Performance marketing – czy warto?
3 min
3 min
Obecnie większość firm, która działa w sieci łączy różne działania marketingowe, badając ich efektywność. Jednym z obszarów jest performance marketing – przykład reklamowania działalności biznesowej, który koncentruje się przede wszystkim na zaangażowaniu odbiorcy i skłonieniu go do wykonania określonej czynności. Reklamodawca płaci wyłącznie za konkretny efekt – kliknięcie w sponsorowany link, pobranie aplikacji mobilnej, rejestrację na wydarzenie, wypełnienie formularza kontaktowego, a nawet zakup produktu lub złożenie zamówienia. Popularność takich rozwiązań wciąż rośnie, pojawiają się nowe trendy, sprawdźmy więc najpopularniejsze pomysły performance marketingu, pomocne narzędzia oraz skuteczność tego typu promocji.
Przed wyborem określonej kampanii należy przeanalizować formę działalności biznesowej, jej specyfikę, branżę i konkurencyjność w jej obrębie, dotychczasowe działania marketingowe oraz te prowadzone aktualnie, krótkoterminowe oraz długoterminowe cele firmy. Również na tym etapie należy wybrać narzędzia analityczne i diagnostyczne, które pozwolą monitorować skuteczność kampanii efektywnościowej, funkcjonowanie strony internetowej, ruch w jej obrębie czy pojawiające się w sieci opinie i recenzje. Do najpopularniejszych narzędzi zaliczyć można na przykład:
Po przygotowaniu strategii i wyborze narzędzi analitycznych czas na wybór konkretnych pomysłów performance marketingowych, czyli form reklamy. Także w tym zakresie mamy całkiem dużą dowolność. Do najczęściej wykorzystywanych obszarów działań promocyjnych należą:
Bez względu na to, na jakie przykłady performance marketingu zdecydujemy się w swojej kampanii, możemy skorzystać z cennych profitów. Niewątpliwie kuszący jest już sam fakt, że tak łatwo ocenić efekty poszczególnych działań promocyjnych, które w innych przypadkach nierzadko bywają dyskusyjne. Zdobywamy szereg informacji na temat grupy docelowych odbiorców, ich zwyczajów oraz potrzeb, ruchu na stronie, ścieżek zakupowych. Możemy wygodnie rozdysponować budżet na reklamę, z racji wręcz natychmiastowych rezultatów w postaci konkretnej sprzedaży czy też leadów. Marketing efektywności pozwala także na szybkie modyfikacje kampanii, gdy pojawi się taka potrzeba. Zysk z tej inwestycji jest transparentny i często o wiele wyższy w porównaniu z innymi działaniami marketingowymi. Nie chodzi tu o budowanie wizerunku firmy, a o namacalny, potrzebny efekt. A więc czy to się opłaca? Jeśli wybierzemy odpowiednie kanały reklamowe, zoptymalizujemy koszty kampanii, dokładnie przeanalizujemy potencjalnych klientów i będziemy sprawnie monitorować realizację strategii performance marketingowej – jak najbardziej.