Na skróty
W 2020 roku ciężko byłoby mieć dobrze prosperującą firmę bez angażowania się w media społecznościowe. Do tej pory dosyć mocno oddzielało się rodzaje firm, które powinny istnieć w SM – np. modową, jubilerską, kosmetyczną czy meblową. Można jednak odnieść wrażenie, że z roku na roku „obowiązek” ten dotyczy większej liczby branż. Czy warto angażować się jednak równie mocno w każdym przypadku? Czy Twoja firma powinna być w mediach społecznościowych?
Zdecydowanie łatwiej byłoby określić branże, w których kanały w socialach są zbędne niż te, w których warto na nich działać. Wynika to z faktu, że profile mogą pełnić, chociażby rolę informacyjną — miejsce, gdzie na bieżąco możesz informować o godzinach pracy, zmianach związanych z sytuacją w kraju czy o wyjątkowych przypadkach, w których to musisz zamknąć lub zawiesić działalność.
Profile na Facebooku czy Instagramie umożliwiają także sprawniejszą komunikację dzięki występowaniu Messengera lub innych czatów. Możesz wykorzystać funkcję automatycznych odpowiedzi lub po prostu fakt, że posiadasz telefon w swoim otoczeniu przez większość dnia i odpisanie zajmie Ci znacznie mniej niż komunikacja mailowa.
Social media mogą być także doskonałym miejscem do lepszego zapoznania Twoich odbiorców z działalnością, którą prowadzisz lub w której pracujesz — możesz przedstawić swoją historię, pracowników czy komunikacje graficzną Twojej firmy. To rzeczy, na które na stronie zwraca uwagę znacznie mniej osób niż wtedy, gdy wyświetlą się one w trakcie scrollowania Facebooka. Dodatkowo takie elementy sprawiają, że odbiorcy lepiej zapamiętają Twoją firmę i w przyszłości, poszukując firmy takiej jak Twoja, pomyślą właśnie o Tobie przez wyróżniki, które zapadły w pamięci.
Kanały internetowe umożliwiają tworzenie świetnych kampanii, których grono odbiorców może być naprawdę duże. Ten aspekt może jednak nie sprawdzić się w przypadku każdej branży. Warto jest zapoznać się z grupą docelową Twoich działań i „sprawdzić ” czy znajduje się ona w tych kanałach, w których planujesz promować swoją działalność.
Możesz też po prostu nastawić się bardziej na dotarcie do nowych osób i zapoznanie szerszego grona odbiorców z Twoją działalnością niż na realny wzrost konwersji. Istotne są tutaj priorytety i cele, jakie ustawisz sobie na początku swojej drogi w social mediach.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.