Chcesz zostać pozycjonerem? A może planujesz zająć się samodzielnym pozycjonowaniem własnej strony internetowej? Jeśli dopiero raczkujesz w temacie pozycjonowania, to ten tekst będzie idealnym wprowadzeniem, które ułatwi Ci wejście w świat SEO. Poznasz najważniejsze zagadnienia i dowiesz się co powinno być Twoim priorytetem. Uwaga – tekst porusza jedynie podstawowe wiadomości z zakresu pozycjonowania, osoby obeznane z tematem mogą się tu nudzić.
Na skróty
Pozycjonowanie – wprowadzenie
Zapewne już wiesz, że pozycjonowanie opiera się na polepszaniu pozycji w wyszukiwarce Google. Jednak warto zapoznać się z technikami, które przynoszą największe korzyści. Algorytmy Googla weryfikują mnóstwo elementów znajdujących się na stronie i w zależności od wyników analizy pozycja Twojej strony internetowej w wyszukiwarce polepsza się, albo też pogarsza. Niższe miejsce w wyszukiwaniach organicznych nie zawsze będzie Twoją winą i wcale nie równa się temu, iż podczas pozycjonowania popełniłeś błąd. Efektem tego mogą być działania konkurencji. Mogła powstać nowa witryna wykorzystująca więcej metod pozycjonerskich, albo ktoś, kto miał niższą pozycję w wynikach wyszukiwania zadbał o to, aby dopracować niektóre elementy. Teraz się tym nie martw, gdy opanujesz podstawy pozycjonowania, to z czasem będziesz wiedzieć coraz więcej. Stopniowo wprowadzisz bardziej skomplikowane techniki, a pozycja Twojej strony w wyszukiwarce będzie lepsza. Pamiętaj, że pozycjonowanie trwa i na rezultaty trzeba czekać.
Jeśli po przeczytaniu tego tekstu uznasz, że nie chcesz samodzielnie dbać o pozycjonowanie swojej strony, albo wolisz aby zajęli się tym ludzie z branży – odezwij się do nas. Prowadzimy nie tylko działania pozycjonerskie, ale stosujemy różnorodne, nowoczesne metody, które zwiększają widoczność stron internetowych.
Krok pierwszy – określenie oczekiwanych rezultatów i analiza działalności
Najważniejszym etapem, który eliminuje wiele błędów dotyczących pozycjonowania jest planowanie. Najpierw trzeba określić kilka kwestii, które pozwolą na efektywniejsze wpływanie na wyniki wyszukiwania. Jeśli masz małą, lokalną firmę, to koniecznie postaw na pozycjonowanie lokalne. Jest tańsze, a przy tym okazuje się znacznie efektywniejsze dla przedsiębiorstw, które nie sprzedają przez internet. Jeśli Twój zakład szewski jest w Zielonej Górze, to docelowym klientem nie będzie klient z Warszawy. Dlatego od razu możesz zawęzić grupę docelową, będziesz pewny, że trafisz do osób, które będą miały możliwość skorzystania z Twoich usług.
Następnie warto określić cele, ale także określić charakter swojej działalności. Dzięki temu możesz dokonać skutecznej analizy konkurencji – sprawdzić jak pozycjonują się inni, podejrzeć tych z najwyższych miejsc wyszukiwania i przyjrzeć się temu, jakie działania podejmują. Potem wystarczy robić to lepiej i uzupełniać dodatkowymi technikami.
Krok drugi – zaplanuj treści i dobierz słowa kluczowe
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań na nowej stronie warto dokładnie zaplanować wszystkie przyszłe kroki. Dzięki temu będziesz doskonale wiedzieć co robić i na czym się skupić. Jeśli masz już stronę, która nie jest na dobrym miejscu w wynikach wyszukiwania, to najlepiej będzie jeśli najpierw wykonasz audyt strony – to pozwoli na znalezienie błędów i wyeliminowanie ich w pierwszej kolejności. Zaplanowanie treści jest czymś, bez czego często nie można przejść dalej. Musisz wiedzieć jakie informacje chcesz przekazywać swoim odbiorcom. Najlepiej będzie jeśli będą związane z charakterem Twojej działalności. Wtedy będziesz przyciągać osoby zainteresowane daną tematyką. Ponadto łatwiej będzie dobrać Ci odpowiednie słowa kluczowe. Warto rozplanować sobie treść na przynajmniej miesiąc do przodu. Dzięki temu uzyskasz spójność tematyczną i będziesz mógł stopniowo wprowadzać nowe, bardziej skomplikowane zagadnienia. Przedstawiaj wartościowe treści, które będą przydatne dla użytkowników.
Dobór słów i fraz kluczowych nie może być przypadkowy. Musisz zdecydować się na to, pod jakimi hasłami w wyszukiwarce będzie wyświetlała się Twoja strona. Dlatego zweryfikuj to, czym się zajmujesz. Weź pod uwagę zaplanowane treści i postaw na dobre słowa kluczowe. Powinny nie tylko odpowiadać tematyce publikowanych treści, ale także być często wyszukiwane. Możesz celować w słowa kluczowe, które są popularne – to pozwoli na dotarcie do wielu użytkowników, ale warto jednocześnie wybierać te nieco rzadziej wyszukiwane. Są mniej konkurencyjne i łatwiej będzie zająć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli mało osób wpisuje te hasła w przeglądarce, ale uda Ci się dobrze je wypozycjonować, to możesz mieć pewność, że większość z nich trafi na Twoją stronę.
Krok trzeci – pamiętaj o niepopełnianiu tych błędów
Stosowanie w nieodpowiedni sposób wielu metod pozycjonowania może przekreślić całą pracę i sprowadzić twoją stronę w dół. Początkujący często popełniają błędy nieświadomie, dlatego też warto mieć na uwadze poniższe kwestie:
nie kopiuj treści – wszystko, co jest na Twojej stronie powinno być unikalne
nie upychaj na siłę słów kluczowych – powinny występować w tekście naturalnie i w dobrej odmianie gramatycznej. Unikaj sformułowań „Fryzjer Poznań u nas jest najlepszy”. To sztuczne, źle wygląda i nie wpływa dobrze na pozycjonowanie
nie twórz bezwartościowych treści – nawet jeśli ktoś wejdzie na Twoją stronę zachęcony ciekawym tytułem, to szybko ją opuści w sytuacji, gdy nie będzie ona prezentowała zapowiedzianego tematu/będzie to powierzchowne przedstawienie zagadnienia
Jeśli zaciekawiłeś się podstawowymi informacjami o pozycjonowaniu i chcesz wiedzieć więcej – zapraszamy na naszego bloga. Pamiętaj o ciągłym kształceniu się, nie tylko po to, aby móc więcej, ale także by być na bieżąco. Google co jakiś czas zmienia algorytmy i wprowadza zmiany, nie pozwól aby cokolwiek Ci umknęło.