BiznesE-commerce

Mały biznes internetowy – jak zaistnieć w sieci niewielkim kosztem?

4 min czytania

Rozwój małego biznesu w sieci to bez dwóch zdań twardy orzech to zgryzienia. Konkurencji z pewnością nie brakuje, a Twój budżet w takiej sytuacji jest silnie ograniczony. Jak pożytkować dostępne fundusze, aby rozkręcać widoczność? W jaki kanał najlepiej zainwestować na samym początku? Postanowiliśmy przyjrzeć się tej kwestii odrobinę bliżej!

Dlaczego mały budżet oznacza stopniowe budowanie widoczności?

Zacznijmy od jednego z najbardziej wartościowych kanałów, za którego sprawą Twoja strona internetowa może generować ruch. Mowa o organicznych wynikach wyszukiwania Google. Aby budować widoczność poprzez to medium, powinno zainteresować Cię pozycjonowanie (SEO). To długofalowy proces, a nie jednorazowe działanie, jednak przynosi doskonałe wyniki. Należy jednak wspomnieć, że pozycjonowanie na konkurencyjne frazy kluczowe wymaga czasu i nieco większego budżetu, ponieważ więcej witryn rywalizuje o wysoką pozycję. Czy istnieje tanie SEO? Teoretycznie nie, jednak wiele działań pozycjonerskich może być rozłożonych w czasie na kilka etapów. Wówczas do czynienia mamy ze stopniowym budowaniem widoczności. To doskonała propozycja dla małego biznesu internetowego, który nie jest w stanie od razu poświęcić funduszy na kompleksowe SEO. Z czasem działania te będą przynosić coraz lepsze efekty, więc dostępne środki będą większe. Wtedy można rozbudowywać marketing o kolejne techniki i strategie, które będą budować jeszcze lepszą widoczność.

W pierwszej fazie rozwoju biznesu możesz także zainteresować się płatnymi reklamami w Google Ads. Również zaczniesz od niewielkich nakładów finansowych, aby z czasem generować coraz większe przychody. Pamiętaj jednak, że taka kampania musi być odpowiednio zaplanowana i zoptymalizowana. W przeciwnym razie tylko zmarnujesz swoje fundusze.

Zobacz  Wielość platform sprzedażowych – co wybrać? Przegląd

Mały biznes internetowy - jak zaistnieć w sieci niewielkim kosztem?

Jak zaistnieć w sieci z małym budżetem? 10 rad

Tania promocja w sieci jest jak najbardziej możliwa. Musisz jednak wiedzieć, jak ją odpowiednio przeprowadzić. Dlatego przygotowaliśmy aż dziesięć przydatnych porad, które z pewnością będą pomocne. Sprawdź, jak promować mały biznes internetowy z niewielkim budżetem!

#1 Zrób to sam!

Wiele prostych elementów na stronie możesz zoptymalizować samodzielnie, nawet bez zaawansowanej wiedzy na temat SEO czy doświadczenia w projektowaniu witryn. Pomyśl także o indywidualnym prowadzeniu mediów społecznościowych. Z niewielkim budżetem możesz dodatkowo uruchomić kampanię reklamową na Facebooku lub w Google. Pamiętaj jednak o jej odpowiedniej konfiguracji i regularnym monitorowaniu efektów.

#2 Współpraca z agencją i tanie SEO

Kompleksowe pozycjonowanie wymaga sporo wiedzy z zakresu optymalizacji, content marketingu i linkowania. Możesz jednak wdrożyć tanie SEO poprzez niestandardową współpracę z agencją, rozkładając wiele działań w czasie. Dodatkowo zapytaj specjalistów, co możesz zrobić samodzielnie.

#3 Wykorzystaj moc mediów społecznościowych

Nawet mały biznes internetowy może rozkwitnąć z drobną pomocą mediów społecznościowych. Wiesz już, że możesz prowadzić swoje profile samodzielnie. Pamiętaj jednak o regularnej publikacji contentu oraz komunikacji ze społecznością.

#4 Pomyśl o artykułach gościnnych

Tanią promocję w sieci (a nawet darmową!) możesz przeprowadzić poprzez tworzenie artykułów gościnnych. Tego rodzaju treści dobrze jest publikować w obrębie zewnętrznych serwisów, które są tematycznie powiązane z Twoim biznesem. Warto umieścić w treści link do strony.

#5 Zbuduj bazę odbiorców i stwórz newsletter

Newsletter sprawdza się od lat i ciągle pozostaje świetnym sposobem na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów. Choć rozwiązanie to nie odpowiada bezpośrednio za budowanie widoczności, mailing może zachęcić do skorzystania z Twojej oferty, co pozytywnie wpłynie na dochodowość biznesu.

Zobacz  Marketing szeptany w firmie – przykłady i zastosowanie

#6 Content marketing i budowa wizerunku eksperta

Blog to dosłownie obowiązkowy element każdego biznesu online. To właśnie tam możesz dzielić się ze społecznością wartościowymi treściami. Dodatkowo artykuły będą pomocne w budowie wizerunku eksperta, a przy odpowiedniej optymalizacji pod SEO zaczną osiągać wysokie pozycje w Google.

#7 Real time marketing

Reaguj na to, co dzieje się dookoła Ciebie. Jeden dobry post w mediach społecznościowych oparty na real time marketingu może stać się viralem i rozejść po sieci w szybkim tempie. To doskonała forma budowania widoczności.

#8 Płatne reklamy z niskim budżetem

Choć z pozoru płatne reklamy i mały budżet to określenia, które sobie wzajemnie przeczą, to nawet kilka złotych możesz mądrze wykorzystać. Jak tego dokonać? Pomyśl o reklamach w mediach społecznościowych lub w wyszukiwarce. Z uwagi na fakt, że Twój budżet jest niewielki, jednoczesna inwestycja w oba te kanały może nie być najlepszym pomysłem. W wielu branżach płatne reklamy są naprawdę niedrogie, więc pozwalają zrealizować tanią promocję w sieci.

#9 Influencer marketing

Jeżeli to możliwe, spróbuj współpracy z influencerem. Wiele osób o dużych zasięgach w mediach społecznościowych chętnie rozpocznie współpracę na umowie barterowej (w zamian za produkt lub usługę). Możesz także wyszukać influencerów, których stawki za post lub wzmiankę o Tobie będą stosunkowo niskie.

10# Wizytówka Google

Mały biznes internetowy, szczególnie taki dodatkowo działający lokalnie, wypromujesz dzięki wizytówce w Google. Nie zapominaj o jej optymalizacji oraz odpowiadaniu na pojawiające się opinie. To kolejny dobry sposób na zaistnienie w sieci.

Zobacz  Dlaczego e-commerce powinien być w chmurze?

W co najbardziej opłaca się inwestować na początku?

Tanią promocję w sieci można przeprowadzić na wiele sposobów. Jaki będzie najlepszy? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Kluczową kwestią jest dobranie strategii marketingowej do danej branży i sytuacji na rynku. Początkowo możemy jednak polecić wybór jednej z dwóch ścieżek gdy Twój budżet jest niewielki. To tanie SEO lub reklama Google Ads. Pozycjonowanie witryny od samego początku to dobry pomysł, ponieważ szybciej pojawią się zadowalające efekty, dodatkowo wyprzedzisz wielu konkurentów, którzy jeszcze nie inwestują w tę część marketingu. Natomiast płatne reklamy przyniosą efekt praktycznie od razu, ponieważ materiały sponsorowane będą wyświetlane natychmiast po zasileniu konta. Które rozwiązanie będzie skuteczniejsze w Twoim przypadku? Musisz przeanalizować zalety obu tych form marketingu pod kątem sytuacji własnego biznesu na rynku.

Mały biznes internetowy - jak zaistnieć w sieci niewielkim kosztem?

Mały biznes internetowy – rozwój krok po kroku

Wdrażając przemyślaną strategię SEO lub Google Ads możesz spodziewać się lepszej widoczności, a w efekcie także większego ruchu i wyższej konwersji. Z czasem przychody będą rosły, a Twój biznes się rozwinie. To idealny czas na wzbogacanie marketingu o kolejne, coraz bardziej zaawansowane techniki. Dzięki temu strona internetowa stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna w sieci.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy