Brevo (dawniej Sendinblue) jest to platforma, która powstała z myślą o e-mail marketingu, smsach i automatyzacji działań marketingowych. Dzięki możliwościom, jakie oferuje, tysiące firm na całym świecie korzysta z jej zasobów, aby rozwijać swoją działalność. W tym artykule przyjrzymy się nieco bliżej tej wszechstronnej platformie, która pozwala tworzyć cyfrowe, zautomatyzowane kampanie marketingowe.
Brevo (dawniej Sendinblue) – co to takiego?
Brevo to niezwykle rozbudowane narzędzie do obsługi e-mail marketingu. Z uwagi na mnogość funkcji, jakie oferuje, korzystają z niej setki tysięcy firm na całym świecie. Trudno się temu jednak dziwić. Brevo Api, poza tradycyjnymi narzędziami do e-mail marketingu, jak newslettery czy autorespondery, oferuje użytkownikom również inne opcje marketingu: CRM, SMS oraz platformę do konwersji.
źródło: brevo.com
Jakie funkcje oferuje Brevo?
Funkcji, jakich oferuje Brevo jest naprawdę wiele. Wśród wszystkich dostępnych na szczególną uwagę zasługują:
Kreator wiadomości e-mail. Brevo pozwala na tworzenie kampanii mailingowych. Proces ten jest niezwykle intuicyjny, a dzięki wielu dostępnym narzędziom można stworzyć w pełni profesjonalne, przykuwające uwagę treści. Brevo Mailing umożliwia dodawanie do wiadomości różnych elementów, jak logo firmy czy zdjęcia. Pozwala także na zmianę treści, czcionki czy kolorystyki. Oferuje również tworzenie wersji testowych A/B, aby zweryfikować, które z wersji maili otwierane są przez adresatów najchętniej.
Formularze rejestracyjne. To przydatne narzędzie do pozyskiwania odbiorców o prostym i intuicyjnym działaniu. Mimo dostępności tylko jednej wersji formularza, jest on wystarczający do skutecznych działań marketingowych.
Narzędzia do automatyzacji e-mail marketingu. Umożliwiają tworzenie sekwencji wiadomości, sugerując się konkretnymi aktywnościami czy zachowaniami użytkownika. Można skorzystać z gotowych szablonów automatyzacji lub stworzyć je od podstaw. To intuicyjne w obsłudze narzędzie, z którym powinien poradzić sobie każdy, nawet bez doświadczenia w tego typu działaniach.
Tworzenie landing page (stron docelowych). Dzięki funkcji kreatora stron docelowych, z użyciem Brevo CRM można stworzyć prostą witrynę internetową informującą np. o usługach firmy i zawierającą formularz kontaktowy. Do dyspozycji użytkownicy mają aż 60 gotowych szablonów, do których wystarczy jedynie podstawić dane.
Segmentacja kontaktów. Za sprawą dzielenia adresów e-mail, którymi dysponuje użytkownik, na podgrupy, możliwe jest jeszcze bardziej precyzyjne docieranie do docelowej grupy odbiorców. Podział ten dokonywany jest na podstawie różnych kryteriów, pozwalając tym samym na bardziej efektywne działania.
Kampanie SMS. Brevo umożliwia masowe wysyłanie wiadomości SMS do odbiorców. Korzystanie z tego rozwiązania jest możliwe po wykupieniu kredytu na wiadomości.
Poza powyższymi funkcjami, Brevo CRM Api oferuje również swoim użytkownikom:
wgląd do statystyk kampanii
integracje z około 70 platformami
kampanie WhatsApp
konwersacje z potencjalnymi klientami
Brevo – zalety i wady
Jak każde oprogramowanie, tak i również Brevo ma swoje zalety oraz wady. Wśród zalet można wyróżnić:
intuicyjną obsługę
dobrze zaprojektowany proces generowania formularzy
możliwość prowadzenia kampanii SMS i WhatsApp
Natomiast, jeśli mowa o wadach, to są to niewątpliwie:
brak polskiej wersji językowej
dodatkowe opłaty, jak: kredyty, dodanie dodatkowego IP czy koszty usunięcia znaku wodnego
wysoki koszt użytkowania
Brevo (dawniej Sendinblue) to platforma, która daje wiele możliwości i jest prosta w użyciu. Mimo to nie jest narzędziem przyjaznym cenowo dla użytkownika, a sumując wszelkie wydatki, jakie trzeba ponieść na konkretne działania, program niestety okazuje się dość drogi. Oczywiście warto wyrobić sobie własną opinię na ten temat, a to możliwe będzie tylko po samodzielnym przetestowaniu działania Brevo, do czego zachęcamy. Z uwagi na to, jak wiele firm decyduje się na korzystanie z tego narzędzia, prawdopodobnie jego zalety są więcej warte niż koszty użytkowania.