Majestic – niezbędne narzędzie SEO. Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Utrzymanie witryny na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania jest dosyć trudnym zadaniem wymagającym wiedzy zarówno z dziedziny technicznego SEO, analityki oraz link-buildingu. Większość pozycjonerów w celu zweryfikowania wartości serwisu pod kątem odnośników wspomaga się popularnymi narzędziami Google’a. Przedstawiają one jednak większość kwestii wyłącznie w podstawowym zakresie, a co za tym idzie – nie zawsze są wystarczające. Na pomoc w analizie strony pod kątem link-buildingu przychodzi niezbędne narzędzie, czyli Majestic SEO umożliwiające weryfikację źródeł odnośników. Jednak, co dokładnie nam oferuje? Podpowiadamy!
Majestic SEO to zaawansowane narzędzie do weryfikacji źródeł linków zewnętrznych znajdujących się na naszym lub konkurencyjnym serwisie. Wyróżnia się intuicyjną obsługą, praktycznymi i zaawansowanymi funkcjonalnościami oraz wysoką skutecznością działania (nawet kilkadziesiąt procent wyższą w stosunku wykrywania linków, niż instrumenty Google’a). Upraszczając – Majestic SEO to nic innego, jak doskonały pomocnik w analizie backlinków, które wartościują stronę z punktu widzenia robotów Google. Możemy traktować go jako alternatywę popularnego Ahrefsa.
Z Majestic SEO warto korzystać głównie w celu analizy linków dofollow i nofollow widniejących na naszym serwisie. Wnioskując jednak po branżowych dyskusjach na forach internetowych – narzędzie to jest prawdziwym postrachem konkurencji, ponieważ pozwala zweryfikować stronę dowolnego przedsiębiorstwa bez logowania się. Majestic SEO umożliwia m.in.:
Warto również wspomnieć, iż Majestic SEO pozwala dodatkowo zobaczyć, czy konkurencyjne firmy dopuściły się depozycjonowania wobec Twojej strony. Jak to możliwe? Otóż po zalogowaniu możemy sprawdzić konkretne linki. Jeśli zobaczymy tzw. odnośniki spamowe – powinniśmy zweryfikować, kto odpowiada za ich umieszczenie. Jeśli my tego nie zrobiliśmy, winowajcą jest prawdopodobnie konkurencyjne przedsiębiorstwo wdrażające techniki depozycjonowania.
Korzystając z Majestic SEO możemy także dowiedzieć się, jakich konkretnie linków potrzebujemy, w celu wypozycjonowania naszej strony na daną frazę kluczową. Aby to osiągnąć, należy wejść w opcje dot. link-buildingu, a następnie sprawdzić, ile odnośników i z jakich stron (szacunkowo) będzie trzeba pozyskać do osiągnięcia oczekiwanego rezultatu.
Cena Majestic SEO jest uzależniona od wyboru konkretnego pakietu (Lite, Pro lub Api) oraz formy finansowania – comiesięcznej lub rocznej. Za narzędzie można zapłacić w funtach, euro i dolarach. Najdroższa opcja oferuje użytkownikom 3 różne ceny uzależnione od wyboru wielkości, czyli 100 000 000, 300 000 000 lub 1 000 000 000 jednostek analizy (JA). Zatem, ile kosztuje Majestic SEO?
Majestic Lite oferuje 1 000 000 JA, Majestic Pro już 20 000 000 JA, natomiast Majestic Api 100 000 000 JA dla 5 użytkowników. Można wybrać również opcję z 300 000 000 JA dla 10 użytkowników – wówczas zapłacimy $799 miesięcznie lub $7 999,90 rocznie (pakiet korzystny do użytku w większych przedsiębiorstwach). Najdroższym wyborem jest Majestic SEO oferujący 1 000 000 000 JA za $1 599,99 miesięcznie lub $15 999,90 rocznie.
Eksperci Semcore uważają, że Majestic SEO to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi do analizy backlinków. Większość pozycjonerów również popiera to stwierdzenie, tylko z czego wzięła się popularność tego instrumentu?
Naszym zdaniem przede wszystkim z możliwości oceny konkurencyjnych witryn pod kątem linków prowadzących oraz serwisów w zakresie potencjału pozycjonerskiego. Warto także wspomnieć o łatwej weryfikacji współczynników określających jakość i ilość linków, czyli Citation Flow oraz Trust Flow. Poniżej przedstawiamy 3 najpopularniejsze funkcje Majestic SEO!
1. Analiza konkurencyjnych witryn pod kątem linków prowadzących
Konkurencję można wyprzedzić na różne sposoby. Początkowo należy jednak przeanalizować wybrane witryny pod kątem linków prowadzących. To bardzo proste, ponieważ używając Majestic SEO wystarczy wpisać w wyszukiwarkę adres interesującej Cię strony, rankującej na dane słowo kluczowe, a następnie kompleksowo zweryfikować strategię pozycjonowania wybranej domeny. Dzięki temu dowiesz się szacunkowo, ile pieniędzy i czasu wymaga dojście do konkretnego pułapu w organicznych wynikach wyszukiwania.
2. Sprawdzenie potencjału SEO wybranych serwisów
Na czym polega sprawdzenie potencjału SEO wybranych serwisów przy użyciu Majestica? Dzięki temu narzędziu możemy zweryfikować wiarygodność domeny oferującej umieszczanie linków dofollow. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na jej ruch, wiek i wartość domeny oraz to, czy nie jest zaspamowana – pomocny okaże się w tym przypadku Citation Flow. Przydatny będzie również Trust Flow określający jakość linków. Szczegóły przedstawiamy w następnym punkcie.
3. Weryfikacja Trust Flow i Citation Flow
Prawidłowa weryfikacja Trust Flow (jakości linków) i Citation Flow (ilości linków) jest kluczowym elementem podczas sprawdzania wiarygodności domen – oba współczynniki muszą ze sobą współgrać, żeby konkretny link zapewnił nam pożądaną pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy wyborze domeny do linkowania pamiętajmy również o czynnikach przedstawionych w punkcie drugim, a także innych priorytetowych elementach, które pokazuje nam Majestic (np. niedziałające URL-e).
Reasumując, Majestic SEO to narzędzie niemal doskonałe. W zależności od wykorzystanych funkcjonalności prezentuje nam listę referujących domen, nowe odnośniki dodane do naszej witryny, strony powiązane z serwisem jako tematyczne oraz informacje, w jakim kontekście został wykorzystany dany link.
Dzięki temu instrumentowi możemy również skrupulatnie analizować konkurencję (pod kątem wieku i jakości domeny, jej struktury oraz poziomu optymalizacji SEO), sprawdzać historyczne URL-e, a nawet dowiedzieć się, ile kosztowały działania link-buildingu w kontekście naszej strony na przestrzeni lat.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Majestic SEO.
#1 Majestic SEO czy Ahrefs?
Odpowiedź brzmi – to zależy. Jeśli naszym głównym celem jest zweryfikowanie, jak działa konkurencja i chcemy gruntownie przeanalizować domeny zewnętrzne, warto zdecydować się na Majestica (chociażby ze względu na Citation Flow i Trust Flow). Ahrefs natomiast posłuży jako tzw. narzędzie wewnętrzne dogłębnie badające struktury naszego serwisu. Dzięki niemu możemy także porównać się z wybranymi firmami, jednak w tym kontekście nie uzyskamy nawet w połowie tak wyczerpujących informacji, jak z Majestic SEO.
Reasumując – Majestic jest dedykowany do kompleksowego audytu konkurencji, a Ahrefs do weryfikacji własnej witryny pod kątem linków zewnętrznych.
#2 Czy istnieje darmowa wersja Majestic SEO?
Majestic SEO jest narzędziem płatnym udostępnianym użytkownikowi dopiero po zakupie. Można jednak go zwrócić w ciągu 7 dni od daty płatności bez podania przyczyny.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.