Marketing

Millenialsi a marketing – co warto wiedzieć?

3 min czytania
Millenialsi a marketing – co warto wiedzieć?

Jeśli zadajesz sobie pytanie, dlaczego powinienem dbać o pokolenie millenialsów i dlaczego powinienem rozważyć przeznaczenie mojego budżetu marketingowego, czasu i wysiłku na skierowanie go do millenialsów. Mam dla ciebie odpowiedzi…

Kim są milenialsi?

Pokolenie milenialsów reprezentuje największe pokolenie, które ma duży wpływ, kształtuje sposób, w jaki marki wysyłają komunikaty, zmuszając firmy do zmian lub ponoszenia konsekwencji.

Marketing millenialsów i zrozumienie, jak dotrzeć do pokolenia millenialsów, ma kluczowe znaczenie i poprawi markę Twojej organizacji oraz zintegrowane strategie komunikacji marketingowej. Wdrożenie tych milenijnych elementów pomoże Twojej organizacji osiągnąć cele biznesowe i marketingowe.

Charakterystyka pokolenia milenialsów

Zacznijmy od podania definicji milenialsów. Pokolenie milenijne jest zwykle definiowane jako osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Pełne zrozumienie cech charakterystycznych dla milenialsów ma kluczowe znaczenie przy tworzeniu planu zintegrowanej komunikacji marketingowej (IMC). Najważniejsze cechy pokolenia:

  •       Korzystanie z różnych mediów
  •       Postrzegają marki jako partnerstwo i formę wyrażania siebie
  •       Uczciwość
  •       Autentyczność
  •       Wartość
  •       Bardziej zaawansowany technologicznie niż poprzednie generacje
  •       Bardziej wykształceni niż poprzednie pokolenia
  •       Najbardziej zróżnicowany rasowo i etnicznie

Docenianie millenialsów w marketingu

Nie można nie doceniać znaczenia millenialsów, ponieważ oferują oni znaczną lojalność wobec marek i preferowanych produktów. Kolejnym krytycznym elementem jest fakt, że Millenialsi podejmują działania w imieniu marek w oparciu o lojalność. Ponadto pokolenie millenialsów lubi muzykę i wydarzenia i wymaga autentyczności, dwukierunkowej komunikacji, odpowiedzialności społecznej i połączenia z osobistym akcentem.

Zobacz  Marketing na Instagramie - co warto wiedzieć?

Inne ważne koncepcje marketingu milenialsów obejmują systemy wartości pokolenia milenialsów, które obejmują altruizm i predyspozycje do wspierania spraw społecznych i środowiskowych, na których im zależy. W efekcie millenialsi kupują i wspierają firmy z produktami (markami) odpowiedzialnymi ekologicznie i społecznie.

Millenialsi a marketing – co warto wiedzieć?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron i SXO

Strategia i taktyka marketingowa pokolenia milenialsów

Dwutorowa ogólna strategia dla millenialsów i strategia marketingowa subkultury mają kluczowe znaczenie dla organizacji dążącej do osiągnięcia swoich celów. Stosowanie niejednorodnej strategii marketingowej dla Millenialsów i subkultury opartej na adresowaniu do różnych subkultur etnicznych zapewnia metodę skutecznego dotarcia do grupy docelowej.

Połączenie tych dwóch strategii marketingowych zostanie wykorzystane w obszarach obejmujących projektowania logo (afekt), wydarzenia, media społecznościowe i cyfrowe, telewizję, radio i sponsoring (poznanie).

Pozostałe elementy marketingu skierowane do millenialsów powinny również uwzględniać opcje zawartości produktu lub usługi oraz ceny (środowisko). Połączenie strategii promocyjnych jest wymagane w przypadku marketingu do millenialsów.

Marketing Mix a Millenialsi

Marketing mix (produkt, miejsce, promocja i cena) również silnie wpływa na milenijnego konsumenta, stymulując proces i tworząc lojalność wobec marki w oparciu o wykorzystanie atutów marki.

Marketerzy stają przed wyzwaniem zajęcia się dwoma diametralnie przeciwstawnymi kwestiami, aby skutecznie dotrzeć do milenialsów. Z jednej strony milenialsi komunikują się asynchronicznie (tj. za pośrednictwem tekstu). I odwrotnie, pewien segment rynku millenialsów chce interakcji twarzą w twarz i osobistego kontaktu. Kluczowym wnioskiem dla marketerów jest skierowanie się do pokolenia millenialsów przy użyciu podejścia IMC.

Zobacz  Semcore na Golden Marketing Conference Live!

Badania rynku napędzają strategię i taktykę

Badanie rynku było najważniejszym krokiem w podejściu stosowanym przez Mercedes-Benz i Amazon. Istotną siłą napędową rozwoju i wprowadzenia na rynek CLA Mercedes-Benz i Fire TV Amazona są badania rynku. Badania rynkowe były podstawą, która determinowała rozwój produktu oraz odpowiednią strategię i taktykę marketingową, dzięki której obie organizacje osiągają i przekraczają cele organizacyjne. Pokolenie Millenialsów jest tak zróżnicowane, że bez odpowiednio zaprojektowanych badań rynku można całkowicie nie trafić w ich gusta komunikacji. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy