Marketing

Marketing sezonowy – na czym polega?

3 min czytania
Założenia marketingu sezonowego

Nie jest tajemnicą, że pewne okresy w roku szczególnie wzmagają chęć robienia zakupów. Mowa tu przede wszystkim o okresie świątecznym, gdzie w sklepach aż roi się od rozmaitych ozdób i świątecznych utworów, jak i również sezonie wakacyjnym, kiedy biura podróży zachęcają do rezerwacji różnorodnych destynacji. Mówiąc jednak o tym co to marketing sezonowy niewątpliwie warto zauważyć, iż jest on czymś więcej niż udzielaniem klientom specjalnych rabatów czy dekorowaniem witryn sklepowych. W przypadku marketingu sezonowego chodzi głównie o wyczucie czasu, stworzenie unikalnej treści, a także sposób zrealizowania kampanii, które w ostateczności pozwolą na sprzedaż produktów.

 

Co to jest marketing sezonowy?

Odpowiadając na pytanie co to marketing sezonowy można wskazać, ze jest to forma marketingu, która skupia się na corocznych wydarzeniach podczas tworzenia kampanii promocyjnych. Marketing sezonowy obejmuje trzy rodzaje wydarzeń odbywających się każdego roku. Do wyżej wspomnianych można zaliczyć święta oficjalne takie jak: Boże Narodzenie, Dzień Niepodległości, Dzień Matki czy Walentynki. Kolejno są to święta nieoficjalne oraz wydarzenia kulturalne takie jak rozpoczęcie roku szkolnego, ferie zimowe oraz wakacje.

Założenia marketingu sezonowego

Marketing sezonowy – czy warto go stosować?

Marketing sezonowy jest bardzo dobrą opcją na pozyskanie szerokiego grona klientów, a co za tym idzie zwielokrotnienia sprzedaży swoich produktów czy usług. Aby jednak było to możliwe należy dokładnie opracować harmonogram działania. Warto pamiętać o tym, że dobrze przeprowadzona kampania sezonowa pozwoli wyróżnić się firmie na tle konkurencji. Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie grafik tematycznych wraz z życzeniami i dodatkowo przeprowadzanie akcji promocyjnych dla klientów. Ciekawym rozwiązaniem będą niewątpliwie infografiki na temat tego, jak np. przygotować samodzielnie ozdoby świąteczne, upiec ciasto na Boże Narodzenie itp. Należy pamiętać o tym, aby tematyka grafik, wpisów na bloga czy filmików była ściśle powiązana z produktami, które oferuje dana firma. W związku z tym faktem nie każdy rodzaj święta będzie dobrą okazją dla każdej branży do przeprowadzenia sezonowej kampanii reklamowej. W tym wypadku kluczowa jest przede wszystkim odpowiednia strategia działania oraz analiza słów kluczowych. To właśnie te ostatnie stanowią podstawę udanej kampanii sezonowej.

Zobacz  Badania marketingowe – jak i dlaczego przeprowadzać?

Co należy wiedzieć przed przeprowadzeniem marketingowej kampanii sezonowej?

Zanim rozpocznie się sezonową kampanię marketingową należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii. Dzięki nim łatwiej będzie określić czy warto marketing sezonowy zastosować w przypadku danego produktu lub usługi. Poniżej przedstawiamy te wytyczne, które są podstawą przeprowadzenia wartościowej kampanii sezonowej.

 

Po pierwsze: czas

Pierwszą z podstawowych kwestii jakie należy wziąć pod uwagę podczas planowania kampanii marketingu sezonowego jest czas. Chodzi głównie o to, aby tworzenie harmonogramu rozpocząć z dużym wyprzedzeniem, a nie na ostatnią chwilę. Mowa tu o 3-4 miesiącach wcześniej. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie wartościowej strategii, dopracowanie publikowanych treści oraz w konsekwencji sfinalizowanie harmonogramu kampanii zgodnie z założeniami.

Założenia marketingu sezonowego

Po drugie: tworzenie wysokiej jakości, oryginalnych treści sezonowych

Podstawą dobrej reklamy sezonowej, a także dowodem na to czy warto marketing sezonowy stosować w przypadku konkretnego produktu, są wysokiej jakości oryginalne treści. W odniesieniu do sklepów spożywczych mogą być to np. ciekawe przepisy na rozmaite potrawy czy desery. Jeśli mowa o salonach kosmetycznych świetnie sprawdzą się filmy instruktażowe na temat tego, jak wykonać perfekcyjny makijaż np. na Święta czy Sylwestra. Kolejnym pomysłem na przeprowadzenie sezonowej kampanii promocyjnej jest wyświetlanie reklamy w mediach społecznościowych. Sezonowe, odpłatne reklamy w mediach społecznościowych powinny zawierać słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez konsumentów w danym okresie. Pomysłów na stworzenie sezonowej kampanii promocyjnej jest naprawdę wiele. Warto wybrać jednak ten, który pozwoli marce wyróżnić się na tle konkurencji. Aby było to możliwe należy rozpocząć jej przygotowywanie z dużym wyprzedzeniem, ponieważ tylko wtedy będzie możliwe wymyślenie czegoś naprawdę wyjątkowego, co przyciągnie tłumy i dodatkowo pozwoli twierdząco odpowiedzieć na pytanie – czy warto marketing sezonowy stosować? Na co warto zwrócić uwagę przed rozpoczęciem kampanii sezonowej?

Zobacz  Eager loading - jak wpływa na SEO?

Zanim rozpocznie się kampanię marketingu sezonowego warto przeanalizować, jakie taktyki stosowała konkurencja w minionych sezonach. Ponadto powinno się zwrócić szczególną uwagę na preferencje odbiorców. Dzięki temu możliwe będzie skierowanie komunikatów, które ich zaangażują i skłonią do zakupów. To, co niewątpliwie przyczyni się do sukcesu kampanii to duży wybór produktów. Należy pamiętać o tym, że konsumenci robiący zakupy w sieci chcą mieć większe pole do popisu w tej kwestii niż mogą zaoferować im sklepy stacjonarne. Tylko wtedy będzie możliwe osiągnięcie sukcesu.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1.8 / 5. Liczba głosów: 6

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy