Kampania linków sponsorowanych Google Ads – czy warto?
3 min
3 min
Na skróty
Ruch organiczny na stronie internetowej czy w sklepie online to bardzo istotna kwestia. Wyszukiwarka Google, a konkretniej jej system reklamowy, pozwala jednak zdobywać wejścia również za pomocą różnego rodzaju kampanii. W wynikach mogą wyświetlać się m.in. linki sponsorowane, powiązane z konkretną frazą. Czy w 2023 roku warto jeszcze inwestować w ten typ reklam?
W zależności od formy reklamy, link sponsorowany będzie wyglądać odmiennie. Użytkownicy Google zobaczą go na górze wyników wyszukiwania, natomiast pozycje wyświetlane ponad wynikami organicznymi są zawsze odpowiednio oznaczone. Link sponsorowany może się też pojawić np. w artykule, wywiadzie czy poradniku w formie anchora. W takim przypadku zlecenie wpisu nadzoruje zwykle agencja, która podejmuje się również prowadzenia kampanii. Warto jednak pamiętać o tym, że taka publikacja powinna być ciekawa i zapewniać wartość czytelnikowi — inaczej nie zostanie dobrze odebrana, co negatywnie wpłynie na opinie o promowanej firmie. W tym artykule skupimy się jednak jedynie na reklamach w wyszukiwarce, inaczej nazywanych też kampaniami PPC (Pay Per Click).
Linki sponsorowane w Google Ads mają oczywiście zwiększyć ruch na stronie, zwykle po to, aby potencjalni klienci dokonali zakupu. Oczywiście, w przypadku wyszukiwarki nikt nie liczy na to, że ktoś kliknie na reklamę na podobnej zasadzie, co w social mediach, czyli tylko dlatego, że coś pokazało się w feedzie. W przypadku linków sponsorowanych za ogromną skutecznością kampanii stoi fakt, że są one wyświetlane osobom, które aktywnie szukają informacji o danej usłudze czy produkcie. Reklama w Google jest bowiem powiązana ze słowami kluczowymi, które internauta musi najpierw wpisać. Tekstowa kampania Google Ads jest dobrym uzupełnieniem optymalizacji witryny — takie wsparcie na pewno pozytywnie przełoży się na konwersję. Jest to też dobry sposób na to, by zaprezentować ofertę wtedy, gdy Twoja strona nie ma jeszcze wysokiej pozycji w wyszukiwarce, aby wyświetlać tego typu reklamy nie trzeba bowiem dużego budżetu (wiele jednak zależy od konkurencyjności branży).
Co warto wiedzieć o systemie Google to to, że nie płacisz za wyświetlenie reklamy czy wyszukiwane frazy, a dopiero za pojedyncze kliknięcie. Nic więc dziwnego, że jest to jedna z popularniejszych form promocji w Internecie. Kampanie rozliczane są w modelu PPC, co pozwala zachować sporą kontrolę nad budżetem, a także optymalizować ustawienia reklam tekstowych w zależności od potrzeb. Przykładowo, jeśli kliknięcie w reklamę w przypadku konkretnego adresu URL przynosi lepsze efekty niż wyświetlanie reklamy na inne słowo kluczowe, warto mieć to na uwadze Oczywiście, wszystko informacje o działaniach znajdziesz w Google Analytics, konieczna jest jednak integracja konta z Google Ads.
Jaki budżet należy przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych? Jak już wspomnieliśmy, linki sponsorowane to reklamy tekstowe, w przypadku których płaci się jedynie za kliknięcie. Koszt konwersji może wynosić od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych, jednak ta ostatnia sytuacja zdarza się raczej rzadko, nawet w bardzo konkurencyjnych branżach. Dużym plusem sieci partnerskiej Google jest z pewnością to, że rozpoczęcie kampanii nic nie kosztuje, a budżet można łatwo kontrolować w ustawieniach kampanii.
Jeśli zastanawiasz się, czy korzystać z linków sponsorowanych, warto pamiętać, że Google reklamy działają jedynie wtedy, gdy opłacasz kampanię reklamową. Jeśli chcesz stale docierać do grupy docelowej, pamiętaj również o optymalizacji witryny i SEO. Skuteczna strategia marketingowa nie opiera się bowiem jedynie na kampanii Ads.