Umiejętności, wiedza i doświadczenie są konieczne, by dobrze wykonywać swoje zawodowe obowiązki. Ale kto powiedział, że codziennej pracy nie można sobie ułatwić? W dobie rozwoju nowych technologii w sukurs przychodzą liczne narzędzia online czy aplikacje mobilne, które pomagają efektywniej zorganizować czas, sprawniej wykonywać zadania czy po prostu lepiej skupić się na tym, co mamy do zrobienia.

Narzędziownik – co polecają specjaliści Semcore?
Zapytaliśmy naszych ekspertów, z jakich narzędzi na co dzień korzystają w swojej pracy. W ten sposób powstała lista, z której z powodzeniem mogą czerpać nie tylko osoby z branży SEO, ale też wszyscy, którzy chcą wydajniej i skuteczniej realizować swoje zadania. Częstuj się zatem śmiało i pracuj efektywniej!
Alek Cierniewski, COO
- Todoist – świetna aplikacja stworzona w oparciu o metodykę GTD (Getting Things Done), pozwalająca efektywnie zarządzać zadaniami i podnosić własną produktywność. Mój osobisty game changer, z którego nieprzerwanie korzystam od ponad 8 lat. Właściwie jestem od tej apki uzależniony i nie wyobrażam sobie życia bez niej.
- Miro – ogromne wsparcie w myśleniu wizualnym, tworzeniu strategii, map myśli, lejków, scenariuszy prezentacji, czy jakichkolwiek innych konceptów wymagających „narysowania” tego sobie.
- Dashlane – menedżer haseł, który rozwiązuje problem z pamiętaniem ich. Działa bardzo dobrze, zarówno jako wtyczka do Chrome, jak i niezależna apka (u mnie na macOS).
- ClickUp – uczę się i przekonuję do niego.
- ChatGPT – tutaj chyba nie trzeba za bardzo opisywać 🙂 Ja osobiście korzystam do pracy nad contentem, mnożenia pomysłów. Albo w drugą stronę – uspójniania ich.
Anna Krystowczyk, Head of Content
- Pomodoro – do dzielenia czasu pracy na bloki, zwiększenia focusu i pilnowania tego, żeby zrobić przerwę.
- Evernote – do zbierania wszelkich notatek, pomysłów, linków itp. Używam go równolegle ze wspomnianym już przez Alka Miro.
- Do wyszukiwania informacji z interesujących mnie dziedzin korzystam czasem z Feedly i Squid.
- Poza tym bardziej tradycyjne – kalendarz Google i… dyktafon 😉 Głosowe notatki, zwłaszcza, w dłuższej trasie samochodem, to coś, co bardzo mi się przydaje, chociaż początkowo myślałam, że to będzie głupi pomysł.
Kasper Grubba, Senior Graphic Designer
- Figma – coś, z czego nie korzystałem przed Semcore, a teraz to moje główne narzędzie każdego dnia. Program stworzony do budowania aplikacji i stron www, ale da się w nim zrobić praktycznie wszystko (od zaprojektowania wektorowej ikony, po złożenie plakatu do druku).
- Midjourney – używam do generowania obrazów za pomocą AI. Za moment prawdopodobnie Dall-e3 od OpenAI je zastąpi.
- Dalej tak, jak u Ani – Pomodoro do kontrolowania flow intensywnej pracy i przerw.
Dodatkowo:
- Noisly – odgłosy natury itp., które można dowolnie ustawiać. Pomaga, kiedy chcę się zanurzyć w projekcie, postarać się wejść w tryb „in the zone”.
- Tryb samolotowy w telefonie.
- To w sumie nie narzędzie digital, ale od jakiegoś czasu testuję Loop earplugs – do całkowitego lub częściowego ucięcia dźwięków. +20% do skupienia, do pracy i na siłkę, serdecznie polecam 😉
Anna Tworek, Head of Project Management
To ja dorzucę jeszcze z punktu widzenia pracy projektowej:
- JIRA – fajne narzędzie do organizacji, aktualizacji i statusowania pracy w zespołach, szczególnie we współpracy ze środowiskiem web developerskim; co fajne, JIRA ma świetnie opanowane wtyczki do innych narzędzi i środowisk.
- monday.com – jak wyżej, ale dla mnie bardziej do koordynacji prac i zespołów marketingowych, uwzględnia też nieźle budżetowanie.
- Trello – klasyk, chyba najprostsze narzędzie typu „kanban”, nawet dla najbardziej opornych. System tablicowy, karteczkowy, łatwo utrzymać porządek. Często wystarczy zerknięcie, żeby czuć się zaktualizowanym w danym temacie.
- Pinterest – szukam tutaj często inspiracji, zapisuję też na tablicy pomysły projektowe/biznesowe. Podoba mi się, że jest to narzędzie mocno międzynarodowe i obrazkowe, co ogromnie przyspiesza i ułatwia poszukiwania.
- Kasper wspomniał o dźwiękach natury, u mnie podczas pracy królują playlisty (są gotowe na Spotify!) nastawione na odpowiednich częstotliwościach (Hz) dla wydajności mózgu (np. do pracy w skupieniu).
Bartek Kotowicz, Head of Brand
- Blinkist – pomaga szybciej rozumieć świat dostarczając skróty książek
- Miro – pomaga wizualnie myśleć
- Feedly – pomaga zbierać pomysły na treści
- Evernote – pomaga uporządkować pomysły w jednym miejscu
- DeepL – pomaga lepiej tłumaczyć EN/PL
- Taplio/Shield – pomagają budować markę osobistą
- Figma – pomaga przekuć pomysły na obraz
- ChatGPT – pomaga we wszystkim 😛
Marcin Górecki-Panek, Head of SEO
Ogólne:
- Asana – zarządzanie zadaniami w obszarach, w których blokuje mnie konfiguracja CU.
- EyeLeo – apka dbająca o to, żebym robił regularne przerwy od siedzenia przed monitorem.
SEO-we:
- Senuto – głównie monitoring i analiza widoczności / pozycji słów kluczowych; analiza i research słów kluczowych.
- ahrefs – jw. + analiza linków przychodzących; analiza contentu; analiza konkurencji.
- Screaming Frog – kombajn służący do analizy wielu aspektów technicznych i contentowych witryny.
- Google Search Console – narzędzie Google monitorujące najważniejsze parametry witryny w wynikach wyszukiwania.
- Google Analytics – narzędzie Google monitorujące ruch, konwersję oraz zachowanie użytkowników w serwisie internetowym.
- Microsoft Clarity – narzędzie rejestrujące zachowania użytkowników w serwisie internetowym, w formie heatmap oraz nagrań wideo; bardzo pomocne w analizach UX i procesie optymalizacji współczynnika konwersji.
- Google Looker Studio – narzędzie Google służące do tworzenia interaktywnych raportów, pobierające dane z wielu popularnych narzędzi.
Marcin Stypuła, CEO
Ja tylko mogę dodać do tej bogatej listy ChatGPT4.
Alek Cierniewski, COO
Anna Krystowczyk, Head of Content
Kasper Grubba, Senior Graphic Designer
Anna Tworek, Head of Project Management
Bartek Kotowicz, Head of Brand
Marcin Górecki-Panek, Head of SEO
Marcin Stypuła, CEO