Korzystanie z zewnętrznych platform e-commerce takich jak Allegro przynosi wiele korzyści i jest niekiedy ciekawą alternatywą dla posiadania własnego sklepu internetowego. Współcześnie, oficjalny sklep na Allegro daje bardzo szerokie możliwości sprzedaży i pozwala na skuteczne promowanie swojej oferty m.in. poprzez SEO. Jak zabrać się do wykonania oficjalnego profilu na platformie Allegro? Na co należy zwrócić przy tym uwagę? Poznaj możliwości sklepów prowadzonych przez największą polską witrynę e-commerce i sprawdź jak się tam skutecznie wypromować.
Zdj 1. Zakładanie konta na Allegro nie jest bardzo skomplikowanym procesem
Źródło: materiały prasowe Allegro
Allegro powstało w 1999 roku jako serwis aukcyjny, przeznaczony dla użytkowników prywatnych. Wraz z rozwojem ewoluowało w dużą platformę e-commerce, na której sprzedają głównie użytkownicy komercyjni (od małych przedsiębiorców po duże marki). Indywidualnych klientów przeniesiono na Allegro Lokalnie.
Obecność ponad 130 tysięcy firm sprawia z jednej strony, że platforma wymaga zmierzenia się z liczbą konkurencją. Z drugiej – to liczne korzyści i możliwości. Jakie elementy sprawiają, że warto założyć oficjalny sklep na Allegro?
Allegro – dlaczego warto mieć tam oficjalny sklep?
Allegro to największa polska sieć e-commerce, która zaczyna skuteczną ekspansję na inne rynki, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie rośnie znaczenie platformy. Popularność wynika z licznych zalet. Jakie są te najważniejsze?
- Brak kosztów związanych z tworzeniem sklepu od podstaw (od hostingu po usługi webdeveloperskie).
- Zaawansowane narzędzia reklamowe i analityczne (Allegro Analytics, Allegro Ads, pozycjonowanie produktów itd.).
- Bogaty wybór form dostawy czy płatności (płatności kartą, BLIKIEM, przelewem, ratalne, a także dostawy standardowe czy do paczkomatów).
- Szeroki zakres kategorii sprzedaży (swoje miejsce znajdą tu sprzedawcy praktycznie wszystkich produktów).
- Dostęp do milionów klientów (łącznie Allegro użytkuje prawie 20 milionów osób).
- Dopasowanie wyglądu do potrzeb użytkownika (design można dopasować do potrzeb użytkownika).
- Możliwość przekierowania do sklepu z własnej domeny (możesz wykupić domenę i przekierować jej ruch na swój sklep na Allegro. To ciekawe rozwiązanie np. z punktu widzenia SXO).
Zdj 2. Allegro umożliwia sprzedawanie produktów przez swoją platformę i wysyłkę do własnych paczkomatów
Źródło: materiały prasowe Allegro
Jakie możliwości dają oficjalne sklepy Allegro?
Oficjalny sklep na Allegro daje możliwość szerokiej prezentacji swoich produktów i usług, dopasowując treści do potrzeb użytkowników. Własne konto ułatwia wystawianie dużej liczby produktów (przez pliki produktowe), umieszczanie zdjęć, a także prosprzedażowych opisów (z wytyczonymi słowami kluczowymi).
Działanie na platformie Allegro to sposób na wzmocnienie swojej pozycji na rynku, zdobywanie nowych klientów i poprawienie współczynnika konwersji. Chociaż prowizje i opłaty z roku na rok rosną, to korzyści wynikające z możliwości dotarcia do kolejnych grup odbiorców nadal są bardzo szerokie i opłacalne. Z tego względu wiele marek, które posiadają własny sklep internetowy, dodatkowo mają także konto na Allegro.
W jaki sposób założyć oficjalny sklep na Allegro?
Założenie sklepu na Allegro nie jest bardzo skomplikowane, natomiast warto skonsultować swoje działania z wyspecjalizowanymi w tym zakresie ekspertami. To pomoże w dobrym starcie i sukcesywnym rozwoju własnego konta. W jaki sposób rozpocząć przygodę z platformą e-commerce?
- Załóż konto firmowe – konieczne jest podanie numeru NIP firmy i danych kontaktowych. Rejestracja nie trwa długo i nie wymaga zaawansowanych kroków.
- Ustal swój login – pamiętaj, że login będzie oficjalną nazwą Twojego sklepu. Warto tutaj oprzeć się na promowanej przez siebie marce lub nazwie firmy.
- Aktywuj konto – aktywacja odbywa się poprzez wysłanie przelewu poprzez bankowość elektroniczną. Kwota aktywacji (1,01 zł) zostanie zwrócona po pozytywnej weryfikacji.
- Zacznij wystawiać produkty – możesz wystawiać produkty pojedynczo, poprzez wykorzystanie formularza albo korzystając z możliwości API Allegro (importując plik produktowy z odpowiednimi danymi).
- Zwróć uwagę na zdjęcia i opisy produktów – te powinny być unikalne, prosprzedażowe, interesujące i przydatne dla potencjalnych klientów.
- Wgraj materiały graficzne – w zakładce Twój Sklep możesz zaimportować firmowe zdjęcie w tle, karuzelę sprzedażową (ułatwiającą promowanie serii produktów z jednej kategorii) czy logo i banery firmowe.
Po wszystkim zacznij promować swój sklep. Pomogą Ci w tym reklamy Allegro Ads, promowane produkty czy agencja SEO, która zacznie pozycjonowanie treści na platformie. Warto się w ten sposób rozwijać!