Ostatnie miesiące przymusowej kwarantanny wywołane pandemią sprawiły, że na wiele spraw musieliśmy spojrzeć inaczej. Reorganizacji uległa nasza codzienność niemal w każdym aspekcie. Zaczęliśmy pracować z domu, szkoły wprowadziły lekcje online, nasze wakacyjne plany uległy całkowitym zmianom. Wśród całego nieszczęścia spowodowanego wirusem, musieliśmy znaleźć nowe rozwiązania wielu sytuacji. Okazało się, że nauka online i przeprowadzane w ten sposób wykłady cieszą się ogromną popularnością. Co zrobić, żeby przebić się ze swoimi wykładami online wśród tylu interesujących treści?
Na skróty
Zalety nauki online
Nauka online poza tym, że stała się koniecznością, jest także w obecnych czasach doskonałym sposobem na zdobycie wiedzy dla wielu osób z różnych branż. W gonitwie codziennych obowiązków trudno znaleźć czas na samokształcenie, kursy, szkoły czy poszerzanie swoich kompetencji. Codzienna rutyna i obowiązki, skutecznie potrafią pozbawić energii, którą chcielibyśmy przeznaczyć na rozwój osobisty. Dlatego wykłady online, kursy, szkolenia czy webinary to doskonały sposób na zdobycie nowej wiedzy.
Jeśli jesteś twórcą i chcesz trafić do jak największego grona odbiorców, już na początku musisz podjąć kilka ważnych decyzji. Po pierwsze – w jakiej formie chcesz udostępniać swój wykład? Czy będzie to film na YouTube, webinar na platformie, podcast czy kurs online podzielony na lekcje? Zorientuj się, w jaki sposób przekazują wiedzę inni specjaliści z danego tematu i zastanów się, jak Ty możesz trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi, gdzie warto umieścić swoje reklamy.
Kampanie w sieci wyszukiwania
Oczywiście z pomocą przychodzi Google, a dokładnie Google Ads. Możemy wykupić reklamy, które będą wyświetlały się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkowników konkretnych fraz. Dużą popularnością cieszą się kampanie wideo, czyli filmiki reklamowe, które możemy oglądać na YouTube. Obecnie materiały tam dostępne są dzielone na części, pomiędzy którymi wyświetlane są właśnie reklamy. Działa to na podobnej zasadzie jak reklamy telewizyjne, tylko, że nie trwa tak przerażająco długo.
Można również zdecydować się na reklamy graficzne, którym możemy nadać różne formy. Mogą to być obrazki, zdjęcia lub banery pojawiające się na stronach powiązanych tematycznie z naszą działalnością. Jeśli masz własną stronę internetową i znasz podstawy SEO oraz pozycjonowania, możesz spróbować wybić się w ruchu organicznym wyszukiwarek, jednak to wymaga czasu. Możesz również spróbować skorzystać z płatnych reklam w wynikach wyszukiwania.
Promocja w social media
Facebook oraz Instagram to bardzo skuteczne miejsca do promowania swojej działalności. O ile jednak na Instagramie musimy dysponować zdjęciami na wysokim poziomie, to na Facebooku jest to o wiele łatwiejsze. W ostatnim czasie ogromną popularność zyskują podcasty oraz webinary. Podcast jest to nagranie samego dźwięku, bez obrazu. To dobre rozwiązanie dla osób, które nie czują się specjalnie medialne. Nagrywanie podcastu dobrze zacząć od wybrania platformy, takiej jak np. Spotify. Swoje wykłady online w ten sposób z sukcesami promuje Uniwersytet SWPS, który udostępnia nagrania właśnie w ten sposób. Dobrą strategią jest też udostępniane podstawowych materiałów za darmo, aby zachęcić odbiorców do zapłacenia za pozostałe treści.
Reklama live – jak to działa?
Reklama live to propozycja Facebooka, która wykorzystuje format video. Za pośrednictwem Facebooka możemy promować video jako post oraz reklamę. Video post może mieć formę krótkiego filmiku lub być pokazem slajdów. Jest to doskonałe narzędzie do zwiększania zasięgów i zazwyczaj kierowane do fanów prowadzonego przez nas fanpage’a. Drugi typ to wyświetlenie użytkownikom video w formie filmu.
Jest możliwe również reklamowanie się w trakcie transmisji na żywo. Usługa Facebook Live Stream cieszy się dużą popularnością. Po pierwsze jako twórcy prowadzący wykłady na żywo, sami możemy zarabiać, udostępniając w trakcie swoich wystąpień czas dla reklamodawców. Po drugie, jeśli dysponujemy środkami, możemy promować siebie u innych twórców. Patrząc na ciągle rosnącą popularność transmisji na żywo, reklama w trakcie wystąpień np. influencerów, będą zdobywać coraz większą popularność oraz docierać do coraz szczerszego grona odbiorców.
Pamiętajmy, że warto uczyć się od najlepszych. Dlatego, jeśli dopiero planujesz rozpoczęcie prowadzenie wykładów online, sprawdź jak radzą sobie w tym temacie Ci, którzy odnoszą już sukcesy.