Każdy z nas chce zdobyć TOP pozycje w SEO. Tylko jak to zrobić, żeby działać zgodnie z wytycznymi White Hat (białego kapelusza), a wypozycjonowane słowa kluczowe zarabiały na Twój biznes? Aby dowiedzieć się szczegółów, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i zmonetyzuj swoją markę w ciągu 3-12 miesięcy od wdrożenia prawidłowej strategii SXO.
TOP SEO Porada #1 – twórz wartościowy content
Dostarczając treści o wysokiej jakości, spełniasz oczekiwania użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarek, które premiują oryginalność i wartość merytoryczną.
Twój content powinien być nie tylko unikalny, ale także merytoryczny i rzetelny.
Zdj 1. Rzetelny i merytoryczny content serwisu Hebe.
Źródło: Hebe.
Do sprawdzenia potencjalnie wartościowych słów kluczowych, na podstawie których możesz napisać artykuły, wykorzystaj Ahrefs. Wejdź w Keyword Explorer, wpisz odpowiednie frazy i kliknij Search. Następnie przefiltruj odpowiednie wyniki wyszukiwania i wyselekcjonuj słowa kluczowe zgodnie z własnymi preferencjami.
Zdj 2. Keyword Research w Ahrefs.
Źródło: Ahrefs.
Jeżeli masz nową domenę, wybierz do porównania słowa kluczowe, które rankują na domenach z DR (Domain Rating) poniżej 20-30. Dzięki temu będą to frazy możliwe do pozycjonowania bez większych nakładów finansowych na dodatkowe backlinki oraz skrajnie długie treści (powyżej 12 000 znaków ze spacjami).
TOP SEO Porada #2 – zdobywaj backlinki
Pozyskiwanie wysokiej jakości backlinków jest jednym z najważniejszych elementów SEO.
Pracując nad zdobyciem linków zwrotnych, skup się na budowaniu relacji z właścicielami innych stron i serwisów, oraz twórz wartościowy content, który będzie naturalnie zdobywać linki.
W celu identyfikacji potencjalnych źródeł linków wykorzystaj m.in. Majestic, SEMRush lub Ahrefs.
Ze swojej strony zachęcamy do zdobywania linków poprzez:
- tworzenie postów gościnnych,
- viral content,
- wymianę linków z tematycznymi serwisami.
Im więcej wartościowych linków, tym wyższy DR (Domain Rating) domeny uzyskasz. Możesz go sprawdzić w Ahrefs DR Checker.
Zdj 3. Weryfikacja domeny w darmowym narzędziu Ahrefs DR Checker.
Źródło: Ahrefs DR Checker.
TOP SEO Porada #3 – zadbaj o wydajność i responsywność
Strony, które ładują się wolno mają wysoki współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate). Wiąże się to z niskim autorytetem domeny oraz niższymi pozycjami w SERP-ach. Nie stanowi to jednak reguły, ponieważ site speed jest wyłącznie jednym z ponad 200 czynników rankingowych. W konsekwencji wolne serwisy mogą rankować w Google, ale prawdopodobnie będą irytowały użytkowników, którzy następnym razem skorzystają z konkurencyjnej oferty.
Think With Google podaje, że osoby, które mają negatywne doświadczenia z daną stroną (np. na urządzeniu mobilnym pod kątem nieprawidłowej wydajności lub responsywności) są o 62% mniej chętne na dokonanie zakupu w danej witrynie niż użytkownicy korzystający z jakościowych serwisów.
Jeżeli chcesz sprawdzić szybkość ładowania, skorzystaj z narzędzia GTMetrix lub PageSpeed Insights.
Zdj 4. Analiza serwisu w GTMetrix.
Źródło: GTMetrix.
Aby wdrożyć konkretne zmiany, zatrudnij agencję SEO lub zrób to na własną rękę.
Zachęcamy do skorzystania z audytu SEO w celu sprawdzenia kompleksowego stanu SXO swojego serwisu.
TOP SEO Porada #4 – zoptymalizuj stronę technicznie
Twoja strona internetowa powinna zostać utworzona na bazie tzw. czystego kodu HTML i CSS oraz JavaScript. Ułatwi to indeksowanie oraz poprawi wydajność i responsywność serwisu.
Istotna jest także optymalizacja architektury witryny i URL oraz implementacja nawigacji okruszkowej (tzw. breadcrumbs SEO). Zadbaj również o poprawną implementację mapy witryny w formacie XML. Możesz to zrobić za pośrednictwem Google Search Console w sekcji Mapy witryn.
Zdj 5. Implementacja mapy witryny w GSC.
Źródło: Panel GSC.
TOP SEO Porada #5 – analizuj wyniki i wdrażaj zmiany
Wyniki optymalizacji SEO przeanalizujesz w Google Analytics 4 oraz Google Search Console. W razie nieprawidłowości, wdrażaj nowe rozwiązania, testuj je i ewentualnie implementuj na dłuższy okres. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku są testy A/B.
Zdj 6. Analiza wyników SEO w GSC.
Źródło: Panel GSC.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat zdobywania TOP pozycji w SEO?
Jak zdobyć TOP SEO pozycje w Google?
W celu zdobycia TOP pozycji w SEO, zastosuj wielowymiarową strategię pozycjonerską skoncentrowaną na optymalizacji technicznej, zdobywaniu wysokiej jakości backlinków oraz tworzeniu wartościowego contentu. Pamiętaj również, aby dostosować swoje działania do aktualnych zmian w algorytmach oraz trendów rynkowych, które zbadasz w narzędziu Google Trends.
Ile czasu zajmie zdobycie TOP SEO pozycji w Google?
Czas potrzebny na zdobycie TOP pozycji w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, m.in. konkurencja w branży, stan techniczny strony oraz jakość i ilość treści. Pierwsze efekty SEO są zazwyczaj widoczne w ciągu kilku miesięcy. Aby uzyskać TOP SEO pozycje, będziesz potrzebował 12-16 miesięcy lub więcej w zależności od branży.