Czym jest i w jaki sposób działa Google Ad Grants?
3 min
3 min
Na skróty
Ponad 80% firm na świecie korzysta z Google Ads. To w pełni zrozumiałe, ponieważ 92,26% globalnych wyszukiwań odbywa się właśnie w wyszukiwarce Google. Reklama w tym systemie w każdym przypadku jest odpłatna. Określone podmioty mogą korzystać z niej za darmo w ramach Google Ad Grants. Co to za program i kto może w nim uczestniczyć?
To program, w ramach którego organizacje non-profit mogą bezpłatnie reklamować się w wyszukiwarce, mając do dyspozycji budżet wynoszący do 10 tys. dolarów miesięcznie. Jeśli prowadzisz fundację, stowarzyszenie czy organizację pożytku publicznego, która jest zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym, masz szansę skorzystać z Google Ad Grants. Program jest skierowany do organizacji pozarządowych, które wspierają osoby chore i potrzebujące, oraz zwierzęta. Nie mogą być nastawione na zysk. Na stronie programu możesz poczytać o wielu historiach sukcesu, jaki przyniosły kampanie.
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/grants/
Nie jest to propozycja dla każdego. Aby dołączyć do programu, musisz spełnić określone wymagania. W tym celu:
Źródło: https://www.google.com/intl/pl_pl/grants/get-started/
To nie wszystkie wymagania, które musisz spełnić. Twoja organizacja musi być wpisana do wspomnianego Krajowego Rejestru Sądowego i posiadać stronę internetową, na której znajdują się jej statut i opis inicjatyw. Witryna nie może być komercyjna – ewentualne reklamy muszą odpowiadać misji działalności i nie mogą być nachalne. Nie wchodzi w grę umieszczanie na niej reklam Google Adsense czy linków w ramach programów afiliacyjnych.
Jeśli pobierasz opłaty za produkty lub usługi, opisz zasady wykorzystania pozyskanych środków. Możesz to zrobić, pokazując roczny raport.
Poza tym domena powinna być zabezpieczona – choćby certyfikatem SSL, który ma również wpływ na SEO.
Nie ponosisz żadnych opłat. Kiedy Twoja organizacja zostanie zakwalifikowana do programu otrzymasz budżet w wysokości do 10 tys. dolarów na reklamę w wyszukiwarce. Środki możesz wykorzystać w różnych kampaniach, a niewykorzystane nie przechodzą na kolejny okres. Po aktywacji saldo powiększy się automatycznie – nie musisz wnioskować o to do Google. Nie musisz również w każdym miesiącu wykorzystywać całego budżetu.
Nie musisz korzystać z pomocy eksperta. Google zapewnia materiały edukacyjne i możliwość konsultacji ze specjalistami, którzy podpowiedzą, jak prowadzić działania. Jednak warto, aby kampania była prowadzona pod okiem eksperta, który pomoże dotrzeć do grupy docelowej i optymalnie wykorzystać budżet. Oczywiście, oferowana kwota jest bardzo duża, ale dzięki zaangażowaniu w akcję możesz po prostu osiągnąć lepszy wynik i optymalnie ją wykorzystać. Google nawet podpowiada, jak znaleźć certyfikowaną agencję do obsługi działań.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.