Marketing na Instagram stories
3 min
3 min
Na skróty
Jak wykorzystać Instagram stories w marketingu? Okazuje się, że to funkcja, która potrafi naprawdę sporo namieszać w kontekście promocji marki. Korzystaj z niej, a w ten sposób zbudujesz silny brand, który sprzedaje!
Materiały opublikowane na Instagram stories są widoczne przez dobę, a następnie znikają (chyba, że zostaną zapisane w profilu). Jest to doskonała przestrzeń do udostępniania materiałów o charakterze marketingowym. Użytkownicy chętnie przeglądają stories, więc mogą dowiedzieć się ciekawych informacji na temat Twojej marki lub proponowanych produktów bądź usług.
Wymiary Instagram stories to 1080 px na 1920 px. Twoje zdjęcie lub wideo powinno mieć więc maksymalnie 1080 pikseli szerokości i 1920 pikseli wysokości. Współczynnik proporcji wynosi 9:16. Miej na uwadze te wymiary podczas tworzenia swoich treści. Jeśli załadujesz obraz lub wideo, które się nie zmieści, Twój materiał zostanie przycięty lub straci jakość ze względu na zbyt duże powiększenie.
Doskonałym uzupełnieniem Instagram stories są dodatkowe elementy, które możesz przypiąć do publikowanego materiału. To przede wszystkim:
Kiedy używasz Instagram stories do content marketingu, nie zapominaj o analizie danych. Przede wszystkim z poziomu aplikacji sprawdzisz, ile osób otworzyło opublikowany materiał. Jeżeli udostępnisz ankiety lub innego rodzaju elementy dodatkowe, również otrzymasz dostęp do statystyk.
Publikowanie materiałów na Instagram stories doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy każdego dnia chcesz udostępnić kilka zdjęć lub filmów, jednak bez „zaśmiecania” swojego profilu. W całej komunikacji marketingowej ta funkcja doskonale sprawdza się w niemal każdej branży i służy przede wszystkim do przesyłania mniej istotnych informacji, które nie muszą trafić bezpośrednio na Feed każdego użytkownika.
Instagram stories sprzyjają wykonywaniu interakcji i zbliżają do odbiorców. W ten sposób możesz zwiększyć zaangażowanie społeczności. Oto kilka sposobów, dzięki którym to osiągniesz:
Im więcej Twoich odbiorców wykona interakcję, tym bardziej wzrośnie zaangażowanie.
Przeczytaj także: SXO
Ruch na stronie internetowej nie musi pochodzić bezpośrednio z wyszukiwarki. Choć wykorzystywanie pozycjonowania lub reklam Google Ads to dobra strategia, możesz wykorzystać do tego media społecznościowe. Jeżeli Twoje Instagram stories ogląda wielu odbiorców, umieść link do strony internetowej.
Na przykład, jeśli prowadzisz sklep internetowy i udostępniasz zdjęcia swoich produktów, pamiętaj, aby dodać odnośnik prowadzący do podstrony, gdzie użytkownik może dokonać bezpośredniego zakupu. Nawet jeśli nie sprzedajesz produktów, możesz także kierować ruch do postów na blogu lub podstron z ofertą.
Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z Instagram stories, obserwuj, czy z czasem zaangażowanie nie przełoży się na większą liczbę polubień pod Twoimi postami. Jeżeli robisz dobry marketing, budujesz zaufanie i autorytet, prawdopodobnie zasięgi będą większe. A to źródło dodatkowych interakcji.
Choć Instagram posiada podstawową (naprawdę podstawową i mało zaawansowaną) analitykę, możesz także korzystać z dodatkowych narzędzi, aby w ten sposób zwiększać efektywność podejmowanych działań marketingowych.
Ciekawe i przydatne narzędzia, które będą przydatne to:
Korzystanie z narzędzi jest proste, intuicyjne i pozwala budować efektywniejsze działania marketingowe. Pamiętaj o nich, a Twój Instagram stanie się znacznie bardziej atrakcyjny dla odbiorców!
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.