Kilka pojęć SEO, które powinien znać każdy właściciel sklepu internetowego
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie jest nieodłącznym elementem promowania każdego sklepu internetowego. Pamiętać należy jednak o tym, że na efekty z prowadzonych działań SEO należy poczekać, co może nie spodobać się osobom, które chciałyby widzieć je od razu. Dla wielu właścicieli sklepu pojęcia SEO są obce i zupełnie nie stosują ich w swoich e-sklepach. Są również i tacy, którzy świadomie rezygnują z ich prowadzenia ze względu na brak wystarczających środków finansowych, które trzeba włożyć we współpracę z profesjonalną agencją marketingową. Jak się jednak okazuje część z wyżej wspomnianych można wykonywać we własnym zakresie już podczas tworzenia sklepu internetowego. W tym artykule przytoczymy sobie kilka z nich.
SEO czyli Search Engine Optimization to szereg czynności, dzięki którym dana strona internetowa może znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania. Jest to niezwykle ważne ze względu na dużą konkurencję w sieci. Dlatego też właściciele stron www, którym zależy na tym, aby wybić się w Internecie, powinni zwrócić szczególną uwagę na fakt czy ich witryny spełniają wytyczne SEO. Z wyżej wymienionymi można zapoznać się na stronie Google. Warto pamiętać jednak o tym, że nieumiejętnie prowadzone działania SEO mogą przynieść więcej szkód niż korzyści. Dlatego tak ważne jest, aby wykonywać je ostrożnie lub podjąć współpracę z profesjonalną agencją SEO.
Największą zaletą stosowania SEO w sklepie online jest zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu, że dana strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest odwiedzana przez większą ilość klientów, a to przyczynia się do wzrostu wskaźnika konwersji. Warto pamiętać jednak o tym, że nie zawsze duża ilość wyświetlenia strony www przekłada się na wzrost konwersji. W takim wypadku może okazać się, że strona nie jest interesująca dla odbiorców, a jej przejrzystość i nawigacja pozostawiają wiele do życzenia. Może okazać się także, że agencja SEO, która pozycjonuje dany sklep internetowy robi to w nieumiejętny sposób.
Odnosząc się do samego sklepu internetowego, czyli działań on – site, to już na samym początku, podczas jego tworzenia. można poprawić wyniki wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy pojęcia SEO, które są tak ważne i które pozwolą na prawidłową optymalizację sklepu online.
Meta tagi są to znaczniki HTML. Sa one umieszczone w sekcji <head> kodu źródłowego witryny internetowej. To dzięki nim roboty Google są informowane o tym, co znajduje się na danej podstronie. Część z nich jest widoczna dla odbiorcy, dzięki czemu może zachęcić go właśnie do odwiedzin. W przypadku meta tagów mamy do czynienia z Meta Title. Jest to tytuł strony widoczny w wyszukiwarkach. Kolejno możemy wymienić Meta description czyli opis danej strony. Następnie Atrybut ALT będący tekstowym opisem grafiki, który jest najczęściej niewidoczny oraz Keywords czyli słowa kluczowe.
Należy pamiętać o tym, że bardzo ważnym elementem w sklepie internetowym jest odpowiednio zoptymalizowany adres URL. Jak tego dokonać? Przede wszystkim należy zadbać o to, aby były w nim umieszczane słowa kluczowe. Adres URL powinien zawierać myślniki, być przejrzysty i zawsze aktualny.
Strona internetowa powinna ładować się szybko. Jeżeli tak się nie dzieje, wówczas klient może zrezygnować z jej wyświetlenia zanim zapozna się z zawartością. Ponadto strona, która wolno się ładuje, jest źle postrzegana przez roboty Google.
Kolejnym istotnym pojęciem SEO jest certyfikat SSL. Stanowi on ochronę danej witryny internetowej oraz jest gwarantem poufności danych, które przesyłane są drogą elektroniczną. Dlatego tak ważne jest jego wykupienie oraz pilnowanie terminu wygaśnięcia, aby móc w porę go przedłużyć.
Linkowanie wewnętrzne ułatwia zarówno klientom jak i robotom Google nawigację po stronie. Dzięki niemu możliwe jest przejście z jednego miejsca na stronie w inne. Istotne jest, aby było ono wykonane prawidłowo. Mowa tu o tematycznym powiązaniu ze sobą produktów.
Unikalne opisy produktów i kategorii
Wysokiej jakości, unikalne opisy produktów, to jedna z najważniejszych kwestii. Należy pamiętać o tym, aby zawierały one słowa kluczowe oraz nie były kopiowane z innych stron.
Podsumowując zaprezentowany mini słownik SEO warto zwrócić uwagę na to, jak wiele czynników wpływa na pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. W pierwszej kolejności należy zadbać jednak o pojęcia SEO typu on-site, czyli te znajdujące się bezpośrednio na stronie. Dobrze zoptymalizowany e-sklep pozwoli generować wartościowy ruch, który przełoży się na wysoki współczynnik konwersji czyli w tym wypadku sprzedaż. Pomijając czynności związane z SEO, nawet z najlepszym asortymentem w sklepie, nie uda się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać klientów. W związku z tym koniecznym jest zapoznanie się z jego zasadami i sukcesywne ich wdrażanie lub nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO.