Każdy z nas chce zdobyć TOP pozycje SEO. Tylko jak to zrobić, żeby działać zgodnie z wytycznymi White Hat, a wypozycjonowane słowa kluczowe zarabiały na Twój biznes? Aby dowiedzieć się szczegółów, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i zmonetyzuj swoją markę w ciągu 3-12 miesięcy od wdrożenia prawidłowej strategii SXO.
TOP SEO Porada #1 – twórz wartościowy content
Dostarczając treści o wysokiej jakości, spełniasz oczekiwania użytkowników oraz algorytmów Google, które premiują oryginalność i wartość merytoryczną.
Twój content powinien być nie tylko unikalny, ale także merytoryczny i rzetelny.
Zdj 1. Rzetelny i merytoryczny content serwisu Hebe.
Źródło: Hebe.
Do sprawdzenia potencjalnie wartościowych słów kluczowych, na podstawie których możesz napisać artykuły, wykorzystaj Ahrefs. Wejdź w Keyword Explorer, wpisz odpowiednie frazy i kliknij Search. Następnie przefiltruj odpowiednie wyniki wyszukiwania i wyselekcjonuj słowa kluczowe zgodnie z własnymi preferencjami.
Zdj 2. Keyword Research w Ahrefs.
Źródło: Ahrefs.
Jeżeli masz nową domenę, wybierz do porównania frazy kluczowe, które rankują na domenach z DR (Domain Rating) poniżej 20-30. Dzięki temu będą to frazy możliwe do pozycjonowania bez większych nakładów finansowych na dodatkowe backlinki oraz skrajnie długie treści (powyżej 12 000 znaków ze spacjami).
TOP SEO Porada #2 – zdobywaj backlinki
Pozyskiwanie wysokiej jakości backlinków jest jednym z najważniejszych elementów .
Pracując nad zdobyciem linków zwrotnych, skup się na budowaniu relacji z właścicielami innych stron i serwisów, oraz twórz wartościowy content, który będzie naturalnie zdobywać linki.
W celu identyfikacji potencjalnych źródeł linków wykorzystaj m.in. Majestic, SEMRush lub Ahrefs.
Ze swojej strony zachęcamy do zdobywania linków poprzez:
- tworzenie postów gościnnych,
- viral content,
- wymianę linków z tematycznymi serwisami.
Im więcej wartościowych linków, tym wyższy DR (Domain Rating) domeny uzyskasz. Możesz go sprawdzić w Ahrefs DR Checker.
Zdj 3. Weryfikacja domeny w darmowym narzędziu Ahrefs DR Checker.
Źródło: Ahrefs DR Checker.
TOP SEO Porada #3 – zadbaj o wydajność i responsywność
Strony, które ładują się wolno mają wysoki współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate). Wiąże się to z niskim autorytetem domeny oraz niższymi pozycjami w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page). Nie stanowi to jednak reguły, ponieważ site speed jest wyłącznie jednym z ponad 200 czynników rankingowych. W konsekwencji wolne serwisy mogą rankować w wyszukiwarce Google, ale prawdopodobnie będą irytowały użytkowników, którzy następnym razem skorzystają z konkurencyjnej oferty.
Think With Google podaje, że osoby, które mają negatywne doświadczenia z daną stroną (np. na urządzeniu mobilnym pod kątem nieprawidłowej wydajności lub responsywności) są o 62% mniej chętne na dokonanie zakupu w danej witrynie niż użytkownicy korzystający z jakościowych serwisów.
Jeżeli chcesz sprawdzić szybkość ładowania, skorzystaj z narzędzia GTMetrix lub PageSpeed Insights.
Zdj 4. Analiza serwisu w GTMetrix.
Źródło: GTMetrix.
Aby wdrożyć konkretne zmiany, zatrudnij agencję SEO lub zrób to na własną rękę.
Zachęcamy do skorzystania z audytu SEO w celu sprawdzenia kompleksowego stanu SXO swojego serwisu.
TOP SEO Porada #4 – zoptymalizuj stronę technicznie
Twoja strona internetowa powinna zostać utworzona na bazie tzw. czystego kodu HTML i CSS oraz JavaScript. Ułatwi to indeksowanie oraz poprawi wydajność i responsywność serwisu.
Istotna jest także optymalizacja architektury witryny i URL oraz implementacja nawigacji okruszkowej (tzw. breadcrumbs SEO). Zadbaj również o poprawną implementację mapy witryny w formacie XML. Możesz to zrobić za pośrednictwem Google Search Console w sekcji Mapy witryn.
Zdj 5. Implementacja mapy witryny w GSC.
Źródło: Panel GSC.
TOP SEO Porada #5 – analizuj wyniki wyszukiwania i wdrażaj zmiany
Wyniki pozycjonowania stron przeanalizujesz w Google Analytics 4 oraz Google Search Console. W razie nieprawidłowości, wdrażaj nowe rozwiązania, testuj je i ewentualnie implementuj na dłuższy okres. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku są testy A/B.
Zdj 6. Analiza wyników optymalizacji strony internetowej w GSC.
Źródło: Panel GSC.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące pozycji w Google
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat zdobywania TOP pozycji w SEO?
1. Jak zdobyć TOP SEO pozycje w Google?
Aby zwiększyć widoczność strony internetowej lub sklepów internetowych potencjalnym klientom, zastosuj wielowymiarową strategię pozycjonerską skoncentrowaną na optymalizacji technicznej, zdobywaniu wysokiej jakości linków sponsorowanych oraz tworzeniu wartościowego contentu. Pamiętaj również, aby dostosować swoje działania do aktualnych zmian w algorytmach oraz trendów rynkowych, które zbadasz w narzędziu Google Trends.
2. Ile czasu zajmie zdobycie TOP SEO pozycji w Google?
Czas potrzebny na zdobycie TOP pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, m.in. konkurencja w branży, stan techniczny strony www oraz jakość i ilość treści. Pierwsze efekty SEO są zazwyczaj widoczne w ciągu kilku miesięcy. Aby uzyskać wysoką pozycję strony w Google, będziesz potrzebował 12-16 miesięcy lub więcej w zależności od branży.
3. Jak sprawdzać pozycje swojej strony w Google?
Do sprawdzenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania najlepiej używać narzędzi takich jak SEMrush, Ahrefs, Senuto czy Surfer. Pozwalają one monitorować pozycje, na których plasują się Twoje strony dla wybranych słów kluczowych i jak te pozycje zmieniają się w czasie.
4. Jak struktura strony wpływa na SEO?
Przemyślana struktura strony, w tym odpowiednie nagłówki (H1, H2, H3), logiczne kategorie i linkowanie wewnętrzne, ułatwia zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom poruszanie się po serwisie. Dobrze zaprojektowana struktura zwiększa widoczność sklepu internetowego i poprawia indeksowanie treści przez Google.