Oferta marketingowa od podstaw
2 min
2 min
Na skróty
Podstawą w dzisiejszym biznesie jest efektywne zachęcenie klienta do dokonania zakupu. Nie ma znaczenia, co oferujesz i czy są to produkty czy usługi. Być może wiele razy słyszałeś już od kogoś, żebyś wysłał ofertę na e-maila. Z tego artykułu dowiesz się, jak to zrobić oraz czym jest oferta marketingowa od podstaw.
Oferta marketingowa nie jest prawnie wiążącą umową. To bardziej coś na wzór wizytówki, która służy do skutecznego nawiązania kontaktu. Można powiedzieć, że oferta marketingowa to dokument, który jest używany przez specjalistów od marketingu w celu przedstawienia klientom propozycji na przykład projektu jeszcze przed podpisaniem umowy, a także określeniem warunków zaangażowania.
Celem przesłania oferty marketingowej może być na przykład przekonanie potencjalnych klientów do zostania realnymi odbiorcami produktów lub usług. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja firma dysponowała skutecznymi ofertami marketingowymi, możesz skorzystać z usług sprawdzonej agencji, która specjalizuje się w pozyskiwaniu klientów i budowaniu wizerunku działalności. Fachowcy, którzy zajmują się marketingiem od wielu lat, mogą z łatwością zdobywać dla Ciebie klientów. Wykorzystają do tego między innymi skuteczne oferty marketingowe.
Abyś stworzył odpowiednią ofertę marketingową, powinieneś między innymi zbadać potencjalnych klientów. Oczywiście w sytuacji, gdy tym działaniem zajmuje się sprawdzona agencja marketingowa, nie musisz się o to martwić. W takim przypadku to specjaliści, którym zaufałeś, formułują odpowiedni ton, a także układają plan, który bierze pod uwagę zarówno charakterystykę Twoich odbiorców, jak i branżę oraz produkty/usługi, które oferujesz. Dodatkowo specjaliści z agencji marketingowej dobierają odpowiednie słowa kluczowe i tematy, które dotyczą Twoich potencjalnych klientów.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz Pozycjonowanie sklepu
Powinieneś również określić zakres prac. W związku z tym jako wykonawca usług lub sprzedawca produktów szczegółowo opisz, co obejmuje Twoja oferta. Twoich klientów interesują bowiem głównie niezbędne informacje, a więc to, co mogą uzyskać, jeśli zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług lub zakup produktów. Podaj również szacunkowe ramy czasowe dla rezultatów. W Twojej ofercie marketingowej powinny również znaleźć się informacje dotyczące:
Warto również wskazać, w jaki sposób będziesz mierzył wyniki swojej pracy. Dzięki temu jesteś w stu procentach wiarygodny, a odbiorcy oferty marketingowej wiedzą, że opłaca się wejść z Tobą we współpracę. Wyobraź sobie sytuację, w której konkurencyjne do Twojej firmy mają lepsze produkty lub usługi, ale nie umieją odpowiednio ich zaprezentować w ofercie marketingowej. Jak myślisz, kogo wybiorą potencjalni klienci?
W biznesie ogromne znaczenie ma skuteczne przekonanie klienta do zakupu produktów lub usług. Z tego powodu firmy decydują się na wysyłanie do potencjalnych klientów oferty marketingowej. Bardzo często to nie rzeczywista jakość asortymentu decyduje o tym, czy uda się pozyskać klienta. Ogromne znaczenie ma bowiem to, co znajdzie się w ofercie. Szczegółowe określenie stawki lub ceny, warunków płatności, miejsca pracy, wszelkich gwarancji, a także kwestii związanych z ewentualnym zerwaniem współpracy ma ogromne znaczenie.
Z tego też powodu ogromna liczba przedsiębiorstw w naszym kraju decyduje się na zaangażowanie specjalistów z zakresu marketingu internetowego. Specjaliści z dobrej agencji sprawiają bowiem, że pozyskiwanie klientów staje się znacznie łatwiejsze. Mimo wszystko warto wiedzieć, z jakich elementów składa się dobra oferta marketingowa. Wtedy bowiem znacznie łatwiej jest zrewidować jakość usług realizowanych przez ekspertów od marketingu.