AnalitykaNarzędzia

Kompletny poradnik Looker Studio dla początkujących

3 min czytania
Kompletny poradnik Looker Studio dla początkujących

Przetwarzanie danych to klucz do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Nowoczesna firma, która chce dotrzeć do swoich odbiorców musi analizować informacje z licznych narzędzi Google np. Analytics czy Search Console. Konieczna jest również kontrola skuteczności kampanii Google Ads. W przetwarzaniu i odpowiedniej interpretacji tych wszystkich danych pomoże Google Looker Studio. Co warto wiedzieć o tym programie?

Kompletny poradnik Looker Studio dla początkujących

Zdj 1. Looker Studio to oprogramowanie, które świetnie nadaje się do analizy danych z Google

Źródło: https://new.growketing.com/wp-content/uploads/2022/10/70-Lanzamiento-Looker-Studio.jpg

Looker Studio to program należący do Google, ułatwiający selekcjonowanie i opisywanie danych z oprogramowania analitycznego amerykańskiej firmy. Jest kompatybilny z wieloma systemami, które bez problemu można ze sobą połączyć.

Co to jest Looker Studio?

Co to Google Data Studio (dziś Google Looker Studio)? To w praktyce system do zarządzania narzędziami analitycznymi i wprowadzania wizualizacji analityki biznesowej ułatwiającej raportowanie danych. Ma postać czytelnego pulpitu nawigacyjnego. 

System pozwala na wewnętrzną analizę danych, ale też udostępnienie ich swoim klientom. Wizualizacje danych analitycznych są czytelne i łatwe w zakomunikowaniu. 

Jakiego rodzaju systemy można podpiąć pod Google Looker Studio?

  • Google Search Console;
  • Google Ads, a także Google Search Ads 360 I Google Ads Manager;
  • YouTube Analytics;
  • Google Sheets;
  • Campaign Manager;
  • Google Analytics.

Korzyści płynące z wykorzystania Looker Studio

Zalet wynikających z wykorzystania Looker Studio jest naprawdę wiele. Co zaliczymy do tych najważniejszych?

  • Łączenie danych i generowanie w formie czytelnego raportu;
  • Tworzenie komponentów wizualnych (tabele, wykresy, zestawienia), które ułatwiają porównanie danych;
  • Prosta obsługa i łatwość np. w wyborze zakresu analizy danych;
  • Możliwość stosowania filtrów, stosowania zróżnicowanych dat do analizy;
  • Prosty system udostępniania danych podmiotom zewnętrznym (np. poprzez adres mailowy);
  • Przypisywanie użytkownikom konkretnych uprawnień do generowania raportów.
Zobacz  Dlaczego współcześnie trudniej wypozycjonować stronę?

Looker Studio ułatwia pozycjonowanie stron, przygotowanie kampanii digital marketing czy zmiany w komunikowaniu treści pod grupy docelowe.

Kompletny poradnik Looker Studio dla początkujących

Zdj 2. Tak wygląda panel Looker Studio. Narzędzie daje ogromne możliwości importowania danych

Źródło: screen z Looker Studio

Zrozumienie elementów Looker Studio: Zbiór danych, Łącznik danych, Źródło danych

Do najważniejszych części Looker Studio należą źródła, zbiory i łączniki danych. Niekiedy konieczna jest praca z wieloma różnymi elementami. Co warto o nich wiedzieć?

Źródło danych

Element, który służy do łączenia generowanych raportów z danymi źródłowymi, które zaciąga Looker Studio. Źródła danych określa się nazwą potoków (data pipes). System może łączyć wiele źródeł jednocześnie.

Łącznik danych

Część oprogramowania umożliwiająca skuteczne łączenie danych w całość, co ułatwia tworzenie określonych tabel, wykresów czy innych elementów graficznych.

Zbiór danych

Pierwotna część, która umożliwia generowanie raportów poprzez system Google Looker Studio. Zbiory danych znajdują się w programach źródłowych, które dostarczają je do analizy.

Jak stworzyć raport w Looker Studio?

Google Looker Studio to bardzo proste oprogramowanie, którego obsługa nie powinna przysparzać Ci żadnych problemów. Jak w trzech krokach wygenerować pierwszy raport z systemu?

Krok #1. Połącz źródło danych w Looker Studio

Zaloguj się do panelu Looker Studio i dodaj dostęp do systemów, które mają przekazywać dane. Kliknij przycisk Utwórz, a następnie wskaż źródła danych. Najpierw wybierz konkretne systemy („Łączenie z danymi”), a następnie wybierz konkretne informacje, które dodajesz poprzez funkcję „Dodaj dane”.

Zobacz  Co to jest strona internetowa i jak działa?

Krok #2: Tworzenie wykresów, grafów i diagramów w Looker Studio

Kolejny element to przygotowanie wizualnego aspektu raportu. Wykorzystaj polecenia „Dodaj tabelę” lub „Dodaj wykres”, a następnie zdefiniuj je według własnych potrzeb. Diagramy te zostaną dodane do raportu.

Krok #3: Jak udostępnić raport Looker Studio swojemu zespołowi?

Teraz wystarczy już tylko wygenerowanie raportu i udostępnienie go swojemu zespołowi lub klientom, korzystając z funkcjonalności oprogramowania Google Looker Studio. W jaki sposób podłączyć adresy mailowe zewnętrznych osób? Wystarczy kliknąć opcję „Udostępnij” i wpisać najważniejsze maile. Możesz też wygenerować raport w pliku PDF i wysłać go konkretnym odbiorcom. 

Podsumowanie

Google Looker Studio daje duże możliwości i nadaje się do wszechstronnego wykorzystania w marketingu. Ułatwi analizę postępów w pracy, dopasowanie grupy odbiorców do prezentowanych treści albo raportowanie klientowi postępów przy SEO. Warto korzystać z tego narzędzia, jeżeli działasz na wielu programach analitycznych od Google. 

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1 / 5. Liczba głosów: 9

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy