Na skróty
Przetwarzanie danych to klucz do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Nowoczesna firma, która chce dotrzeć do swoich odbiorców musi analizować informacje z licznych narzędzi Google np. Analytics czy Search Console. Konieczna jest również kontrola skuteczności kampanii Google Ads. W przetwarzaniu i odpowiedniej interpretacji tych wszystkich danych pomoże Google Looker Studio. Co warto wiedzieć o tym programie?
Zdj 1. Looker Studio to oprogramowanie, które świetnie nadaje się do analizy danych z Google
Źródło: https://new.growketing.com/wp-content/uploads/2022/10/70-Lanzamiento-Looker-Studio.jpg
Looker Studio to program należący do Google, ułatwiający selekcjonowanie i opisywanie danych z oprogramowania analitycznego amerykańskiej firmy. Jest kompatybilny z wieloma systemami, które bez problemu można ze sobą połączyć.
Co to Google Data Studio (dziś Google Looker Studio)? To w praktyce system do zarządzania narzędziami analitycznymi i wprowadzania wizualizacji analityki biznesowej ułatwiającej raportowanie danych. Ma postać czytelnego pulpitu nawigacyjnego.
System pozwala na wewnętrzną analizę danych, ale też udostępnienie ich swoim klientom. Wizualizacje danych analitycznych są czytelne i łatwe w zakomunikowaniu.
Jakiego rodzaju systemy można podpiąć pod Google Looker Studio?
Zalet wynikających z wykorzystania Looker Studio jest naprawdę wiele. Co zaliczymy do tych najważniejszych?
Looker Studio ułatwia pozycjonowanie stron, przygotowanie kampanii digital marketing czy zmiany w komunikowaniu treści pod grupy docelowe.
Zdj 2. Tak wygląda panel Looker Studio. Narzędzie daje ogromne możliwości importowania danych
Źródło: screen z Looker Studio
Do najważniejszych części Looker Studio należą źródła, zbiory i łączniki danych. Niekiedy konieczna jest praca z wieloma różnymi elementami. Co warto o nich wiedzieć?
Element, który służy do łączenia generowanych raportów z danymi źródłowymi, które zaciąga Looker Studio. Źródła danych określa się nazwą potoków (data pipes). System może łączyć wiele źródeł jednocześnie.
Część oprogramowania umożliwiająca skuteczne łączenie danych w całość, co ułatwia tworzenie określonych tabel, wykresów czy innych elementów graficznych.
Pierwotna część, która umożliwia generowanie raportów poprzez system Google Looker Studio. Zbiory danych znajdują się w programach źródłowych, które dostarczają je do analizy.
Google Looker Studio to bardzo proste oprogramowanie, którego obsługa nie powinna przysparzać Ci żadnych problemów. Jak w trzech krokach wygenerować pierwszy raport z systemu?
Zaloguj się do panelu Looker Studio i dodaj dostęp do systemów, które mają przekazywać dane. Kliknij przycisk Utwórz, a następnie wskaż źródła danych. Najpierw wybierz konkretne systemy („Łączenie z danymi”), a następnie wybierz konkretne informacje, które dodajesz poprzez funkcję „Dodaj dane”.
Kolejny element to przygotowanie wizualnego aspektu raportu. Wykorzystaj polecenia „Dodaj tabelę” lub „Dodaj wykres”, a następnie zdefiniuj je według własnych potrzeb. Diagramy te zostaną dodane do raportu.
Teraz wystarczy już tylko wygenerowanie raportu i udostępnienie go swojemu zespołowi lub klientom, korzystając z funkcjonalności oprogramowania Google Looker Studio. W jaki sposób podłączyć adresy mailowe zewnętrznych osób? Wystarczy kliknąć opcję „Udostępnij” i wpisać najważniejsze maile. Możesz też wygenerować raport w pliku PDF i wysłać go konkretnym odbiorcom.
Google Looker Studio daje duże możliwości i nadaje się do wszechstronnego wykorzystania w marketingu. Ułatwi analizę postępów w pracy, dopasowanie grupy odbiorców do prezentowanych treści albo raportowanie klientowi postępów przy SEO. Warto korzystać z tego narzędzia, jeżeli działasz na wielu programach analitycznych od Google.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.