pokrótce wymieniliśmy już jakie czynniki mają wpływ na powstawanie podpowiedzi Google, przyjrzyjmy się jednak tej kwestii dokładniej. Jako użytkownik wyszukiwarki oczywiście oddziałujesz na algorytm, który bazuje na ilości zapytań konkretnego hasła, ale przede wszystkim pokazuje on cały zakres informacji, który dostępny jest w sieci. Im bardziej popularny temat, tym więcej będzie więc wyników. Co jednak ważne w przypadku zyskujących zainteresowanie haseł, nie muszą one być związane z Twoją historią wyszukiwania. Warto pamiętać o tym, że zmieniają się one w ciągu dnia (np. rano popularnym tematem może być wypadek na drodze, wieczorem – plotka o znanym celebrycie). Jeśli interesują Cię top wyszukiwania z całego świata, koniecznie zapoznaj się z narzędziem Trendy Google. To właśnie ono jest odpowiedzią na pytanie, jak można połączyć ze sobą podpowiedzi wyszukiwania i pozycjonowanie.
Najprostszym sposobem na zebranie informacji o słowach kluczowych, niezbędnych w działaniach SEO, jest wykorzystanie podpowiedzi Google. Najpopularniejsze hasła wyświetlą się bowiem automatycznie i będą one wynikać z organicznych wyszukiwań użytkowników wyszukiwarki. Przy okazji researchu warto pamiętać więc o wylogowaniu się z konta Google, aby otrzymać niespersonalizowane wyniki. Jeśli jednak potrzebujesz zebrać informacje o frazach w bardzo specyficznej branży, możesz natrafić na trudności i autouzupełnianie może nie przynieść oczekiwanych efektów. Taka sama sytuacja będzie miała miejsce w przypadku krótkiego stażu frazy, a także w kwestii fraz naruszających regulamin wyszukiwarki. Usługa Trendy Google pozwala natomiast na zdobycie wielu ważnych informacji o hasłach wyszukiwania. Po wpisaniu konkretnych zagadnień, wyświetlą Ci się informacje o zainteresowaniu danym tematem z podziałem na regiony (kraje) oraz miasta. W następnej sekcji będziesz mógł natomiast sprawdzić wyniki z wyszukiwarki z ostatnich 7 dni dla Polski – zarówno dla poszczególnych województw, jak i również miast. Oprócz tych danych, otrzymasz także porównanie podobnych tematów, posegregowane na zyskujące popularność i najpopularniejsze, a także listę podobnych zapytań. W ten sposób podpowiedzi wyszukiwania i pozycjonowanie pomagają użytkownikom, którzy np. nie mają dostępu do planera słów kluczowych, usługi dostępnej w Google Ads. Do jej użycia potrzebne jest jednak konto reklamowe, które niekoniecznie musisz posiadać. Podpowiedzi Google to najprostszy sposób na zdobycie informacji o konkurencyjnych frazach, które stanowią podstawę działań SEO i SEM. Jak konkretnie możesz wykorzystać tę funkcję?
Pierwsze rozwiązanie podaliśmy już w tytule – oczywiście, frazy podpowiedzi Google wykorzystuje się w kampaniach SEO, takich jak Google Ads, ale będą one także przydatne dla osób zajmujących się social mediami i contentem na stronie czy blogu. Dzięki nim w łatwy sposób ustalisz tematy artykułów (również sponsorowanych), dopasujesz odpowiednie nagłówki, a także stworzysz właściwą treść wpisu. Nie można również zapomnieć o tym, jak wyniki wyszukiwania mogą wspomóc optymalizację w e-commerce i zwiększyć widoczność sklepu internetowego, co ma wpływ na pozycjonowanie. Podpowiedzi wyszukiwania to bowiem frazy o największym potencjale sprzedażowym, do wykorzystania zarówno w nazwach produktów, jak i w ich opisach. To samo tyczy się grafik oraz obrazów, zamieszczanych na stronie. Opisy alt to ważny czynnik on-site, który pomaga zwiększyć jakość strony, co wpływa na widoczność w przeglądarce. Zdecydowanie warto więc śledzić wyniki wyszukiwania oraz podpowiedzi Google. Z pewnością przekonałeś się już, że działania SEO to bardzo kompleksowe zagadnienie, a na ich powodzenie wpływ ma wiele różnych czynników. Dlatego tak ważna jest stała optymalizacja, która zapewnia najlepsze efekty i stały rozwój firmy. W tej kwestii możesz zdać się na nas – zapraszamy do kontaktu!