Pozycjonowanie

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

4 min czytania
Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Wykorzystanie pozycjonowania do zwiększenia widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania (organic search) pozwala zbudować zaufanie do marki, poprawić jej wizerunek oraz nakłonić klientów do konwersji (np. zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego). Jednak jak do tego podejść i w jaki sposób stać się widocznym w organic search dzięki SEO? O tym napiszemy w dzisiejszym artykule!

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Organic search – co to jest?

Organic search to wyszukiwanie organiczne. Termin ten odnosi się do naturalnych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania w m.in. Google, Yahoo!, DuckDuckGo, YANDEX oraz Bing.

Jak działa organic search? Otóż gdy użytkownik wpisze dowolną frazę w Google (np. “kosmetyki naturalne do cery suchej”), otrzyma listę wyników składającą się z dwóch komponentów – wyników organicznych (czyli organic search) oraz płatnych wyników (czyli reklam Google Ads), oznaczonych jako “Sponsorowane”.

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Zdj 1. Organic search w praktyce.

Źródło: Serwis Google (opracowanie własne).

Organic search – zalety

Główną korzyścią organicznych wyników wyszukiwania jest fakt, iż są bardziej wiarygodne niż wyniki sponsorowane. Wynika to z prostego powodu – na samej górze płatnych wyników w Google może być każda firma. Wystarczy, że zapłaci odpowiednio dużo (zazwyczaj maksymalnie kilkanaście złotych za kliknięcie). W przypadku organic search sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i wymaga często nawet wielu lat konsekwentnych działań strategicznych, aby znaleźć się w pierwszej piątce (TOP 5) SERP-ów (ang. Serach Engine Results Page). To bardzo ważne, ponieważ 68% kliknięć obejmuje wyłącznie pięć pierwszych kliknięć w Google. Reszta ma zaledwie 32% – tak podaje serwis HubSpot w artykule pt.:”Historical Blog SEO Conversion Optimization”.

Zobacz  Topic Clusters (klastry tematyczne): czym są i jak je stosować?

Spośród pozostałych zalet możemy wymienić:

  • budowę wizerunku marki,
  • kreowanie zaufania wśród konsumentów,
  • zwiększenie konwersji oraz zwrotu z inwestycji.

Organic search jest sposobem na wyskalowanie Twojego biznesu zarówno lokalnie, ogólnopolsko, jak i międzynarodowo. Należy jednak zadać sobie pytanie – jak zrobić to dobrze? Jak budować widoczność dzięki SEO w organicznych wynikach wyszukiwania?

Organic search – jak zbudować widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania?

W pierwszej kolejności zainwestuj w audyt SEO, który pozwoli określić wady oraz zalety Twojej strony internetowej. Na tym etapie specjaliści wskażą również rekomendacje wdrożeń, które powinieneś poczynić w ciągu kolejnych miesięcy.

Zanim przejdziesz do realizacji założeń, zweryfikuj najważniejsze słowa kluczowe dla Twojego biznesu (np. w narzędziu Ubersuggest). Jeżeli dopiero zaczynasz, wybieraj frazy o dużym natężeniu (Volume), ale o niskim poziomie trudności. Im niższy wynik SD (SEO Difficulty), tym łatwiej będzie wypozycjonować Ci daną frazę (również bez konieczności zdobywania dziesiątek lub setek backlinków).

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Zdj 2. Wyszukiwarka słów kluczowych Ubersuggest.

Źródło: Ubersuggest.

Jak już wybierzesz frazy kluczowe, wdrożysz je na stronę i zoptymalizujesz witrynę pod kątem technicznym zgodnie z zaleceniami ekspertów po audycie SEO, przejdź do kolejnego punktu: tworzenie contentu.

Organic Search – tworzenie contentu w celu zdobycia stałych i opłacalnych klientów

Content jest jedną z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jeżeli prawidłowo dobrałeś słowa kluczowe, musisz tworzyć odpowiednie treści, zgodne ze standardami SXO (ang. Search Engine Optimization), czyli SEO i UX.

Zobacz  Specjalista SEO – ile zarabia, jak nim zostać?

Zacznij od stworzenia głównych kategorii produktowych (na 3-5 tysięcy znaków) oraz opisów produktów (na około 1,5 tysiąca znaków).

Opisy kategorii dodawaj raczej na dół odpowiadającej podstrony i zadbaj przede wszystkim o nagłówki pod SEO. Warto również zakończyć treść atrakcyjnym wizualnie oraz contentowo Call to Action (CTA) w celu przyciągnięcia dodatkowych klientów do zakupu produktów z danej kategorii lub karty podarunkowej na prezent.

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Zdj 3. Przykładowy opis kategorii Decathlon.

Źródło: Decathlon.

Następnie przejdź do stworzenia wartościowych opisów produktów dla swojego całego asortymentu. Nie muszą one zawsze wyglądać tak samo i mieć standardowego szkicu opierającego się na zaletach i kluczowych cechach, chociaż to bardzo pożądane. W tym przypadku liczy się spełnienie intencji użytkowników – jeśli podasz informacje produktowe zgodne z tym, co liczy się dla internautów, zrobisz dobrą robotę! Przykładem może być serwis eobuwie.

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Zdj 4. Serwis eobuwie – wystarczający opis produktu w e-commerce.

Źródło. Strona eobuwie.

Ostatnim krokiem contentowym jest regularne tworzenie wpisów blogowych na długi ogon słów kluczowych. Frazy składające się z więcej niż 3-4 słów są mniej konkurencyjne, a co za tym idzie – łatwiej je wypozycjonować.

Robi tak przykładowo serwis Sephora. Znajdują frazy kluczowe np. w Ubersuggest, posługując się dodatkowo Answer The Public, a następnie tworzą angażujące artykuły tematyczne, które zwiększają zainteresowanie ich ofertą.

Organic search – jak budować widoczność dzięki SEO?

Zdj 5. Blog Sephora.

Źródło: Serwis Sephora.

Zobacz  Jak działa algorytm Bing?

Organic search – podsumowanie

Budowanie widoczności w organic search jest wymagającym zadaniem. Oprócz technicznego SEO, researchu i działań content marketingowych, powinieneś dodatkowo zainwestować w budowanie backlinków. Dzięki temu Twoje treści zaczną stawać się widoczne, a wartość Twojej domeny z punktu widzenia Google będzie regularnie wzrastała. Jednymi z najlepszych sposobów w tym zakresie są: 

  • guest blogging (blogowanie gościnne), 
  • viral content (tworzenie contentu, który ludzie będą chcieli udostępniać),
  • współprace płatne z serwisami branżowymi (nie jest to najlepiej traktowane przez Google, ale skuteczne).

Jeżeli nie radzisz sobie z konkretnymi aspektami marketingowymi – umów się na konsultację z doświadczoną agencją SEO.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy