Czym jest Whitepress i jak wykorzystuje się go dla SEO?
6 min
6 min
Na skróty
Platforma Whitepress to prawdziwa kopalnia treści, która pomaga automatyzować działania content marketingowe oraz te z dziedziny influencer marketingu na portalach społecznościowych. Jej oferta skierowana jest do wszystkich, którzy prowadzą biznes w Internecie. Wśród nich są agencje SEO, blogerzy i vlogerzy, a także chociażby portale informacyjne.
W jaki sposób Whitepress ułatwia dostęp do profesjonalnych treści marketingowych? I co jeszcze wchodzi w zakres usług Whitepress? Najważniejsze cechy tej witryny omawiamy właśnie w dzisiejszym artykule.
Platforma Whitepress to miejsce, które pośredniczy pomiędzy twórcami treści a właścicielami stron www, oferując pisanie i publikowanie artykułów sponsorowanych. Whitepress gwarantuje nie tylko tworzenie takich tekstów, ale również ich skuteczne rozpowszechnienie.
Dodatkowo, rozwiązanie to działa w modelu „white label”. Oznacza to, że podczas publikacji treści na rzecz klientów nie posługuje się swoją własną nazwą, logo, ani żadnymi innymi elementami umożliwiającymi jej identyfikację. Dzięki temu wszystkie działania marketingowe są prowadzone pod Twoją marką, budząc większe zaufanie grupy docelowej.
Źródło: https://unsplash.com/photos/a-computer-screen-with-a-bunch-of-data-on-it-bMWHu8wU1Vk
Bez wątpienia Whitepress jest narzędziem, które w wyjątkowo skuteczny sposób może wesprzeć Twój content marketing. Co dokładnie może dla Ciebie zrobić w tym obszarze?
Jedną z największych zalet Whitepress w kontekście content marketingu jest możliwość publikacji treści, nie tylko szybko, ale też skalowalnie. Platforma umożliwia bowiem znalezienie odpowiednich portali do publikacji artykułów gościnnych, a następnie automatyzuje cały proces. Dzięki temu możesz w krótkim czasie dotrzeć do grona potencjalnych klientów i podnieść widoczność swojej marki.
Dużym ułatwieniem są też filtry, które pomagają przeszukiwać bazę portali współpracujących z Whitepress na podstawie np. liczby unikatowych użytkowników danej strony internetowej, stawek czy nawet zgody na zamieszczanie linków dofollow.
Publikowanie artykułów sponsorowanych na zewnętrznych stronach internetowych to doskonały sposób na pozyskanie wartościowych linków prowadzących do Twojej witryny, ponieważ pozwala poprawić pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania i zwiększyć jego ruch organiczny. Whitepress ułatwia również budowanie profilu linkowego, co jest jednym z kluczowych elementów SEO.
Regularna publikacja wartościowych treści to także element budowania autorytetu marki. W ten sposób staje się ona ekspertem w danej dziedzinie, co przekłada się na zaufanie grupy docelowej. Dzięki automatyzacji Whitepress można sprawnie zarządzać obecnością firmy w sieci i budować jej pozytywny wizerunek.
Pojawianie się nazwy marki na różnych portalach umożliwia dotarcie do nowych potencjalnych klientów – również do tych osób, które do tej pory nie słyszały o Twojej firmie i jej ofercie.
Źródło: https://unsplash.com/photos/assorted-color-abstract-painting-tZc3vjPCk-Q
Specjaliści SEO także chętnie korzystają z Whitepressa! Dzięki tej platformie pozycjonowanie stron może być znacznie prostsze. Można bowiem z jej pomocą nie tylko opublikować artykuł, ale też zamówić inną gotową treść, np. tekst do e-booka, infografiki itd.
W kolejnym kroku Whitepress zajmuje się także kwestią publikacji artykułów w odpowiednich miejscach – tak, aby zwiększyć konwersję w pozycjonowanej witrynie oraz wspomóc proces link buildingu. Warto zauważyć, że Whitepress współpracuje tylko z popularnymi blogerami oraz portalami, co ma bardzo korzystny wpływ na SEO.
Platforma daje także możliwość dotarcia do popularnych influencerów, którzy dodatkowo wypromują konkretną stronę, co także naturalnie wpływa na ruch w obrębie danej witryny oraz jej pozycjonowanie. Pomocne są również systematyczne raporty na temat skuteczności podjętych za pośrednictwem Whitepressa działań. Są one oparte na zaawansowanych narzędziach analitycznych, dlatego umożliwiają wgląd w naprawdę sporo rozmaitych czynników.
Niezależnie od tego, czy tworzysz teksty jako copywriter, czy też posiadasz swoją własną przestrzeń internetową (bloga, witrynę, portal informacyjny), Whitepress oferuje Ci możliwości zarobku bądź znalezienia osoby, która wykona Twoje zlecenie. Platforma umożliwia rejestrację m.in. jako bloger bądź właśnie copywriter specjalizujący się w pisaniu artykułów gościnnych.
Jeżeli jesteś blogerem bądź prowadzisz np. portal internetowy, Whitepress również jest do Twojej dyspozycji. W takiej sytuacji możesz złożyć ofertę publikacji artykułów w Twojej przestrzeni online lub też działać w obrębie influencer marketingu (warto pamiętać przy tym, że ta druga opcja jest możliwa dla osób spełniających przynajmniej minimalne wymagania dot. aktywności w mediach społecznościowych).
Źródło: https://www.whitepress.com/pl/baza-wiedzy/850/wytyczne-dotyczace-wydawcow-w-whitepress
Po co Whitepress stawia takie wymagania? To oczywiste: klienci platformy muszą mieć gwarancję, że promowanie ich oferty za pośrednictwem danej osoby przyniesie im określone rezultaty. Jednak jako popularny bloger albo właściciel serwisu internetowego zawsze możesz udostępnić miejsce na wybrane treści w swojej witrynie. Co ciekawe, to Ty ustalasz stawkę za możliwość publikacji artykułów. Możesz również określić, czy zgadzasz się na opublikowanie danego contentu u siebie, co zmniejsza ryzyko sytuacji, w której na Twojej stronie internetowej pojawią się treści np. niskiej jakości czy niezgodne z Twoimi poglądami.
Współpracować z Whitepress mogą również sami twórcy treści, np. copywriterzy czy specjaliści content marketingu (również tacy nie posiadający działalności gospodarczej). Jako tego typu ekspert możesz zamieścić na platformie ofertę np. pisania artykułów bądź innego typu artykułów płatnych z różnych branż.
Źródło: https://www.whitepress.com/pl/dziennikarz
Najpierw musisz jednak dać się znaleźć! Jak to zrobić? Przeczytasz w dalszej części tekstu.
Rejestracja jest wymagana, aby podjąć jakiekolwiek działania w obrębie platformy. Co jednak ważne, jest ona zupełnie bezpłatna, a założenie konta nie jest szczególnie czasochłonne.
Aby zwiększyć szansę otrzymania zlecenia na stronie Whitepress, musisz rozpocząć od założenia konta. Proces rejestracji jest na szczęście prosty i intuicyjny, a w jego trakcie wystarczy wpisać dane dotyczące kraju rezydencji podatkowej, a także e-mail oraz hasło.
W kolejnym kroku wybierasz, w jakiej roli rejestrujesz się na stronie. Platforma Whitepress daje Ci do wyboru 5 możliwości:
To szczególnie istotne, ponieważ dzięki podaniu szczegółowych informacji w łatwy sposób zdobędziesz zlecenia. W każdym przypadku zostaniesz na początku poproszony o podpisanie umowy dot. praw autorskich. Następnie wypełniasz dane ogólne (m.in. imię, nazwisko, język pisania) oraz bardziej szczegółowe, dotyczące wykształcenia, doświadczenia, zakresu tematycznego i swojego portfolio. Na samym końcu określasz swoje stawki, w tym poziom cen dla poszczególnych tematów (treści dla niektórych branż bywają bowiem określane jako content premium).
Następnie pozostaje czekać na pierwsze zlecenie. Bez obaw, wraz z nim otrzymasz odpowiedni brief, z którego dowiesz się dokładnie, jaki jest profil klienta oraz czego dokładnie oczekuje od tekstu.
Nie każdy wie, że Whitepress posiada swój własny program afiliacyjny, który stanowi kolejną możliwość skorzystania z platformy w celach zarobkowych. Jeżeli to link zamieszczony w Twojej witrynie czy mediach społecznościowych skłoni późniejszego klienta Whitepress do rejestracji na stronie, będziesz otrzymywać 5% od kwoty jaką wyda on na każdą publikację artykułów za jej pośrednictwem.
Z kolei obecni klienci platformy mogą podjąć współpracę w zakresie dodatkowej promocji wybranych treści w najbardziej prestiżowych oraz popularnych miejscach w sieci. Dzięki specjalnie przygotowanym pakietom pomaga to promować artykuły, co ostatecznie ma pozytywny wpływ na konwersję i generuje dodatkowe źródła ruchu.
Na stronie Whitepress znajduje się także baza wiedzy, pomocna nie tylko użytkowników tej innowacyjnej platformy, ale też dla wszystkich poszukujących informacji z zakresu content marketingu oraz SEO.
Źródło: https://unsplash.com/photos/shallow-focus-photography-of-bookshelfs-ggeZ9oyI-PE
Znaleźć można w niej m.in. treści poradnikowe dla twórców artykułów sponsorowanych czy artykułów gościnnych (np. jak tworzyć wartościowe artykuły czy jak analizować ich efektywność), wskazówki związane z pozycjonowaniem stron internetowych, porady dla wydawców i reklamodawców bądź aktualności i trendy influencer marketingu.
Platforma Whitepress oferuje niezwykle szeroki wachlarz możliwości współpracy i to niezależnie od tego, czy chcesz promować swoją działalność, czy też podjąć z nią współpracę, aby zwiększyć swoje zarobki za pośrednictwem Internetu.
Co ważne, wybór jednej z możliwości nie przekreśla wcale jednoczesnego korzystania z innej! Jednocześnie możesz zatem korzystać z platformy np. jako osoba zamawiająca teksty, jak i twórca artykułów sponsorowanych.
Whitepress daje naprawdę wiele możliwości pozwalających rozwinąć skrzydła w ramach szeroko pojętych działań marketingowych. Niezależnie zaś od tego, jaką formę współpracy podejmiesz – z pewnością nie pozostanie ona bez wpływu na pozycjonowanie Twojej witryny.