Na skróty
Bazując na aktualnych trendach rynkowych, możemy śmiało stwierdzić, iż wiele firm z całej Polski decyduje się na pozyskiwanie klientów poprzez pozycjonowanie (SEO). Działania te poprawiają ranking stron internetowych w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – pozwalają pozyskać rzetelnych, stałych i opłacalnych partnerów biznesowych do współpracy. Jednak kto zajmuje się SEO i dlaczego pozycjonowanie cieszy się tak dużą popularnością wśród przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale na całym świecie? Podpowiadamy!
Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się specjaliści ds. SEO – tak można odpowiedzieć na tytułowe pytanie w jednym zdaniu. Warto jednak pamiętać, że na pozycję stron w wyszukiwarkach wpływają 3 główne elementy – optymalizacja treści w witrynie, optymalizacja techniczna oraz link-building.
W naszej agencji odpowiadają za to osoby na różnych stanowiskach, a specjalista ds. SEO koordynuje wdrażanie zaplanowanej strategii, rozdzielając poszczególne zadania, których wykonanie poprawi pozycję witryn klientów w SERP-ach (z ang. Search Engine Page Results). Aby kompleksowo przedstawić, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, omówimy każdy aspekt SEO osobno. Pod lupę weźmiemy optymalizację treści, optymalizację techniczną oraz link-building.
Za wszystko, co związane z treściami odpowiadają content marketerzy i copywriterzy. Dbają oni o wdrożenie poprawnej struktury nagłówków (Hx) na strony naszych klientów oraz odpowiednią konstrukcję meta tagów. Wyznaczeni copywriterzy optymalizują dodatkowo teksty pod SEO, rozbudowują je pod względem dodatkowych treści i grafik, a także urozmaicają je wizualnie za pomocą wypunktowań, wyboldowań, wylistowań i tabelek.
Optymalizacja techniczna jest głównie po stronie web developerów, którzy poprawią wydajność witryny przykładowo poprzez optymalizację kodu HTML i CSS, a dodatkowo sprawią, że stanie się ona responsywna (czyli dostosowana zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych tj. smartfony, tablety, a nawet smartwatche). W skład technicznego SEO wchodzą również elementy tj.:
Warto również wspomnieć, iż web developerzy dodatkowo wykonują niezbędne przekierowania (np. 301, 303), a co więcej – dbają o indeksację poszczególnych podstron, prawidłową architekturę strony oraz jej renderowanie.
W zależności od wielkości agencji i jej konkretnych założeń o link-building dbają dedykowani specjaliści ds. link-buildingu lub koordynatorzy/specjaliści ds. SEO. Wyszukują oni najbardziej wartościowe miejsca na umieszczenie artykułów sponsorowanych w sieci, dbają o jak najwyższą jakość posiadanych zaplecz i korespondują z firmami w celu wymiany odnośników dofollow (np. poprzez wpisy gościnne).
Jak możemy wywnioskować z dzisiejszego wpisu – SEO nie zajmuje się wyłącznie specjalista ds. pozycjonowania. W Semcore nad Twoją stroną pracuje sztab ludzi dbających o optymalizację treści (content marketerzy i copywriterzy), optymalizację techniczną (web developerzy) oraz link-building (specjaliści ds. link-buildingu). Tak jest w większości polskich agencji, jednak z doświadczenia wiemy, że niektóre firmy zatrudniają jednego specjalistę SEO, który zajmuje się wszystkim – zarówno optymalizacją treści, optymalizacją techniczną i link-buildingiem.
Naszym zdaniem efekty takiej kooperacji mogą być w najlepszym przypadku średnie. Dlatego rekomendujemy podejmować współpracę wyłącznie z rzetelnymi i zaangażowanymi partnerami biznesowymi wyróżniającymi się rozbudowanym, a co najważniejsze – wyspecjalizowanym zespołem w konkretnych dziedzinach. Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów. Porozmawiajmy merytorycznie o maksymalizacji sprzedaży w Internecie. Skontaktuj się z nami – zadzwoń lub wyślij niezobowiązującą wiadomość.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat SEO.
Cena za pozycjonowanie zależy od wielkości Twojej strony internetowej oraz specyfiki i konkurencyjności branży, w której działasz. Naszym zdaniem warto zarezerwować ok. 1 500 – 3 000 zł netto miesięcznie na działania SEO z wybraną agencją lub freelancerem.
Efekty pozycjonowania są widoczne zazwyczaj po 2-3 miesiącach w postaci zwiększonego ruchu z wyszukiwarek. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż rok po wdrożeniu optymalnej strategii SEO klienci zauważają rzeczywisty wzrost konwersji zakupowej przekładający się na dodatkowy budżet operacyjny.