Na skróty
Jeśli zastanawiasz się nad wprowadzeniem płatnych reklam internetowych, to powinieneś zapoznać się z Google Ads. Ich wysoka skuteczność i opłaty za kliknięcia, a nie wyświetlenia – to ich podstawowe zalety. Łatwo je dopasować do budżetu oraz celów przedsiębiorstwa. Czym dokładnie jest Google Adwords (Google Ads) i na czym polegają jego mechanizmy?
W tym artykule stosujemy zamiennie nazwy Google AdWords i Google Ads. Nowa nazwa funkcjonuje już od dłuższego czasu, jednak wiele osób wyszukuje informacji o reklamach Google jeszcze po starej nazwie.
Reklamy pojawiające się w różnej formie: graficznej, tekstowej oraz vide skutecznie promują usługi i produkty, o ile zadba się o ich odpowiednią konfiguracje. Można zdecydować się między innymi na kampanię w sieci wyszukiwania, w aplikacjach, umieszczanie reklam na różnych serwisach, które mają współpracę z Google. Należą do gałęzi marketingu internetowego typu PPC – Pay Per Click. Polega to na pobieraniu płatności za każde kliknięcie w reklamę, a nie wyświetlenie. To opłacalny system, ponieważ korzystający z Google Ads płacą za realne zainteresowanie jego firmą, a nie za samo wyświetlanie się reklamy. Jest wiele możliwości promowania swojego biznesu za pomocą Google Adwords (Google Ads), wybór form reklamy oraz miejsc występowania, a także ich konfiguracja powinny być indywidualnie dopasowane.
Prowadzenie kampanii w Google Ads jest wykorzystywane przez nowe firmy oraz przedsiębiorstwa, którym zależy na szybkim wyróżnieniu się w internecie (praca nad pozycjonowaniem organicznym jest długotrwała). Jednak coraz więcej marek przeznacza na stale odpowiedni budżet na reklamy.
W przypadku kampanii w wyszukiwarce odbiorców można bowiem podzielić na dwie grupy: klikających wyłącznie w wyniki niebędące reklamą oraz wybierających link bez względu na to, czy mają do czynienia z płatną reklamą. Ponadto obecnie kampanie Google AdWords (Google Ads) można wyświetlać w tak wielu miejscach, że nie można mówić już o konkurowaniu płatnych kampanii z pozycjonowaniem. SEO można stosować też na YouTube – jednak ono zawsze będzie ograniczało się do wyników wyszukiwania lub polecanych filmów. Natomiast reklamy Google mogą mieć ciekawe formy (graficzne, video) i stanowią zupełnie inny sposób pozyskiwania klienta. Dlatego też najbardziej rozwojowe oraz świadome firmy decydują się na połączenie pozycjonowania i Google Adwords (Google Ads). Reklamy można wykorzystywać też u firm, u których pozycjonowanie jest zbędne i nie będzie miało sensu. Jest mało takich przypadków, ale na przykład kiedy produkt jest nowatorski i nikt go nie szuka, to pozycjonowanie go może nie być korzystne. Rzetelna firma SEO zawsze przeanalizuje, jakie działania promujące firmę w internecie będą dla niej korzystne.
Google AdWords (Google Ads) to system reklamowy, który został stworzony po to, aby trafiać ze swoimi treściami do konkretnych grup użytkowników. Jego główne zalety (przy poprawnej konfiguracji) to:
Możesz wybrać jeden, albo kilka typów reklamy. W zależności od tego, kto będzie odbiorcą Twoich reklam, zdecydujesz się na konkretne miejsca oraz formy reklam. Mogą one wyświetlać się w:
Istnieją też różne formy reklam Google AdWords (Google Ads) należą do nich:
W przypadku reklam w wynikach wyszukiwania, to Ty wybierasz z jakimi słowami kluczowymi ma być powiązana Twoja reklama. Wyselekcjonowanie odpowiednich fraz w zależności od budżetu, grupy docelowej oraz usług czy produktów jest niezwykle ważne. Do tego potrzebne jest doświadczenie, dlatego jeśli nie wiesz, jak działać w tym temacie – skorzystaj z pomocy specjalistów.
Adres internetowy Twojej firmy będzie pojawiał się nad darmowymi wynikami w przeglądarce Google. Reklamy dopasowane do zapytań użytkowników internetu są skuteczne – trafiają do osób zainteresowanych danym produktem, albo usługą. Wyróżniają Twoją reklamę i wpływają na widoczność. Jest to dobry sposób dla firm, których witryna nie znajduje się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kwoty za reklamy są uzależnione od wielu warunków, jednak zawsze możesz dostosować je do budżetu swojej firmy. Cena za kliknięcie jest różna – może być na poziomie kilku groszy, ale równie dobrze może Cię kosztować kilkadziesiąt złotych. Wszystko zależy od konkurencyjności danej frazy, liczby i rodzaju reklam oraz różnorodnych parametrów kampanii. Nie jest jednak tak, że dopiero po pewnym czasie otrzymujesz rachunek, który Cię zaskoczy. Ty ustalasz maksymalny budżet swojej kampanii, możesz na bieżąco monitorować jej skuteczność i koszty, jakie do tej pory się naliczyły.
Wystarczy wejść na stronę internetową przeznaczoną do Tworzenia kampanii i podążać za wskazówkami od Google. Nie ma problemu ze wsparciem, odpowiedzi na najpopularniejsze pytania znajdują się w zakładce „najczęstsze pytania”. Możesz także w każdej chwili zadzwonić do doradcy Google, który pomoże Ci w stworzeniu kampanii i wesprze w wielu kwestiach związanych z reklamą Twojej firmy. Ta forma pomocy jest bezpłatna, ponadto masz dostęp do samouczka i artykułów, które dostarczą Ci cennych informacji na temat kampanii. Jeśli potrzebujesz dokładnych instrukcji, to możesz zapoznać się z rzetelnymi instrukcjami.
Google Ads ma także swój własny polskojęzyczny kanał na youtube. Publikowane tam filmiki pomogą Ci w tworzeniu kampanii reklamowych oraz konfigurowaniu ich w taki sposób, aby spełniały Twoje oczekiwania i wymagania.
Pamiętaj jednak, że Twoja reklama Google Ads nie będzie od razu niesamowicie skuteczna, jeśli nie masz w tym doświadczenia. Eksperci wiedzą, w jaki sposób konfigurować kampanie, aby generowały najbardziej wartościowy ruch. Stworzą reklamę w taki sposób, aby nie generowała pustych kliknięć, które kosztują, a przyciągała realnie zainteresowane usługą lub produktem osoby.
Google Ads może sprawić, że zwiększysz sprzedaż, a Twoja firma będzie bardziej rozpoznawalna. Jednak wiąże się to ze stałymi kosztami związanymi z opłatami za reklamę. Warto zadbać o to, aby docierać do różnych typów odbiorców i być widocznym nie tylko w płatnych wynikach wyszukiwania. Dlatego też należy dbać o wysoką pozycję w darmowych wynikach, świadomie wpływać na wizerunek marki i ciągle dbać o widoczność.
Najlepiej będzie połączyć kilka technik marketingu internetowego, wtedy można osiągnąć niesamowite efekty. Jeśli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, albo zależy Ci na profesjonalnym, a zarazem nowoczesnym podejściu do tematu to koniecznie skontaktuj się z nami. Dostosujemy działania marketingowe do Twoich celów i charakteru Twojej firmy. Sprawdzimy, czy w przypadku Twojej firmy opłacalne będzie pozycjonowanie z UX oraz reklamami Google Ads, czy lepiej będzie wybrać tylko jedną z tych opcji. Umów się na rozmowę!
Google Ads jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących do tworzenia płatnych kampanii reklamowych. Warto się tym zainteresować i wykorzystywać potencjał Ads. Nie powinno się jednak ograniczać promowania swojej marki wyłącznie do płatnych rozwiązań. Wielu użytkowników skupia się wyłącznie na bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania.
Dzięki Google AdWords (Google Ads) można promować swoje firmy, aplikacje, usługi w wielu miejscach – nie tylko w wynikach wyszukiwania. To ogromny plus, ponieważ pozwala na to, by docierać do odpowiedniej grupy odbiorców. Warto zainteresować się płatnymi reklamami również z uwagi na to, jak wiele interesujących form mają kampanie Google Ads (np. graficzne lub wideo).