Marketing

Omnichannel marketing – co to jest i jak może zrewolucjonizować Twój biznes?

3 min czytania
Omnichannel marketing – co to jest i jak może zrewolucjonizować Twój biznes?

Przyszły klient może wielokrotnie natknąć się na Twoją ofertę, zanim postanowi z niej skorzystać. Może zobaczyć reklamę na mieście lub online. Coraz częściej chce mieć możliwość zakupu w dowolnym miejscu, na różnych urządzeniach. Zamówienie może być efektem kontaktu klienta z marką w aplikacji mobilnej, stacjonarnie i na stronie WWW. Tutaj trzeba wspomnieć o strategii omnichannel, która może zrewolucjonizować Twój biznes. Sprawdź dlaczego. 

Co to omnichannel marketing? Na czym polega omnikanałowość?

W przypadku tej strategii nie obowiązuje podział na klientów korzystających z oferty stacjonarnie i online. Wszystkie kanały komunikacji powinny być zintegrowane i tworzyć pozytywne doświadczenia. Chodzi tutaj, np. o sklep WWW, profil w social media, aplikację, ale również sklep stacjonarny. Taka strategia pozytywnie przekłada się na pozycjonowanie strony w Google m.in. poprzez pozyskiwane w różnych kanałach linki prowadzące do strony czy zapewnienie wysokiej jakości contentu na stronie. 

Firmy, stosujące wielokanałowe strategie angażowania klientów, zatrzymują średnio 89% odbiorców

Omnichannel marketing – co to jest i jak może zrewolucjonizować Twój biznes?

Źródło: https://www.digizuite.com/blog/omnichannel-statistics

Omnichannel – przykład

Większość klientów ma preferowany kanał interakcji z marką. Wielu z nich korzysta z więcej niż jednego na swojej ścieżce zakupowej. 

Załóżmy, że klient A kupuje produkt X w sklepie stacjonarnym. To nie jest jego pierwszy zakup – dane dotyczące dotychczasowych zamówień są zgromadzone w systemie CRM. Przedsiębiorca wykorzystuje je, aby przedstawić dopasowaną ofertę sprzedaży krzyżowej i zwiększyć średnią wartość zamówienia. Jeśli klient A zadzwoni do firmy, aby złożyć skargę na zakup, przedstawiciel może uzyskać dostęp do informacji o nim i pomóc rozwiązać problem w spersonalizowany sposób za pośrednictwem preferowanego przez nabywcę kanału. 

Zobacz  Czy wiesz, jak stworzyć autentyczną markę osobistą?

Dzięki omnichannel klient sprawdzi stan zapasów w danym sklepie na stronie internetowej. Może użyć do tego komputera stacjonarnego, laptopa czy aplikacji mobilnej. Może również zamówić daną rzecz online, a następnie odebrać osobiście w sklepie stacjonarnym. Ten ostatni przypadek jest coraz popularniejszy. Klient potrzebuje danej rzeczy na już, ale nie chce tracić czasu na poszukiwania w sklepach stacjonarnych. Zamawia online i szybko odbiera w najbliższej placówce marki.

Omnichannel marketing – co to jest i jak może zrewolucjonizować Twój biznes?

Źródło: https://www.mediaexpert.pl/lp,odbierz-za-godzine

Jakie są korzyści z zastosowania strategii omnichannel?

Dzięki omnichannel klient może dokonywać zakupów za pomocą preferowanego kanału. To powoduje, że prawdopodobnie będzie wspierał daną markę i dokonywał ponownych zakupów. Omnichannel zapewnia również lepsze doświadczenia klientów, co zwiększa szansę, że wrócą i pozostaną lojalni wobec marki. Oto inne korzyści, które wynikają z zastosowania tej strategii:

  • uproszczenie procesu zakupowego – to pozytywnie wpływa na wartość pojedynczych zamówień i powiększa przychód;
  • zwiększenie zasięgu marki;
  • zwiększenie odsetka klientów, którzy ponownie dokonają zakupów; 
  • poprawa satysfakcji odbiorców;
  • zapewnienie spójnych doświadczeń w każdym kanale, co wpływa lojalność klientów;
  • pozyskanie cennych danych o klientach.

Kluczowe elementy w strategii omnichannel

Tym elementami są: dane, technologie i ludzie. Potrzebujesz informacji o swoich klientach – czego szukają i co kupowali w przeszłości. Technologia jest potrzebna do obsługi wielu kanałów, gromadzenia danych o zachowaniach klientów. Potrzebne są również zasoby ludzkie – zespół, który wykorzysta dane i technologię, zaprojektuje strategię omnichannel, skoordynuje wysiłki w różnych kanałach i zapewni, że ta strategia będzie realizować ustalone cele. Oczywiście, może za to odpowiadać również zewnętrzna agencja marketingowa – przynajmniej za część działań. 

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy