Millenialsi a marketing – co warto wiedzieć?
3 min
3 min
Na skróty
Jeśli zadajesz sobie pytanie, dlaczego powinienem dbać o pokolenie millenialsów i dlaczego powinienem rozważyć przeznaczenie mojego budżetu marketingowego, czasu i wysiłku na skierowanie go do millenialsów. Mam dla ciebie odpowiedzi…
Pokolenie milenialsów reprezentuje największe pokolenie, które ma duży wpływ, kształtuje sposób, w jaki marki wysyłają komunikaty, zmuszając firmy do zmian lub ponoszenia konsekwencji.
Marketing millenialsów i zrozumienie, jak dotrzeć do pokolenia millenialsów, ma kluczowe znaczenie i poprawi markę Twojej organizacji oraz zintegrowane strategie komunikacji marketingowej. Wdrożenie tych milenijnych elementów pomoże Twojej organizacji osiągnąć cele biznesowe i marketingowe.
Zacznijmy od podania definicji milenialsów. Pokolenie milenijne jest zwykle definiowane jako osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Pełne zrozumienie cech charakterystycznych dla milenialsów ma kluczowe znaczenie przy tworzeniu planu zintegrowanej komunikacji marketingowej (IMC). Najważniejsze cechy pokolenia:
Nie można nie doceniać znaczenia millenialsów, ponieważ oferują oni znaczną lojalność wobec marek i preferowanych produktów. Kolejnym krytycznym elementem jest fakt, że Millenialsi podejmują działania w imieniu marek w oparciu o lojalność. Ponadto pokolenie millenialsów lubi muzykę i wydarzenia i wymaga autentyczności, dwukierunkowej komunikacji, odpowiedzialności społecznej i połączenia z osobistym akcentem.
Inne ważne koncepcje marketingu milenialsów obejmują systemy wartości pokolenia milenialsów, które obejmują altruizm i predyspozycje do wspierania spraw społecznych i środowiskowych, na których im zależy. W efekcie millenialsi kupują i wspierają firmy z produktami (markami) odpowiedzialnymi ekologicznie i społecznie.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron i SXO
Dwutorowa ogólna strategia dla millenialsów i strategia marketingowa subkultury mają kluczowe znaczenie dla organizacji dążącej do osiągnięcia swoich celów. Stosowanie niejednorodnej strategii marketingowej dla Millenialsów i subkultury opartej na adresowaniu do różnych subkultur etnicznych zapewnia metodę skutecznego dotarcia do grupy docelowej.
Połączenie tych dwóch strategii marketingowych zostanie wykorzystane w obszarach obejmujących projektowania logo (afekt), wydarzenia, media społecznościowe i cyfrowe, telewizję, radio i sponsoring (poznanie).
Pozostałe elementy marketingu skierowane do millenialsów powinny również uwzględniać opcje zawartości produktu lub usługi oraz ceny (środowisko). Połączenie strategii promocyjnych jest wymagane w przypadku marketingu do millenialsów.
Marketing mix (produkt, miejsce, promocja i cena) również silnie wpływa na milenijnego konsumenta, stymulując proces i tworząc lojalność wobec marki w oparciu o wykorzystanie atutów marki.
Marketerzy stają przed wyzwaniem zajęcia się dwoma diametralnie przeciwstawnymi kwestiami, aby skutecznie dotrzeć do milenialsów. Z jednej strony milenialsi komunikują się asynchronicznie (tj. za pośrednictwem tekstu). I odwrotnie, pewien segment rynku millenialsów chce interakcji twarzą w twarz i osobistego kontaktu. Kluczowym wnioskiem dla marketerów jest skierowanie się do pokolenia millenialsów przy użyciu podejścia IMC.
Badanie rynku było najważniejszym krokiem w podejściu stosowanym przez Mercedes-Benz i Amazon. Istotną siłą napędową rozwoju i wprowadzenia na rynek CLA Mercedes-Benz i Fire TV Amazona są badania rynku. Badania rynkowe były podstawą, która determinowała rozwój produktu oraz odpowiednią strategię i taktykę marketingową, dzięki której obie organizacje osiągają i przekraczają cele organizacyjne. Pokolenie Millenialsów jest tak zróżnicowane, że bez odpowiednio zaprojektowanych badań rynku można całkowicie nie trafić w ich gusta komunikacji.