BrandingMarketing

Jak zaprojektować profesjonalną stopkę mailową?

3 min czytania
Jak zaprojektować profesjonalną stopkę mailową?

Biznesowa korespondencja wymaga profesjonalizmu – i tego właśnie może pomóc nadać stopka mailowa. Dobrze zaprojektowana powinna pełnić rolę cyfrowego przywitania, a jednocześnie – wręczanej na koniec rozmowy wizytówki. W dzisiejszym wpisie powiemy o tym, jak zrobić stopkę w mailu i co konkretnie warto w niej umieścić. Zapraszamy do lektury!

Czy stopka w mailu jest warta wysiłku? I dlaczego tak?

Wymieniając wiadomości mailowe ze swoimi partnerami biznesowymi czy potencjalnymi klientami możesz spokojnie założyć, że wiedzą, z kim korespondują.

Oczywiście… ale stopka mailowa ma nieco inne zadania. 

  1. Uwiarygadnia Twoją wiadomość i dla większości osób stanowi wystarczająco dobre potwierdzenie, że jej autorem faktycznie jesteś Ty lub firma, którą reprezentujesz.
  2. Jest miejscem na informacje kontaktowe, w razie gdyby Twój klient preferował inną formę komunikacji lub chciał dowiedzieć się czegoś więcej o firmie.
  3. Dodaje profesjonalizmu i stanowi mały, ale ważny element wizerunku marki (podobnie jak wręczana komuś wizytówka).

Co więcej, takiej sygnatury nie trzeba wstawiać ręcznie do każdego maila, bo każdy program pocztowy robi to automatycznie. Jeśli więc regularnie kontaktujesz się z klientami czy innymi interesariuszami – nie ma dobrego powodu, żeby nie mieć własnej, spersonalizowanej stopki.

Profesjonalna stopka mailowa – co powinna zawierać?

Typowa stopka firmowa składa się z kilku elementów:

  • Imię i nazwisko autora, a także stanowisko w firmie – możesz dodać do nich swoje zdjęcie, ale nie jest to praktyką we wszystkich firmach.
  • Logo i nazwa firmy – koniecznie, jeśli piszesz z firmowego adresu.
  • Dane kontaktowe – przede wszystkim adres i numer telefonu firmy, niektórzy dodają również NIP lub REGON. Z reguły podaje się też adres mailowy oraz numer telefonu autora wiadomości, do bezpośredniego kontaktu.
  • Link do firmowej strony WWW.
  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – kto zarządza danymi i gdzie odbiorca może znaleźć szczegółowe informacje o polityce prywatności firmy (zgodnie z przepisami RODO). 
Zobacz  Wpływ influencerów na decyzje zakupowe

To tylko podstawy; obecnie wiele firm dodaje w stopkach również linki do swoich profili w social mediach. Możesz pokusić się nawet o umieszczenie call to action – to dobry pomysł, aby od razu zmotywować potencjalnych klientów do działania.

Jak zaprojektować profesjonalną stopkę mailową?

Zdj 1. W stopce naszej agencji SEO znalazło się także miejsce na… social proof.

Źródło: opracowanie własne

Tworzenie stopki mailowej – to nic trudnego

Stopki mailowe można projektować na dwa sposoby: albo jako wklejaną w wiadomość grafikę, albo w HTMLu, jako integralną część maila.

Ten pierwszy jest rzadziej używany, choćby dlatego, że niektóre programy mailowe traktują takie sygnatury jako załącznik lub w ogóle ich nie wyświetlają. Natomiast jeśli zdecydujesz się na stopkę graficzną, bez problemu stworzysz ją np. w Canvie – na pewno nie ma potrzeby sięgania po bardziej zaawansowane programy.

Bezpieczniejszą opcją jest napisanie stopki w HTMLu. Na szczęście nie musisz wiedzieć nic o tym języku, ponieważ spokojnie możesz skorzystać z któregoś z wielu dostępnych w internecie generatorów stopek. Do wyboru masz między innymi Mysignature.io, WiseStamp, Mail-signatures.com; własne narzędzie oferuje też HubSpot. 

Jak zaprojektować profesjonalną stopkę mailową?

Zdj 2. Tak, na przykład, prezentuje się edytor od MySignature. Nie wymaga on żadnych większych umiejętności technicznych ani znajomości HTMLa.

Źródło: mysignature.io

Jak ustawić stopkę w Gmailu?

Jeśli udało Ci się zaprojektować stopkę – cały wysiłek już za Tobą; pozostaje ustawić stopkę w programie pocztowym. W przypadku Gmaila:

  • wybierz Ustawienia na swoim koncie mailowym, a następnie – Zobacz wszystkie ustawienia;
  • znajdź sekcję Podpis i kliknij Utwórz nowy;
  • wklej zaprojektowaną grafikę lub przygotowany kod HTML.
Zobacz  Marketing sensoryczny – co to jest i czy warto łączyć go z SEO oraz UX?

W innych programach – Outlooku, Thunderbirdzie czy Poczcie od Apple – wygląda to bardzo podobnie; gotową stopkę wystarczy po prostu wkleić i zapisać. Od tej pory Twoja stopka mailowa powinna pojawiać się pod każdą wysłaną wiadomością.

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy